Gå til innhold

Tagget på facebook

Anbefalte innlegg

Gjest bekymrer meg
Skrevet

Hei

Fikk en periode masse mailer om at jeg var tagget på facebook. Vet ikke helt hva det betyr, men er nå redd for at bilder av verserer ute på nettet. Har nå fjernet disse bildene fra profilen min, der er ingen bilder nå. Har ikke mottat noen tags på lenge heller, er da problemet borte? Eller må jeg gjøre noe mer for å få fjernet det? Takker for svar.

Gjest Elextra
Skrevet

Du kan fjerne taggingen av deg selv ved å gå inn på de enkelte bildene.

Å fjerne bildene fra din egen profil har ingen funksjon utover at de som går inn på profilen din ikke ser bildene på "veggen" din. De vil kunne se bildene andre steder, f.eks. hos dem som har lagt dem ut.

Men nå er ikke jeg noen FB-ekspert, assa :-)

Gjest bekymrer meg
Skrevet

Du kan fjerne taggingen av deg selv ved å gå inn på de enkelte bildene.

Å fjerne bildene fra din egen profil har ingen funksjon utover at de som går inn på profilen din ikke ser bildene på "veggen" din. De vil kunne se bildene andre steder, f.eks. hos dem som har lagt dem ut.

Men nå er ikke jeg noen FB-ekspert, assa :-)

De enkelte bildene? Men de kan jo vel ligge mange plasser da..de bildene jeg hadde er jo fjernet, så hvordan skal jeg kunne gå inn på de? Er ikke akkurat noe geni på dette jeg heller..:(

Gjest Elextra
Skrevet

De enkelte bildene? Men de kan jo vel ligge mange plasser da..de bildene jeg hadde er jo fjernet, så hvordan skal jeg kunne gå inn på de? Er ikke akkurat noe geni på dette jeg heller..:(

Om det ikke er du selv som har lagt ut bildene får du vel ikke fjernet dem, selv om de ikke fremstår i profilen din?

Du vet vel hvem som har lagt deg ut eller alt. hvem som tagget deg? Gå inn på profilen deres, der bør du kunne se bildene.

Gjest bekymrer meg
Skrevet

Om det ikke er du selv som har lagt ut bildene får du vel ikke fjernet dem, selv om de ikke fremstår i profilen din?

Du vet vel hvem som har lagt deg ut eller alt. hvem som tagget deg? Gå inn på profilen deres, der bør du kunne se bildene.

har lagt ut bildene selv jo, men nå har jeg fjernet dem..er det på superwal til hver enkelt en kan se om en har blitt tagget? eller må en gå på photos?

Gjest Elextra
Skrevet

har lagt ut bildene selv jo, men nå har jeg fjernet dem..er det på superwal til hver enkelt en kan se om en har blitt tagget? eller må en gå på photos?

Har ikke lagt ut bilder selv, så det har jeg ikke greie på, men ville tro det var tilstrekkelig at du selv fjernet dem.

Gjest bekymrer meg
Skrevet

Har ikke lagt ut bilder selv, så det har jeg ikke greie på, men ville tro det var tilstrekkelig at du selv fjernet dem.

Okey, håper det. Har ikke fått noen tags på lenge så kan hende det hjalp å fjerne dem ;)

Skrevet

Okey, håper det. Har ikke fått noen tags på lenge så kan hende det hjalp å fjerne dem ;)

Hvis du fjerner bilder fra dine egen album, så er bildet fjernet for godt, selv om du er tagget i det. Da vil du ikke kunne se det på hverken wall, superwall eller noen andre fora.

Gjest bekymrer meg
Skrevet

Hvis du fjerner bilder fra dine egen album, så er bildet fjernet for godt, selv om du er tagget i det. Da vil du ikke kunne se det på hverken wall, superwall eller noen andre fora.

Okey, det var beroligende. Tusen takk for svar ;)

Skrevet

Når du får mail (eller varsel) om at du er tagget på et bilde betyr det at noen andre har lagt ut bilde der du er navngitt i billedteksten. Det hjelper ikke å slette egne album, for bildet ligger da i en annens album.

På mini-fed (hjem) står det imidlertid hvem som har tagget deg, og du kan jo evt skrive mail til vedkommende og be om at bilder av deg blir slettet.

Men altså, når du får opplyst at du er tagget, er det andre som har lagt ut bilde av deg - dersom du ikke har tagget deg selv, dvs lagt ut bilde av deg selv og skrevet ditt fulle navn i en billedtekst.

Gjest Elextra
Skrevet

Når du får mail (eller varsel) om at du er tagget på et bilde betyr det at noen andre har lagt ut bilde der du er navngitt i billedteksten. Det hjelper ikke å slette egne album, for bildet ligger da i en annens album.

På mini-fed (hjem) står det imidlertid hvem som har tagget deg, og du kan jo evt skrive mail til vedkommende og be om at bilder av deg blir slettet.

Men altså, når du får opplyst at du er tagget, er det andre som har lagt ut bilde av deg - dersom du ikke har tagget deg selv, dvs lagt ut bilde av deg selv og skrevet ditt fulle navn i en billedtekst.

