Gå til innhold

magesmerter pga. alkohol?

Anbefalte innlegg

de siste par gangene jeg har drukket, har jeg kastet opp og fått smerter i magen. jeg har også fått mye luft i magen og har måttet fly på do ofte. dette har bare kommet etter at jeg har inntatt sprit; vodka og gin. når jeg bare har drukket øl, har det gått fint. oppkastet har bare vart en natt eller så, mens ubehaget i magen har vart flere dager. smerten sitter oppe i mellomgulvet. er jeg allergisk mot sprit, og går det an å finne ut dette med en allergitest? kan det ha sammenheng med kyssesyken, som jeg hadde for fire-fem mnd. siden? leververdiene er fine nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31801-magesmerter-pga-alkohol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im

Kjære oks

Dette er helt sikkert ikke allergi, og det er ikke mulig å finne ut noe mer med en allergitest.

Det at du reagerer slik på alkohol (sprit) kan ha med kyssesyken å gjøre - du kan ha blitt mer ømfindtlig for alkohol etter den. Det smarteste er nok å unngå alkohol en periode.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...