Gjest Adrenalin Skrevet 18. juli 2001 Skrevet 18. juli 2001 For noen måneder siden prøvde jeg et slankemiddel (solgt i USA) som inneholder urten mahuang/ephedra (=effedrin), guarana (=koffein), tyrosine (en aminosyre) og phenylaline. Jeg fikk mange bivirkninger (selv med lav dose) og derfor gikk pillene rett i dass. Nå sliter jeg med sterk uro i hjertet. Jeg har ikke så mange ekstra-slag, men hjertet klarer liksom ikke slappe av. Det "speed'er opp og ned" hele tiden og jeg føler meg til tider hyperaktiv. Det kommer som en slags anfall, men er der nesten hele tiden. Jeg svetter også litt mer enn vanlig. Disse symptomene hadde jeg ikke før... de kom ETTER jeg hadde prøvd slankemiddelet. Og det ser ikke ut som at det går vekk! Pulsen går ganske ujevnt og rask (hvilepuls på 80-90, men 100-120 når jeg får uro-anfall). Jeg må også legge til at jeg har slanket meg ca 10kg UTEN medikamenter siden den gang. Har spist sunt, jogget og pumpet jern. Vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men jeg vil bare nevne det. Jeg er ennå litt overvektig (vil tippe en fettprosent på 22-23%). INFORMASJON OM HELSETILSTAND: Jeg er en gutt på 21år. Har muligens bechterew, lider av depresjon i enkelte perioder (særlig under press), og har allergi (støv og pollen). Ellers er jeg frisk! Av medisiner tar jeg bare allergi-medisin om sommeren, dvs rhinocort (nesespray) og av og til clarityn (syntes ikke den er så effektiv!) SPØRSMÅL: Hva feiler det meg ? Har disse anfallene mine noe med hormon-nivå å gjøre ? Hvilke(t) ? Har slankemiddelet forhøyet hormon-nivå på permanent basis? Og til slutt... er det farlig? Bør jeg oppsøke lege eller kan det hende at dette går over av seg selv ? 0 Siter
Gjest Adrenalin Skrevet 18. juli 2001 Skrevet 18. juli 2001 Må bare legge til at FØR kunne jeg drikke kaffe uten problemer. Men NÅ har jeg måtte slutte med å drikke kaffe, fordi det bare forverrer plagene. 0 Siter
Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o Skrevet 19. juli 2001 Skrevet 19. juli 2001 Må bare legge til at FØR kunne jeg drikke kaffe uten problemer. Men NÅ har jeg måtte slutte med å drikke kaffe, fordi det bare forverrer plagene. Dette slankemidlet inneholder legemidler som bare finnes på resept i Norge, og som nok kan være effektivt som slankemidler, men med diverse bivirkninger, bl. a. vil de føre til hurtig puls, muligens også til uregelmessig hjerteaksjon. Sannsynligvis vil virkningen av dette midlet gå over nokså raskt etter at du er sluttet å bruke det, så jeg tror ikke at det er slankemidlet som nå er ansvarlig for de symptomene du har. Det du beskriver ligner på de symptomene man ser ved forhøyet stoffskifte. Jeg synes derfor du bør gå til din fastlege og be om å få gjort en hjerteundersøkelse og sjekket opp stoffskiftet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.