Gjest nyskjerrig kjerring Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Er du en av disse voksne som enda ikke har lært seg at ordet nysgjerrig skrives med g og ikke k? Ser på ulike nettsamfunn, voksne folk, 20-60 skrive nyskjerrig! Er det virkelig så mange som ikke har fulgt med i norsktimen på skolen? Dette er ikke dyslektikere heller, resten av teksten de skriver er så og si perfekt... 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg har fått min skoleopplæring i Danmark, allikevel vet jeg at nysgjerrig skrives med g og ikke med k. 0 Siter
tonie Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nei, jeg er ikke en av dem selv om jeg nok har andre skrivefeil:) Det er veldig mange som skriver nyskjerrig. Og det er minst like mange som skriver rompe, men det heter da rumpe fortsatt, gjør det ikke? 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nei, jeg er ikke en av dem selv om jeg nok har andre skrivefeil:) Det er veldig mange som skriver nyskjerrig. Og det er minst like mange som skriver rompe, men det heter da rumpe fortsatt, gjør det ikke? Det heter rumpe ja:-) Ingen treff i ordlista på "rompe":-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det heter rumpe ja:-) Ingen treff i ordlista på "rompe":-) Nei, men det er noe som heter rombe, men det har ingen sammenheng med hverken rompe eller rumpe. http://no.wikipedia.org/wiki/Rombe 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nei, men det er noe som heter rombe, men det har ingen sammenheng med hverken rompe eller rumpe. http://no.wikipedia.org/wiki/Rombe Nei, det har ingen sammenheng - men tonie og jeg diskuterte skrivemåte på en kroppsdelen man sitter på, ikke ord som skrives nesten likt:-) 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Nei, det har ingen sammenheng - men tonie og jeg diskuterte skrivemåte på en kroppsdelen man sitter på, ikke ord som skrives nesten likt:-) Og da mener du at ingen andre får lov til å blande seg inn i tråden? 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Har også stusset litt over en del gjengangere av elementære skrivefeil, og nyskjerrig er blant dem, ja. 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Vet du, jeg kan skrive nysgjerrig, men det irriterer meg lite at andre ikke vet hvordan det skrives. Jeg skjønner jo hva de mener. Ellers så finnes det områder hvor jeg ikke er perfekt, så da kan det være greit å være litt ydmyk? Men du er kanskje gjennomført perfekt for alt jeg vet. 0 Siter
Gjest svava Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Elementært men dog så vanskelig. Og så er det den og og å greia da 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Og da mener du at ingen andre får lov til å blande seg inn i tråden? Nei, det mener jeg ikke - skrev ikke noe i nærheten av det, du la kanskje ikke merke til smilyen på slutten der heller? Det får være måte på til hårsår;-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Vet du, jeg kan skrive nysgjerrig, men det irriterer meg lite at andre ikke vet hvordan det skrives. Jeg skjønner jo hva de mener. Ellers så finnes det områder hvor jeg ikke er perfekt, så da kan det være greit å være litt ydmyk? Men du er kanskje gjennomført perfekt for alt jeg vet. Det er da lov til å påpeke slike feil, uten at man av den grunn mener at man selv er perfekt, vel? Orddeling irriterer meg - og jeg er på ingen måte perfekt, men dog like irritert på det:-) 0 Siter
tonie Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det heter rumpe ja:-) Ingen treff i ordlista på "rompe":-) Det er så vanlig å skrive rompe at jeg av og til blir litt i tvil. Jeg tror minst halvparten av dolerne har rompe nå for tida;) 0 Siter
tonie Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Vet du, jeg kan skrive nysgjerrig, men det irriterer meg lite at andre ikke vet hvordan det skrives. Jeg skjønner jo hva de mener. Ellers så finnes det områder hvor jeg ikke er perfekt, så da kan det være greit å være litt ydmyk? Men du er kanskje gjennomført perfekt for alt jeg vet. Hvis alle var like "greie" som deg ville det stått dårlig til med folks skriveferdigheter. Det er da greit å bli gjort oppmerksom på disse grove feilene, er det ikke? 0 Siter
Bookworm Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hvis alle var like "greie" som deg ville det stått dårlig til med folks skriveferdigheter. Det er da greit å bli gjort oppmerksom på disse grove feilene, er det ikke? Helt enig:-) 0 Siter
Gjest svava Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det er da lov til å påpeke slike feil, uten at man av den grunn mener at man selv er perfekt, vel? Orddeling irriterer meg - og jeg er på ingen måte perfekt, men dog like irritert på det:-) Hva med denne da? Jobber en plass hvor vi må følge ulike handlingskjeder for at det skal bli mest mulig likt for brukerne. Fikk meg en god latter når jeg med sirlig håndskrift så dette på forsiden: Handlings- skjede. he-he 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Det er da lov til å påpeke slike feil, uten at man av den grunn mener at man selv er perfekt, vel? Orddeling irriterer meg - og jeg er på ingen måte perfekt, men dog like irritert på det:-) ok 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hva med denne da? Jobber en plass hvor vi må følge ulike handlingskjeder for at det skal bli mest mulig likt for brukerne. Fikk meg en god latter når jeg med sirlig håndskrift så dette på forsiden: Handlings- skjede. he-he hahaha, men slike feil er bare morsomme:o) Jeg greier ikke å irritere meg. Som mennesker fokuserer vi på forskjellige ting. Det bookworm syns er irriterende erikke så irriterende for andre og omvendt. 0 Siter
pekkaline Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Jeg VAR en av dem helt til jeg ble rettet på her på dol Nycherry kunne man jo også sagt ) Jeg har sikkert mange skrivefeil, og de må du nok bare leve med hehe "sånn ere bare" 0 Siter
pekkaline Skrevet 1. desember 2008 Skrevet 1. desember 2008 Hvis alle var like "greie" som deg ville det stått dårlig til med folks skriveferdigheter. Det er da greit å bli gjort oppmerksom på disse grove feilene, er det ikke? Jo for meg er det du sier sant, men så er det alle de som har dysleksi, det er ikke sikkert de liker det like godt, det å bli rettet på... Derfor er det lite jeg gjør med andres skrivefeil så lenge jeg forstår hva de mener. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.