Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære doktor,

Jeg har følt meg trøtt og slapp i flere måneder. Noen ganger får jeg muskelsvakhet i så sterk grad at jeg må legge meg. I tillegg har jeg vært dypt deprimert i denne perioden. Det begynte etter at jeg begynte å ta et et kosttilskudd som ble meg gitt utifra en hårprøve.

Jeg tok noen blodprøver hvor s-jern viste seg å være litt lav (9,8). Jernmetningen og s-ferrit var derimot på henholdsvis 17 og 61 som er normalt. Trenger jeg å ta jerntilskudd?

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o
Skrevet

Du har for lav ferritinverdi, noe som tyder på jernmangel. Denne blodprøven sier imidlertid ingenting om hvorfor du har du har lite jern i kroppen.

Du er ikke ferdig undersøkt, og bør ta ny kontakt med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...