Gå til innhold

Hoftesmerter

Anbefalte innlegg

Gjest Tiram
Skrevet

Smerte med utgangspunkt i lysken: Om natta stråler smertene nedover i lår og legg - sterke smerter om morgenen, og delvis problemer med å gå. Etter 1-2 timer med sakte mosjon forsvinner smertene, og jeg kan f.eks. sykle, svømme, gå (særlig i flatt terreng). Neste natt/morgen like ille.

Har fått "Celebra" (10 dagers kur) av legevaktlege, som antydet seneskjedebetennelse. Midlertidig, svak bedring mens jeg tok tablettene. Synes selv det virker som en form for artrose, for jeg kan ikke huske noen systematisk overbelastning av nettopp dette leddet.

Bør jeg fortsette med medisin?

Kan jeg fortsette å mosjonere så lenge det ikke gjør vondt (dagtid)? Vil gjerne leve så normalt som mulig.

Ved seneskjedebetennelse skal man åpenbart være i fullstendig ro, eller?

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o
Skrevet

Det kan godt tenkes at du har artrose, men det kan være andre muligheter også.

Atrose kalles slitasjegikt på norsk, men det er ikke noe godt navn, fordi langt fra alle tilfeller av artrose skyldes belastning og slitasje.

For komme nærmere en diagnose bør det sannsynligvis tas noen blodprøver og et røntgenbilde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...