Gå til innhold

Bryn deg på en morsan-quiz eller tre:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er noen av quizene som jeg har fått publisert på aftenposten.no. Tør du ta alle tre? ;-)

TOG - Geografi, samfunn, litteratur mm - fellesnevneren for alle spørsmålene er "Tog"

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=3403

OPERA: Test deg selv i disse operatider hva du kan om opera! (Ikke vanskelig)

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=3766

ELG - Hva kan du om elg?

http://tjenester.aftenposten.no/quiz/quiz.htm?id=2950

Gjest savner en god latter
Skrevet

sorry at jeg spør om noe anna,men for en tid tilbake la du ut en link med div bilder fra finn.no med komiske annonser,kan du gjenta den?var utrolig mye morsomt der,men mistet adressen.synd å le av andre,men...

Gjest Elextra
Skrevet

Var de virkelig dine? :)

Har bare forsøkt tog-quiz'en foreløpg. Der fikk jeg 9/15, fullstendig akseptabelt, sies det, men jeg vet ikke helt :P

Skrevet

Var de virkelig dine? :)

Har bare forsøkt tog-quiz'en foreløpg. Der fikk jeg 9/15, fullstendig akseptabelt, sies det, men jeg vet ikke helt :P

Ja, de er mine:-)

Ganske tidkrevende i grunn å lage quiz, for selv der jeg er ganske sikker på svaret ble det en del googling for å være 100% sikker:-)

Skrevet

haha, jeg kan da ikke noe om elg!

Du fikk 6 rette av 12 mulige, Dette er under pari - du burde tilegne deg mer elgstoff!

Skrevet

Tog-quizen fikk jeg 8 på, ja ja, kunne vært verre!

Elg-Quizen bommet jeg på et spørsmål, om hvilket renn som ble avlyst, ellers kunne jeg visst endel om elg da, sikkert nyttig det.

Meeeen Opera har jeg åpenbart ikke peil på, fikk bare 4 rette, ja ja!

Bra quizer da, elg-testen var best, for der var jeg best!

Skrevet

Full pott på Opera. Et par feil på de andre, men de var stort sett greie.

Artig elg-quiz!

fei1365380229
Skrevet

TOG

Du fikk 7 rette av 15 mulige, Fullstendig akseptabelt! Thomas Toget gleder seg på dine vegne.

OPERA

Du fikk 5 rette av 10 mulige, Slett ikke verst! I tillegg til å kunne en del om opera, har du kanskje allerede vært i en opera en gang eller to?

Nei, det har jeg aldri vært, men kunne tenkt meg det :-)

ELG

Du fikk 7 rette av 12 mulige, Det begynner å komme seg!

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, de er mine:-)

Ganske tidkrevende i grunn å lage quiz, for selv der jeg er ganske sikker på svaret ble det en del googling for å være 100% sikker:-)

Oi, imponerende! Får se om jeg får brynt meg på de øvrige quiz'ene i løpet av dagen.

Gjest Elextra
Skrevet

Vet ikke hvor symptomatisk det er at jeg klarer meg langt bedre når det gjelder opera enn når det gjelder elg:

Fikk 9/10 på opera og bare 7/12 på elg-quiz'en! :D

All honnør til deg for vellagde quiz'er.

Skrevet

Oi, imponerende! Får se om jeg får brynt meg på de øvrige quiz'ene i løpet av dagen.

Jeg må jo også legge til at jeg ikke ville klart alle selv dersom jeg ikke hadde laget dem;-) Jeg stiller ikke bare spørsmål om ting jeg selv kan, men googler fram ymse om f eks tog eller elg, for å få mest mulig variasjon i spørsmålene (OG svarene!).

F eks med dette turskirennet - jeg leste tilfeldigvis om det på en nettavisog bestemte meg for å lage elg-quiz'en, men så googlet jeg frem andre turskirenn som kunne gis som alternative svar osv.

Skrevet

Vet ikke hvor symptomatisk det er at jeg klarer meg langt bedre når det gjelder opera enn når det gjelder elg:

Fikk 9/10 på opera og bare 7/12 på elg-quiz'en! :D

All honnør til deg for vellagde quiz'er.

Takk for det:-)

Jeg la forresten merke til at 100% av dem som hadde svart hadde riktig svar på skogens konge, mens det var en adskillig lavere prosentsats på riktig betydning av "rope på elgen" ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Takk for det:-)

Jeg la forresten merke til at 100% av dem som hadde svart hadde riktig svar på skogens konge, mens det var en adskillig lavere prosentsats på riktig betydning av "rope på elgen" ;-)

Hehe, i disse julebordstider var jeg overhodet ikke usikker mhp å rope på elgen.

Skrevet

Hehe, i disse julebordstider var jeg overhodet ikke usikker mhp å rope på elgen.

;-)

Jeg kan forresten ikke tenke på uttrykket "skogens konge" uten samtidig å tenke på den vitsen om de ordblinde elgene som satt oppe i et tre - de hadde lest at de var skogens kongler...;-)

Gjest Elextra
Skrevet

;-)

Jeg kan forresten ikke tenke på uttrykket "skogens konge" uten samtidig å tenke på den vitsen om de ordblinde elgene som satt oppe i et tre - de hadde lest at de var skogens kongler...;-)

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...