Gå til innhold

Julegaver fra jobben til de ansatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jerngryte, jernstekepanne, kasseroller, batteridreven pepperkvern og saltbøsse, thermojakke eller fleecegenser.

En jul fikk jeg gravlaks. Noe så ekkelt! Den ga jeg bort til ei som verdsetter slikt mer enn meg.

Jeg ville mye heller hatt gravlaks enn fenalår ihvertfall! :-) Men uansett er mat "riski bissniss" fordi smaken er så ymse, og det kan være et problem mht oppbevaring på forsvarlig måte, samt at det kan være litt vanskelig å få avsetning på store kvanta som en kjempelaks.

Mannen min fikk et år en eske med ymse mat og snop oppi, alt fra god sjokolade til eksklusiv olivenolje mm. Det var veldig stas.

Ellers må jeg bare kommentere de elektriske salt- og pepperkvernene: Enkelte jeg kjenner har slike, og jeg synes lyden er alldeles grusom! Der sitter man rundt et bord med deilig mat, dempet belysning og stearinlysene tent, og så kommer den der kverna med grellt lys og ekkel summelyd... *grøss*

Det er verre enn negler over en tavle...;-)

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

23

• mariaflyfly

8

• AneM1365380603

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

ok.

Nattkjole da, det er omtrent det samme.

LOl, tror neppe Hugh Hefner er enig i det;-)

Skrevet

Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv. Da ville jeg nok heller foretrekke en spiselig gave, så jeg støtter forslagene om fenalår eller røykalaks.

Men aller best likte jeg flyfly sitt forslag: Gi pengene til veldedig formål. Dere får jo julebordet m/partner, det er mer enn de fleste får gjennom et helt år av arbeidsgiveren sin.

:-)

''Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv.''

Hvis man først skal få noe med firmalogo på, bør det helst være nettopp sekk/bag/jakke, og ikke ikke som vi fikk et år: Krystallskål!! :-(

''Da ville jeg nok heller foretrekke en spiselig gave, så jeg støtter forslagene om fenalår eller røykalaks.''

Spiselig gave kan være fint, men ettersom jeg verken er særlig begeistret for fenalår eller røkelaks, ville jeg synes det varergelig å få et kjempestor kvanta av én matvare jeg ikke spiser noe sørlig av. Da heller en kurv med ymse matvarer.

''Men aller best likte jeg flyfly sitt forslag: Gi pengene til veldedig formål.''

Støttes!! Jeg har selv prøvd å overtale arbeidsgiveren min til det samme, dog uten hell...;-)

Skrevet

Enig, det bør ikke være ferskvarer, men jeg ser heller for meg ymse glass, flasker og andre holdbare ting.

Helt enig!

Gjest Elextra
Skrevet

Jerngryte, jernstekepanne, kasseroller, batteridreven pepperkvern og saltbøsse, thermojakke eller fleecegenser.

En jul fikk jeg gravlaks. Noe så ekkelt! Den ga jeg bort til ei som verdsetter slikt mer enn meg.

''Jerngryte, jernstekepanne, kasseroller, batteridreven pepperkvern og saltbøsse, thermojakke eller fleecegenser.''

Skjønner jeg er veletablert og bortskjemt, for jeg har alt dette. Kasseroller har vi dessuten i en serie, og jeg har ikke behov eller ønske om en annen type, når vi har tilstrekkelig som vi har.

Eneste jeg ikke har er batteridreven pepperkvern og saltbøsse, men det ser jeg ikke særlig behov for heller. Dessuten koster de skikkelige rundt 1000 kr. stykke, og det er antakelig utenfor budsjettet.

Skikkelige thermojakker og fleece er også dyrt og antakelig utenfor gavebudsjettet, mange av oss setter ikke særlig pris på en veldig billig type.

Oi, så bortskjemt jeg føler meg nå :/.

Gjest lilatu_28
Skrevet

LOl, tror neppe Hugh Hefner er enig i det;-)

LOL!

Dét hadde vært et syn.

XD

AneM1365380603
Skrevet

Jeg ville mye heller hatt gravlaks enn fenalår ihvertfall! :-) Men uansett er mat "riski bissniss" fordi smaken er så ymse, og det kan være et problem mht oppbevaring på forsvarlig måte, samt at det kan være litt vanskelig å få avsetning på store kvanta som en kjempelaks.

Mannen min fikk et år en eske med ymse mat og snop oppi, alt fra god sjokolade til eksklusiv olivenolje mm. Det var veldig stas.

Ellers må jeg bare kommentere de elektriske salt- og pepperkvernene: Enkelte jeg kjenner har slike, og jeg synes lyden er alldeles grusom! Der sitter man rundt et bord med deilig mat, dempet belysning og stearinlysene tent, og så kommer den der kverna med grellt lys og ekkel summelyd... *grøss*

''Det er verre enn negler over en tavle...;-)''

He he. Ungene elsker den lyden.

Skrevet

''Det er verre enn negler over en tavle...;-)''

He he. Ungene elsker den lyden.

;-)

AneM1365380603
Skrevet

''Jerngryte, jernstekepanne, kasseroller, batteridreven pepperkvern og saltbøsse, thermojakke eller fleecegenser.''

Skjønner jeg er veletablert og bortskjemt, for jeg har alt dette. Kasseroller har vi dessuten i en serie, og jeg har ikke behov eller ønske om en annen type, når vi har tilstrekkelig som vi har.

