Gjest guttgutt Skrevet 18. juli 2001 Skrevet 18. juli 2001 Jeg er en gutt på 21 år med et irriterende problem som oppstår etter at jeg barberer meg: huden rundt overleppen, spesielt over munnvikene, blir rød, hoven og veldig tørr, og det oppstår massevis av små gule "nupper"/kviser. Problemet oppstår uansett om jeg bruker høvel eller maskin, og jeg har prøvd å ikke barbere mot hårene etc. Jeg har brukt en steroidsalve som heter apolar mot problemet. Det hjelper akkurat mens jeg bruker salven, men problemet kommer tilbake like etter. Jeg har også prøvd flere andre salver etc. Hva kan jeg gjøre med dette ? Er det mulig at problemet skyldes allergi mot metallet i barbermaskinen/høvelen ? 0 Siter
Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o Skrevet 18. juli 2001 Skrevet 18. juli 2001 Det virker som du har en hudsykdom, muligens det som heter seborrhoisk eksem. Skal du komme videre med dette, må du ha time hos lege, muligens må du henvises til spesialist i hudsykommer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.