Gjest mann43 Skrevet 20. juli 2001 Del Skrevet 20. juli 2001 Hei Er en mann som har voldsomme plager med helsen. Antageligvis er det en infeksjon i protata. Har tatt masse tester, urografi,cystoscopi, ultralyd av nyrer og testikler, rektal ultralyd av prostata, der urologen så en svart flekk som han trodde kanskje var en infeksjon. Har alltis forhøyet CRP når jeg er dårlig, og det er flere ganger i mnd. Forstår at legen min er oppgitt. Det verker i rektum, og strålen er svak. Ingen stor smerte, feberen og allmenntilstanden er verst. Har nå gått på Ciproxin i 8 dager uten at det hjelper, har prøvd det meste av antibiotika. Tror du det er noe håp om å kunne bli bedre av dette ? Og hva bør jeg gjøre. Leste på helsetilsynet sine sider at bakteriell prostatitt kunne komme fra lymfekar i rektum, men det visste ikke legen min hva var ? Kan du svare på det kanskje. Har ikke hatt sex på flere mnd. Så jeg får det ikke den veien heller. Legen har prøvd å få ut prostatasekret, uten å få det til, det var for betent og veldig vondt. Det rare er at om morgenen så er jeg som regel bra, smerten i rektum og feberen kommer etter at jeg har vært oppe en stund. Jobber med data, så ikke noe fysisk tungt der heller. Sukk... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31914-prostata/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trygve Talseth, Urolog Skrevet 23. juli 2001 Del Skrevet 23. juli 2001 Den vanligste infeksjonen i prostata er den kroniske prostatitten som enten kan skyldes bakterier som man påviser, eller den har en uklar årsak. Men CRP pleier ikke være forhøyet, og det pleier ikke å følge med feber. - Når du flere ganger i måneder får feber, smerter og forhøyet CRP, vil man mistenke at du har en absess (pussansamlig) et eller annet sted. Det trenger ikke være i prostata, men kan være i et organ i nærheten. Den svarte flekken på ultralyd kan kanskje være en pussansamling??, men det må legen som gjorde undersøkelsen vurdere. Kanskje du må ha andre undersøkelser for å finne ut av det. Det er vanskelig å gi deg noe mer konkret svar, men du har en sykdom som faller utenfor det vanlige mønstret for en prostatitt, så jeg synes du bør ta ny kontakt med legen din. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31914-prostata/#findComment-125862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.