Eneste jeg ikke har er batteridreven pepperkvern og saltbøsse, men det ser jeg ikke særlig behov for heller. Dessuten koster de skikkelige rundt 1000 kr. stykke, og det er antakelig utenfor budsjettet.

Skikkelige thermojakker og fleece er også dyrt og antakelig utenfor gavebudsjettet, mange av oss setter ikke særlig pris på en veldig billig type.

Oi, så bortskjemt jeg føler meg nå :/.

Jeg har også alt dette. Det er ikke så enkelt å komme på noen fornuftige gaver pga at folk kjøper seg ting straks de ønsker seg noe.

Selv ønsker jeg meg pyntegjenstander, men jeg vil gjerne kjøpe det selv, så da er en like langt.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har også alt dette. Det er ikke så enkelt å komme på noen fornuftige gaver pga at folk kjøper seg ting straks de ønsker seg noe.

Selv ønsker jeg meg pyntegjenstander, men jeg vil gjerne kjøpe det selv, så da er en like langt.

Ja, pyntegjenstander vil jeg helst ikke få i gave fra jobben eller andre som ikke vet helt hva jeg evt. ønsker meg.

Gode bruksgjenstander kan også være aktuelt, f.eks. en ekstra god og kraftig lommelykt - det kan vel mange ha bruk for.

Ellers er det jo fint med gaver som kan konsumeres, eller evt. gis til mer trengende, dvs. til diverse gode formål.

Skrevet

For oss som har dårlige håndledd, men liker nykvernet pepper er de suverene. :o) Og man sitter jo ikke og kverner pepper hele måltidet heller.

Skrevet

For oss som har dårlige håndledd, men liker nykvernet pepper er de suverene. :o) Og man sitter jo ikke og kverner pepper hele måltidet heller.

''Og man sitter jo ikke og kverner pepper hele måltidet heller.''

Nei, da hadde man nok fått dårlig håndledd, ihvertfall;-)

Jeg skjønner behovet for det for den som er fast bruker hos hjelpemiddelsentralen, men hvor dårlig håndledd har man når man ikke klarer å ta to drag på kverna? ;-)

Skrevet

Jeg skjønner behovet for det for den som er fast bruker hos hjelpemiddelsentralen, men hvor dårlig håndledd har man når man ikke klarer å ta to drag på kverna? ;-)

*Hehe* Jeg foretrekker nå elektrisk pepperkvern da. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har venner med gode håndledd som mener den elektriske pepperkvernen er uunnværlig når de lager god mat - med den kan de pepre mens de rører i gryten, og lyset gjør at de ser bedre hvor mye pepper det kommer i gryta.

Så det, så! *S*

Men slike kverner står (ennå) ikke på ønskelisten min.

Skrevet

Leatherman Kick, praktisk hjemme, på hytta, i båten, underveis etc.

Lommelykt m/beltekutter, ICE i bilen.

Porsgrund Porselen/glassmagasin har en serie "hjerte", eller noe, som støtter Frelsesarmeen. Finnes bl.a. som krus og telysholdere.

Skrevet

Jeg setter aldri den elektriske kvernen på et pent dekket bord, men den er super når man lager mat, og er klissete på den ene hånden eller holder sleiven og rører samtidig osv.

Skrevet

*Hehe* Jeg foretrekker nå elektrisk pepperkvern da. :o)

*S*

Det er selvsagt helt i orden, og jeg kunne også ha kjøpt slik i gave til en som eksplisitt ønsket seg det, men ikke til allemannalle på en arbeidsplass;-)

Skrevet

Jeg har venner med gode håndledd som mener den elektriske pepperkvernen er uunnværlig når de lager god mat - med den kan de pepre mens de rører i gryten, og lyset gjør at de ser bedre hvor mye pepper det kommer i gryta.

Så det, så! *S*

Men slike kverner står (ennå) ikke på ønskelisten min.

;-) jeg har aldri følt at det har vært noe som helst problem å ta en "pause" i gryterøringen mens jeg kverner oppi pepper, og lyset over komfyren må da uansett være mer enn nok lys??

Skrevet

Jeg setter aldri den elektriske kvernen på et pent dekket bord, men den er super når man lager mat, og er klissete på den ene hånden eller holder sleiven og rører samtidig osv.

OK:-)

Gjest annlovinda
Skrevet

Takk for gode tips!

Jeg tente litt på idéen om fenalår, jeg :-)

Gjerne ei jakke, og, men det blir nok litt for dyrt.

Nå har vi endelig fått byttet til vinterdekk - vi var ute i garasjen begge to nå seint i kveld, og jeg var moralsk støtte for min mann :-)

Mannen min fikk fenalår flere år på rad fra arbeidsgiver. Det er faktisk den eneste gaven vi har gitt videre. Men det værste av alt var at det var jammen ikke lett å få gitt den videre heller, var jammen ikke mange i vår familie eller vennekrets som liker fenalår.

Etter hvert skjønte de ansatte at det var flere av de som ikke likte fenalår (liten arbeiddsplass) og hintet litt til arbeidsgiver. De siste årene har de fått en kurv med diverse mat/søtsaker/oljer. Og den skryter visst alle de ansatte av.

Så som du sikkert skjønner synes jeg fenalår er et dårlig forslag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...