sun2001 Skrevet 19. juli 2001 Del Skrevet 19. juli 2001 Hei I hele juli har jeg vært syk - feber oppi 40, og svært få andre symptomer. Begynte i slutten av juni med vondt i halsen/brystet og ryggen. Lav feber da. Etter ca en uke steg feber til over 39, og jeg oppsøkte lege. På min anmodning ble det tatt flere blodprøver utover de vanlige. CRP var 55. De testet for chlamydia og mycoplasma lungebetennelse. Røntgen thorax bekreftet lungebetennelse. Jeg ble først satt på Apocillin. Denne hadde ingen virkning. Fikk så Klacid 250 mg. Har tatt den nå i 10 dager. Har fortsatt litt feber om kvelden. Har diabetes, og blodsukkeret har vært høyt i denne tiden. Bruker ikke tabletter for dette, men har gjort det nå, på grunn av høye verdier. Jeg testet positivt på mycoplasma. Men kan dette være riktig, er ikke det en type som vanligvis ikke gir feber? Fastlegen min har ferie, og jeg har vært henvist til vikarer. De er sikkert greie nok, men føler meg ikke helt trygg, siden jeg ennå ikke er frisk. Er det riktig at diabetes gjør at utslagene på vanlige sykdommer blir sterkere, så som at feberen ikke gir seg? Burde de ha tatt andre prøver, og i så fall hva? Kan jeg være trygg på at jeg blir frisk nå? Reiser til utlandet på ferie, og legen mente det var ok, selv om jeg altså har feber fortsatt. Er det noe annet jeg bør gjøre? Takknemlig for svar, da dette synes litt usikkert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31854-besv%C3%A6rlig-lungebetennelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o Skrevet 19. juli 2001 Del Skrevet 19. juli 2001 Dete virker rimelig sikkert at du har en mycoplasmalungebetennelse. Det går godt an å ha feber ved denne sykdommen. Klacid er vanligvis en god medisin for å ta behandle denne type lungebetennelse. Noen personer med sukkersyke har nedsatt immunforsvar, og vil være mer utsatt for infeksjoner enn andre. Det er vanlig at diabetikere får øket sukkermengde i blod når de har feber og infeksjoner, og må få mer insulin eller tabletter mens de er syke. Siden du fortsatt har feber, er det kanskje rimelig å ta en ny senkning eller et røntgenbilde før du reiser utenlands - men det avhenger vel også av hvor du reiser, og hva du skal gjøre i utlandet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31854-besv%C3%A6rlig-lungebetennelse/#findComment-125431 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.