Gå til innhold

Julegaver fra jobben til de ansatte

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

''Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv. ''

Helt enig mhp jakke, men en stor bag med firmalogo synes jeg er en grei gave - vi får aldri for mange store bager! Og ikke er jeg så hårsår når det gjelder logo på bagen som antakelig bare brukes til frakt frem og tilbake til hytte og båt.

Hm... Tror det kan ha noe å gjøre med at vi har hatt vår andel med sekker og bager med firmalogo. Men du har jo rett i at det ikke er det verste, sikkert, jeg synes bare firmalogoer er - eh - grelt.

:-)

• Svar 111
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

23

• mariaflyfly

8

• AneM1365380603

8

• Lillemus

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Vi hadde trengt treningsbager! Det hadde jeg likt å få :-)

Og det gjør ingenting om det er firmalogo på den!

Neida, det gjør sikkert ikke noe - vi har nok bare hatt i overkant mange av "den sorten", og kunne nok tenke oss noe _uten_ logo.

Gjest ViViola
Skrevet

''Personlig er jeg ikke så begeistret for gaver med firmalogo på, i alle fall ikke bruksting som sekk/bag/jakke osv.''

Hvis man først skal få noe med firmalogo på, bør det helst være nettopp sekk/bag/jakke, og ikke ikke som vi fikk et år: Krystallskål!! :-(

''Da ville jeg nok heller foretrekke en spiselig gave, så jeg støtter forslagene om fenalår eller røykalaks.''

Spiselig gave kan være fint, men ettersom jeg verken er særlig begeistret for fenalår eller røkelaks, ville jeg synes det varergelig å få et kjempestor kvanta av én matvare jeg ikke spiser noe sørlig av. Da heller en kurv med ymse matvarer.

''Men aller best likte jeg flyfly sitt forslag: Gi pengene til veldedig formål.''

Støttes!! Jeg har selv prøvd å overtale arbeidsgiveren min til det samme, dog uten hell...;-)

Vel, jeg har fått en slik "klump" med glass, preget med en isbjørn (!) og firmalogo på en gang, den hadde ingen annen funksjon enn å stå til pynt. Pynt ja, særlig. Gjett hvor den havnet?! (Kanskje den leker med krystallskåla di????)

Nei, mat er gjerne litt vanskelig, jeg er f.eks. ikke så veldig glad i fenalår - men når vi har fått spiselige gaver har jeg gjerne gitt bort til noen som satte pris på det. :-)

Veldedighet burde ikke støte noen, men man skal aldri si aldri...!

:-)

Skrevet

Jeg synes ikke dette er noe ræl, jeg da ;-) Bruker nesten alltid en slik når jeg jogger eller er på fjelltur. Ellers høres det bra ut å gi noe til et godt formål. Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)

''Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)''

Det gjelder vel de fleste innen offentlig sektor? ;-) Man må jo være forsiktig med bruk av "skattebetalernes penger" for å bruke et Carl Ivar-favorittord.

Hos tidligere, statlig arbeidsgiver fikk jeg ikke julegave, og ikke var det mange frynsegodene å snakke om heller. Jeg brukte å si at det eneste frynsegodet vi fikk, var gratis strøm til kaffetrakteren...;-)

Skrevet

Tja, du får en syvende sans hvis du er medlem av fagforeningen ;o)

Måtte gud forby at jeg skal henge sammen med Helga Hjetland, ihvertfall! ;)

Skrevet

''Vi lærere får uansett ikke gaver av arbeidsgiver, så vi slipper å forholde oss til slikt ;-)''

Det gjelder vel de fleste innen offentlig sektor? ;-) Man må jo være forsiktig med bruk av "skattebetalernes penger" for å bruke et Carl Ivar-favorittord.

Hos tidligere, statlig arbeidsgiver fikk jeg ikke julegave, og ikke var det mange frynsegodene å snakke om heller. Jeg brukte å si at det eneste frynsegodet vi fikk, var gratis strøm til kaffetrakteren...;-)

Jeg har bare erfaring med læreryrket, så du har sikkert rett :)

Et veldig bra frynsegode har jeg, og det er skidager og fjelldager (ikke alle som ser på det som et frynsegode da, men ;-))

Skrevet

Måtte gud forby at jeg skal henge sammen med Helga Hjetland, ihvertfall! ;)

Hehe

Skrevet

Eg likte best ho til høgre.

Jeg hadde tatt hvem som helst unntatt nummer to fra høyre...;-)

Skrevet

Man får vel sin lønn i himmelen. ;)

Bare hvis du er kristendomslærer, og ettersom det faget ikke finnes lenger, er det ikke håp;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...