Gå til innhold

Julesanger - din beste

Anbefalte innlegg

• Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

20

• mariaflyfly

13

• Lotte :o)

12

• Lillemus

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*Hehe* joda, men for en kvalitet på filmen! Begynte nesten å lure på om jeg hadde tatt av meg brillene...

Skrevet

*Hehe* joda, men for en kvalitet på filmen! Begynte nesten å lure på om jeg hadde tatt av meg brillene...

*fnis* Jeg hører bare musikken mens jeg surfer videre, hehe!

Skrevet

Et klart stilstudium i 80-tallsmote det der:-)

Ikke min favoritt, uten at jeg helt klarer å peke ut én bestemt julefavoritt.

Men "Julekveld i skogen" er flott, da, og "vårres jul" med Hans Rotmo liker jeg også godt. Prøysens "Romjulsdrøm" er også blant favorittene. Kommer sikkert på flere etter hvert.

Av de mer reiligiøse sangene må Deilig er jorden trekkes frem, mens Juleoratoriet, og især "jauchzet frohlocket" - den spilles på full guffe mens jeg synger (vræler?) med og ikke minst _dirigerer_;-)

Skrevet

Det er på førsteplass Jussi Bjørling O Helga Natt, også på en god andre er Fairytale of New York av The Pogues:-D

Skrevet

Et klart stilstudium i 80-tallsmote det der:-)

Ikke min favoritt, uten at jeg helt klarer å peke ut én bestemt julefavoritt.

Men "Julekveld i skogen" er flott, da, og "vårres jul" med Hans Rotmo liker jeg også godt. Prøysens "Romjulsdrøm" er også blant favorittene. Kommer sikkert på flere etter hvert.

Av de mer reiligiøse sangene må Deilig er jorden trekkes frem, mens Juleoratoriet, og især "jauchzet frohlocket" - den spilles på full guffe mens jeg synger (vræler?) med og ikke minst _dirigerer_;-)

''Deilig er jorden trekkes frem, mens Juleoratoriet, og især "jauchzet frohlocket" ''

Begge dine favoritter skal gjøres. :Dhttp://www.oslophil.com/en/Consert/?aktiv=23

Skrevet

''Deilig er jorden trekkes frem, mens Juleoratoriet, og især "jauchzet frohlocket" ''

Begge dine favoritter skal gjøres. :Dhttp://www.oslophil.com/en/Consert/?aktiv=23

hmmmm.... nå fikk jeg noe å tenke på. Hadde tenkt meg på det komplette juleoratoriet, men kanskje dette kunne være noe?

Skrevet

hmmmm.... nå fikk jeg noe å tenke på. Hadde tenkt meg på det komplette juleoratoriet, men kanskje dette kunne være noe?

Kom, kom! :)

Skrevet

Kom, kom! :)

Er det lov å spørre om du synger i dette koret? :-)

Skrevet

Er det lov å spørre om du synger i dette koret? :-)

*nikker*

Skrevet

*nikker*

*S* Så utrolig spennende, da:-) Vurderer dette sterkt!

Men du: har dere pauker også? ;-) Klarer ikke å forestille meg Jauchzet frohlocket uten;-) *bam bam bam bam -ti ri lilili- bam pam bam pam bam bam tiriliiii (fløyte)...*

Skrevet

*S* Så utrolig spennende, da:-) Vurderer dette sterkt!

Men du: har dere pauker også? ;-) Klarer ikke å forestille meg Jauchzet frohlocket uten;-) *bam bam bam bam -ti ri lilili- bam pam bam pam bam bam tiriliiii (fløyte)...*

Selvfølgelig er det pauker med! Orkesteret skal jo også spille. ;) Jeg tror det blir en veldig flott konsert, altså. :)

Og så har både Dorthe, Annegunn og Alana og R@inman vært på julekonsert der før! :)

Skrevet

Selvfølgelig er det pauker med! Orkesteret skal jo også spille. ;) Jeg tror det blir en veldig flott konsert, altså. :)

Og så har både Dorthe, Annegunn og Alana og R@inman vært på julekonsert der før! :)

Du nå ble jeg veldig entusiastisk her altså!!! :-D

Skal sjekke litt i bokji mi og finne ut av hvilken dag som passer, samt om jeg skal dra alene eller få med meg noen. :-)

Skrevet

O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*

Jussi Björling:

Også er jeg veldig glad i Deilig er Jorden. Men det må være med flott englekor på siste vers. :)

Skrevet

O, helga natt er vakker. Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*

Jussi Björling:

Også er jeg veldig glad i Deilig er Jorden. Men det må være med flott englekor på siste vers. :)

''Men det må ikke være Carola som synger. *grøss*''

Huff ja, det er en del av de gamle klassikerne som blir helt skrekkelige når de spilles inn av pop-artister! Jeg er supergammeldags når det gjelder de gamle klassiske julesangene/-salmene - de SKAL synges på "gammeldags" vis, verken popaktig eller jazzaktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...