Gå til innhold

Blir fotvorter borte av seg selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

DAtteren min hadde tre fotvorter under den ene foten i mange måneder. Vi prøvde å behandle dem med et verucid uten at det hjalp.

Så snart jeg hadde fått henvisning og hadde bestilt time hos hudlege så forsvant alle tre fotvortene av seg selv...

Almennlegen anbefalte forøvrig ikke å bruke verucid, han mente det ikke hadde noen effekt. I følge han må vortene enten skjæres eller fryses vekk.

DAtteren min hadde tre fotvorter under den ene foten i mange måneder. Vi prøvde å behandle dem med et verucid uten at det hjalp.

Så snart jeg hadde fått henvisning og hadde bestilt time hos hudlege så forsvant alle tre fotvortene av seg selv...

Almennlegen anbefalte forøvrig ikke å bruke verucid, han mente det ikke hadde noen effekt. I følge han må vortene enten skjæres eller fryses vekk.

hei datteren min har hatt en stor fotvorte som har vokst å minsket seg fra tid til annen. denne fikk hun da vi var i syden for fire år siden, vi fikk henvisning til hudspesialist og plutselig datt den bare av.....

Gjest Odd Winge, spesialist i allmennmedisin o

Fotvorter blir nesten alltid borte av seg selv, men noen ganger kan det ta et år eller mer.

Verucid er effektivt, men det trenger vanligvis ikke gjennom tykk fotsålehud, og må derfor ha noe hjelp underveis. Du kan ta et fotbad - 15 minutter i varmt såpevann. Tørk av føtttene, skrap av løs hud over fotvortene, men ikke så mye at det blør - bruk en sløv kniv. Tørk godt av -legg en klatt med Verucid på. Etter et par dager skraper du av laget med Verucid og gjentar behandlingen. Det kan være nødvendig å gjøre dette mange ganger før vortene forsvinner.

Vorter kan også fryses eller fjernes med laser. Det gjøres av leger med spesialutstyr - vanligvis spesialister i hudsykdommer. De kan også fjernes kirurgisk, men det anbefaler jeg ikke - du kan være uheldig å gå et arr under foten, som er mer plagsomt enn en fotvorte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...