Gå til innhold

Nyskjerrig?

Gjest nyskjerrig kjerring

Anbefalte innlegg

Gjest nyskjerrig kjerring
Skrevet

Er du en av disse voksne som enda ikke har lært seg at ordet nysgjerrig skrives med g og ikke k?

Ser på ulike nettsamfunn, voksne folk, 20-60 skrive nyskjerrig!

Er det virkelig så mange som ikke har fulgt med i norsktimen på skolen?

Dette er ikke dyslektikere heller, resten av teksten de skriver er så og si perfekt...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tonie

12

• Bookworm

8

• pekkaline

7

• morsan

6

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har fått min skoleopplæring i Danmark, allikevel vet jeg at nysgjerrig skrives med g og ikke med k.

Skrevet

Nei, jeg er ikke en av dem selv om jeg nok har andre skrivefeil:) Det er veldig mange som skriver nyskjerrig. Og det er minst like mange som skriver rompe, men det heter da rumpe fortsatt, gjør det ikke?

Skrevet

Nei, jeg er ikke en av dem selv om jeg nok har andre skrivefeil:) Det er veldig mange som skriver nyskjerrig. Og det er minst like mange som skriver rompe, men det heter da rumpe fortsatt, gjør det ikke?

Det heter rumpe ja:-) Ingen treff i ordlista på "rompe":-)

Skrevet

Nei, men det er noe som heter rombe, men det har ingen sammenheng med hverken rompe eller rumpe.

http://no.wikipedia.org/wiki/Rombe

Nei, det har ingen sammenheng - men tonie og jeg diskuterte skrivemåte på en kroppsdelen man sitter på, ikke ord som skrives nesten likt:-)

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, det har ingen sammenheng - men tonie og jeg diskuterte skrivemåte på en kroppsdelen man sitter på, ikke ord som skrives nesten likt:-)

Og da mener du at ingen andre får lov til å blande seg inn i tråden?

Gjest Elextra
Skrevet

Har også stusset litt over en del gjengangere av elementære skrivefeil, og nyskjerrig er blant dem, ja.

Skrevet

Vet du, jeg kan skrive nysgjerrig, men det irriterer meg lite at andre ikke vet hvordan det skrives. Jeg skjønner jo hva de mener. Ellers så finnes det områder hvor jeg ikke er perfekt, så da kan det være greit å være litt ydmyk?

Men du er kanskje gjennomført perfekt for alt jeg vet.

Skrevet

Elementært men dog så vanskelig.

Og så er det den og og å greia da ;)

Skrevet

Og da mener du at ingen andre får lov til å blande seg inn i tråden?

Nei, det mener jeg ikke - skrev ikke noe i nærheten av det, du la kanskje ikke merke til smilyen på slutten der heller?

Det får være måte på til hårsår;-)

Skrevet

Vet du, jeg kan skrive nysgjerrig, men det irriterer meg lite at andre ikke vet hvordan det skrives. Jeg skjønner jo hva de mener. Ellers så finnes det områder hvor jeg ikke er perfekt, så da kan det være greit å være litt ydmyk?

Det er da lov til å påpeke slike feil, uten at man av den grunn mener at man selv er perfekt, vel?

Orddeling irriterer meg - og jeg er på ingen måte perfekt, men dog like irritert på det:-)

Skrevet

Det heter rumpe ja:-) Ingen treff i ordlista på "rompe":-)

Det er så vanlig å skrive rompe at jeg av og til blir litt i tvil. Jeg tror minst halvparten av dolerne har rompe nå for tida;)

Skrevet

Hvis alle var like "greie" som deg ville det stått dårlig til med folks skriveferdigheter. Det er da greit å bli gjort oppmerksom på disse grove feilene, er det ikke? :)

Skrevet

Hvis alle var like "greie" som deg ville det stått dårlig til med folks skriveferdigheter. Det er da greit å bli gjort oppmerksom på disse grove feilene, er det ikke? :)

Helt enig:-)

Skrevet

Det er da lov til å påpeke slike feil, uten at man av den grunn mener at man selv er perfekt, vel?

Orddeling irriterer meg - og jeg er på ingen måte perfekt, men dog like irritert på det:-)

Hva med denne da? Jobber en plass hvor vi må følge ulike handlingskjeder for at det skal bli mest mulig likt for brukerne.

Fikk meg en god latter når jeg med sirlig håndskrift så dette på forsiden:

Handlings-

skjede.

he-he

Skrevet

ok

Skrevet

Hva med denne da? Jobber en plass hvor vi må følge ulike handlingskjeder for at det skal bli mest mulig likt for brukerne.

Fikk meg en god latter når jeg med sirlig håndskrift så dette på forsiden:

Handlings-

skjede.

he-he

hahaha, men slike feil er bare morsomme:o) Jeg greier ikke å irritere meg. Som mennesker fokuserer vi på forskjellige ting. Det bookworm syns er irriterende erikke så irriterende for andre og omvendt.

Skrevet

Jeg VAR en av dem helt til jeg ble rettet på her på dol :) Nycherry kunne man jo også sagt ;))

Jeg har sikkert mange skrivefeil, og de må du nok bare leve med hehe "sånn ere bare"

Skrevet

Jo for meg er det du sier sant, men så er det alle de som har dysleksi, det er ikke sikkert de liker det like godt, det å bli rettet på... Derfor er det lite jeg gjør med andres skrivefeil så lenge jeg forstår hva de mener.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...