''Når du får mail (eller varsel) om at du er tagget på et bilde betyr det at noen andre har lagt ut bilde der du er navngitt i billedteksten. ''

Det er vel også en mulighet at det er hun selv som har lagt ut bildet, men at andre har tagget det (=lagt på navn, hennes og evt. andres).

Skrevet

''Når du får mail (eller varsel) om at du er tagget på et bilde betyr det at noen andre har lagt ut bilde der du er navngitt i billedteksten. ''

Det er vel også en mulighet at det er hun selv som har lagt ut bildet, men at andre har tagget det (=lagt på navn, hennes og evt. andres).

Jo man kan det, men i de tilfellene står det ikke "Du er tagget av.." men "NN har kommentert på ditt bilde". I allefall har det vært sånn gos meg.Det samme gjelder når andre kommenterer på andres bilde der du er med (puh). Da står det noe sånt som "NN1 har kommentert på NN2 sitt bilde".

Gjest Elextra
Skrevet

Jo man kan det, men i de tilfellene står det ikke "Du er tagget av.." men "NN har kommentert på ditt bilde". I allefall har det vært sånn gos meg.Det samme gjelder når andre kommenterer på andres bilde der du er med (puh). Da står det noe sånt som "NN1 har kommentert på NN2 sitt bilde".

Ah, ok! Takk. Har selv ikke lagt ut bilder, bare regnet med det var sånn.

Skrevet

Ah, ok! Takk. Har selv ikke lagt ut bilder, bare regnet med det var sånn.

Vanvittig til info som kan spres kjapt på facebook sjø. ;)

Det er også sånn at dersom noen skriver navnet ditt i en billedtekst blir navnetrekket ditt under bildet blått, og navnetrekket er linket til din profil. Når man klikker på navnet ditt (på en annens side), kommer man til profilen din (dersom den er åpen for alle - om ikke får du opp profilkortet ditt). Er du ikke registrert på facebook, vil navnetrekket ditt være sort.

Gjest Elextra
Skrevet

Vanvittig til info som kan spres kjapt på facebook sjø. ;)

Det er også sånn at dersom noen skriver navnet ditt i en billedtekst blir navnetrekket ditt under bildet blått, og navnetrekket er linket til din profil. Når man klikker på navnet ditt (på en annens side), kommer man til profilen din (dersom den er åpen for alle - om ikke får du opp profilkortet ditt). Er du ikke registrert på facebook, vil navnetrekket ditt være sort.

Ok :).

Har jo også blitt tagget på noen bilder ja, men ikke så veldig mange, heldigvis *S*. Og har en temmelig pivat profil, så det er grenser for hva de utenfor "vennegruppen" får se.

Skrevet

Har jo også blitt tagget på noen bilder ja, men ikke så veldig mange, heldigvis *S*. Og har en temmelig pivat profil, så det er grenser for hva de utenfor "vennegruppen" får se.

Har gjort det sånn jeg og, og er heller ikke en av de som kreativt og hyppig skifter status ala "Kaiya spiser middag", "Kaiya har trøtt mandag og gidder ikke jobbe", "Kaiya er fyllesyk" etc ;) Regner med det er grenser for hva også mine venner ønsker å vite av smått og stort.

Skrevet

Dette forsto jeg ikke mye av, jeg tolket dette slik at andre har lagt ut bilder der du er med, og tagget dem? (Markert deg med navn slik at bildet også havner legges inn i din profil)

I så fall kan ikke du fjerne disse bildene fullstendig, men de forsvinner fra profilen din hvis du velger å fjerne taggen. Det er kun den so la ut bildet som kan fjerne det helt, ellers kan det fremdeles ligge på siden til den som tagget deg - og om flere på samme bilde er tagget, ligger det på deres sider også.

Gjest Ta tak i det
Skrevet

men selv om du fjerner taggen er bildet fortsatt i profilen til den som la ut bildet. Ønsker du ikke å være på bildet, skriv til vedkommende og be vedkommende fjerne bildet. Ingen har rett til å legge ut bilder av noen- selv ikke bestevenner eller slektninger - uten å spørre om tillatelse!

Og dette gjelder selv om dette er en person som tydeligvis elsker å eksibisjonere seg selv på nettet, man har rett til å velge selv hva som skal vises på nettet.

Skrevet

Okey, det var beroligende. Tusen takk for svar ;)

Bare hyggelig:-)

Gjest Mirakelet
Skrevet

En kompis av meg tagget meg på facebook, jeg skjønte ikke hvor han kunne ha fått bilde av meg fra... men så viste det seg at han hadde tagget med på et sånt komisk bilde med en hund som skar en rar grimase... noe han hadde gjort med alle vennene sine :D Jeg tok nå humoren, så det gjorde ikke noe for min del hehe... noen hadde kanskje blitt fornærmet? LOL

Men sånn sett er det jo litt skummelt, noen kan tagge deg på et bilde du ikke har noe å gjøre på, f.eks. et dristig bilde.... selv om dette ikke er deg :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...