Gå til innhold

Lymfekreft og kalsium

Anbefalte innlegg

En i nær familie har fått diagnosen lymfekreft for en tid tilbake. Han har gjennomgaått er vellykket cellegiftkur, og skulle vært tilnærmet frisk nå. Han har gått med smerter i hoften noen måneder, og ingen finner riktig ut av dette. For ca to uker siden fikk han en kul under armen som er øm når han trykker på den. Han ble da tauet med til legen av sin kone, og da ble han lagt direkte inn på onkologisk avdeling. Her har de fåreløpig kun konstantert at kalsiumnivået i blodet er alt for høyt. Han regner med å bli overflyttet til sykehuset på hjemstedet sitt i løpet av en uke. Jeg snakket med han i dag, og har aldri hørt han så sløv og sliten tidligere, og ikke i næreheten av hva han var når han var som sykest sist. (jeg har kjent han hele mitt liv). Han vil ikke snakke om sykdommen, annet enn å si at det er et tilbakefall på kreften, og på sykehuset snakker de kun om taushetsplikten sin, som om jeg er interessert i den.

Hva er det egentlig som skjer her??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31858-lymfekreft-og-kalsium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o

Ut fra det du skriver høres det ut som han har fått tilbakefall i en lymfeknute. Hvorfor han har mye kalsium i blodet vet jeg ikke.

Helsepersonell har ikke anledning til å utlevere noen opplysninger om de pasientene de har til behandling, uten at pasienten har gitt tillatelse til det. Det gjelder også nær familie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31858-lymfekreft-og-kalsium/#findComment-125518
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...