Gå til innhold

Middag med bacon i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

14

• annegunn

4

• Mary Poppins

3

• candyqueen_83

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Hva i huleste er det derre carbonata-greiene??? Du må snakk norsk til meg, skjønner du :-)

*smiler pent og vil gjerne ha oppskrift*

Det finnes sikkert utallige varianter, men denne her er ganske lik den jeg lager: http://www.channel4.com/food/recipes/chefs/hugh-fearnley-whittingstall/spaghetti_carbonara_p_1.html

Pasta (i hovedsak mel...), kremfløte og bacon...?

;)

Å ja! Vi har fått noe liknende hos noen venner et par ganger. Da er det stekte kyllingbiter, stekt bacon og stekt purre + masse karri + fløte + pasta.

Er det det du mener?

Vanvittig godt, og sikkert ikke urt å spise hver dag...

Neida - det går helt fint det. Ungene mine elsker det der :-)

(Selvom minstemann insisterer på å drepe all mat ved hjelp av ketchup for tiden.....)

Der er jeg også. Her om dagen blei jeg skikkelig fornærma. Da hadde jeg stått og laga DEN nydelige fiskegratengen fra scratch, og så insisterte begge to på å bælme innpå med ketchup på den!

Skal sies at jeg aldri har likt ketchup, dah... ;)

Helt fantastisk, særlig hvis man lager pastaen selv også.

Jeg tenkte til og med at det var for sent å svare....

Hjemmelaget pasta er helt fantastisk. Vi plukka forresten en haug med traktkantareller i helga. Når vi lager hjemmelaga ravioli, steiker vi sopp sammen med sjalottløk, litt hvitløk og blander med ricotta og litt hakka flatpersille og bruker som fyll. Det er LITE godt, dah! :)

Annonse

Å ja! Vi har fått noe liknende hos noen venner et par ganger. Da er det stekte kyllingbiter, stekt bacon og stekt purre + masse karri + fløte + pasta.

Er det det du mener?

Vanvittig godt, og sikkert ikke urt å spise hver dag...

Jeg liker ikke karri. *urk*

Hjemmelaget pasta er helt fantastisk. Vi plukka forresten en haug med traktkantareller i helga. Når vi lager hjemmelaga ravioli, steiker vi sopp sammen med sjalottløk, litt hvitløk og blander med ricotta og litt hakka flatpersille og bruker som fyll. Det er LITE godt, dah! :)

VI som i jeg og naboen eller jeg og ungene? Evt motsatt...

*sulten*

*SKRIK*

Liker du ikke karri???!!!!

Tenk alt du går glipp av: Denne retten jeg fortalte om, fiskeboller i hvit saus med et tett mørkegult dryss av karri osv osv osv!!!!

Jeg spiser ikke fiskeboller heller. Det var det verste jeg visste da jeg var liten. Heldigvis hata faren min det like mye som meg, så vi hadde det nesten aldri. :P

Nei, karri er jeg ikke så veldig glad i. Unntaket er en mild og snill karrikylling som ei venninne av meg lager. Det er veldig godt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...