Gå til innhold

Galskap å starte oppussing nå?

Anbefalte innlegg

Gjest før jul
Skrevet

Vi har et rom hvor vi må spakle veggen, eller sette opp tapetfornyer. Gulvet bure også vært pusset, og lakket på nytt. Maling av tak og vinduskarmer.

Er det galskap å starte med dette i neste uke, siden det er så kort tid igjen til jul? Vi er i full jobb begge to. Jeg holder snart ikke ut å ha det sånn vi har nå, det er for tiden roterommet vårt. Det skal bli kontor, tv stue og klesskapene skal stå der.

Skrevet

Nei, det er ikkje galskap.

Men eg personlig ville nok venta til over jul, eller eg ville begynt no.

Skrevet

Hvis dere ikke skal ha huset fullt så er det jo en ypperlig tid nå som dere får noen fridager? Men husk at det ene fører med seg det andre og at ting tar tid.

Vurder hva som er best i jula: Rom som skaper kaos i trivselen (som nå) eller kaos som skaper kaos mot trivsel i rommet ....

AneM1365380603
Skrevet

Hvis dere har økonomi til det og ikke trenger rommet skal det vel gå greit. Husk at det må bli verre før det blir bedre, så litt kaos der dere stabler tingene fra rommet blir det nok :)

Skrevet

Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag, så skulle dere bli ferdige med god margin (litt forbehold mht størrelsen på rommet..). Puss ned gulvet før dere begynner å male. Tørrmopp vegger og tak for å få bort støv etter pussingen. Dekk godt til, masker etc. og start å male. Malingen går kjapt unna når det er store flater som skal males (og det er moro!)

Gjest det vet du best selv
Skrevet

Det er da ikke galskap, siden du spør går jeg ut ifra at du har resten under kontroll :)

Gjest før jul
Skrevet

Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag, så skulle dere bli ferdige med god margin (litt forbehold mht størrelsen på rommet..). Puss ned gulvet før dere begynner å male. Tørrmopp vegger og tak for å få bort støv etter pussingen. Dekk godt til, masker etc. og start å male. Malingen går kjapt unna når det er store flater som skal males (og det er moro!)

Takk skal du ha for tips. Har du pusset ned parkettgulv selv noen gang? Jeg tror jeg tar sjansen. Skjærer det seg får vi bare legge nytt. Legge nytt er jo veldig fristende, muligens en god del dyrere, men akk så mye enklere og raskere.

Det er nok ikke bare å begynne å male veggene. Det er strie som skal av først. Og det bruker ikke alltid å være lett.

Gjest før jul
Skrevet

Hvis dere har økonomi til det og ikke trenger rommet skal det vel gå greit. Husk at det må bli verre før det blir bedre, så litt kaos der dere stabler tingene fra rommet blir det nok :)

Takk for positiv støtte. Føler at vi ikke får bruke rommet i dag heller, siden det har vokst til et roterom. Så det hadde vært deilig å fått begynt ja. Men håper vi likevel får overskudd nok til å ha en hyggelig førjulstid med barna.

Gjest Før jul
Skrevet

Nei, det er ikkje galskap.

Men eg personlig ville nok venta til over jul, eller eg ville begynt no.

Hvorfor ville du ventet?

Gjest før jul
Skrevet

Det er da ikke galskap, siden du spør går jeg ut ifra at du har resten under kontroll :)

*lol*

Ja du kan spøke du.....men en plass må en jo begynne ; )

Skrevet

Takk skal du ha for tips. Har du pusset ned parkettgulv selv noen gang? Jeg tror jeg tar sjansen. Skjærer det seg får vi bare legge nytt. Legge nytt er jo veldig fristende, muligens en god del dyrere, men akk så mye enklere og raskere.

Det er nok ikke bare å begynne å male veggene. Det er strie som skal av først. Og det bruker ikke alltid å være lett.

Tja...Det er ikkje sikkert det blir så mye dyrere å legge nytt parkettgulv.

Kor mange kvadrat er det snakk om?

Gjest før jul
Skrevet

Tja...Det er ikkje sikkert det blir så mye dyrere å legge nytt parkettgulv.

Kor mange kvadrat er det snakk om?

Er ikke så god på sånt. Men kanskje 22 kvm? Trenger ikke å være parkett, siden det er en tv-stue. Laminat kan også gå, så mulig man kan finne det rimelig.

Skrevet

Hvorfor ville du ventet?

Om eg var i samme situasjon som dere så ville eg ventet pga. at dere begge er i full jobb og det nærmer seg jul, med masse stress og kav.

Eg som er aleine kan godt starte oppussing nå, og det har eg gjort men bor i et "anleggsområde"...:)

AneM1365380603
Skrevet

Parkett til et lite rom trenger ikke å bli så dyrt, og dere kan jo også legge laminat der. Det kommer litt an på hva dere skal bruke rommet til.

Det finnes fin laminat til en rimelig penge.

AneM1365380603
Skrevet

Er ikke så god på sånt. Men kanskje 22 kvm? Trenger ikke å være parkett, siden det er en tv-stue. Laminat kan også gå, så mulig man kan finne det rimelig.

Rommet er altså ikke lite :)

Skrevet

Om det er 22 kvadrat så blir det jo litt penger.

Det å kjøpe det billigste laminatgulvet ville eg ikkje satsa på, de som kan slikt vil ofte anbefale å satse på laminatgulv i fra 250.- pr. kvadratmeter og oppover, og da kan du like godt kjøpe parkett.

Eg var heldig og fikk ca. 30 kvm med eikeparkett (Kärs) og ullpapp for Kr. 8 200.-

Gjest før jul
Skrevet

Rommet er altså ikke lite :)

hm, kanskje jeg tenkte feil. Men 16-18 kvm da. Men tror ikke det er så stor forskjell på å pusse opp et lite eller stort rom egentlig. Værste jobben er vel å få veggen pen, etter å ha tatt ned stria. Men to av veggene vil bli dekt av skap. Også er det en del vinduer og dører også.

Skrevet

Jeg tror ikke du har råd til å pusse opp, så jeg synes du skal gi pengene til et veledig formål i steden.

Gjest Elextra
Skrevet

Det er jo umulig for meg/oss å si noe om, vi vet ikke hvordan dere har det ellers.

Med både barnehagebarn og skolebarn har vi det så travelt med avslutninger og foreldrekaffer i denne tiden at noen oppussing i tillegg til andre juleforeredelser hade vært utelukket. Men dere kan jo ha det helt annerledes.

Skrevet

Hvis dere ikke holder ut sånn som det er nå, ja da er det bare å sette igang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...