Gjest kimC Skrevet 20. juli 2001 Del Skrevet 20. juli 2001 For et par uker siden satt jeg på gress sammen med kjæresten min og merket at jeg ble litt tett i nesa og at jeg nøs noen få ganger. Samtidig har jeg også begynt å klø i ganen - verst når jeg våkner om morgenen. Det rare er at disse to symptomene dukket opp helt samtidig, men virker også nesten uavhengige av hverandre. Når jeg våkner opp om morgenen kan jeg klø intenst i ganen, men uten nysing eller særlig tetthet i nesa. En annen underlig ting er at jeg kan gå omtrent hele dagen uten å merke noenting, så plutselig kan det komme et nys - og først da begynner det å klø mildt i ganen, nesten som om jeg reagerer på mitt eget slim. Nysingen forsvinner like brått som det kom. Jeg synes også det virker som om kløingen i ganen utløses av enkelte matvarer. Har lurt litt på om jeg reagerer på dundyna som jeg bruker, men det stemmer ikke overens med det jeg opplever på dagtid. Lurer selvsagt også på om det kan være gresspollen, men synes heller ikke det stemmer helt. Er det mulig å plutselig få allergi mot flere ting samtidig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31903-kl%C3%B8e-i-ganen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ragnhild Halvorsen, Lege Spesialist i Im Skrevet 20. juli 2001 Del Skrevet 20. juli 2001 Kjære kimC For meg høres det ut som om du har pollenallergi - kanskje både bjørkepollen og gresspollen. Kløe i ganen av rå frukt og grønnsaker er typisk ved bjørkepollenallergi - og nysing nå på sommeren tyder på reaksjon på gress. Du kan prøve å kjøpe en minstepakning antihistamintabletter som du får uten resept på apoteket og se om disse tablettene hjelper mot ubehaget du føler. Fortsatt god sommer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31903-kl%C3%B8e-i-ganen/#findComment-125540 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.