morsan Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag, så skulle dere bli ferdige med god margin (litt forbehold mht størrelsen på rommet..). Puss ned gulvet før dere begynner å male. Tørrmopp vegger og tak for å få bort støv etter pussingen. Dekk godt til, masker etc. og start å male. Malingen går kjapt unna når det er store flater som skal males (og det er moro!) ''Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag,'' Herrejemini!! Skjønner hvorfor jeg aldri har blitt bitt av oppussingsbasillen når det kreves noe slikt! Og når det så er juleforberedelser _i tillegg_ hadde saken vært helt opplagt for mitt vedkommende, ja:-) 0 Siter
Gjest før jul Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 ''Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag,'' Herrejemini!! Skjønner hvorfor jeg aldri har blitt bitt av oppussingsbasillen når det kreves noe slikt! Og når det så er juleforberedelser _i tillegg_ hadde saken vært helt opplagt for mitt vedkommende, ja:-) Fire timer hørtes mye ut. Men på den annen side, så blir det kanskje bare to timer hver kveld på hver av oss, og det hadde det kanskje vært verdt. Eller tre på mannen min, og en på meg...? Han påstår iallefall at det alltid er han som ender opp med å male. Jeg kunne godt betalt noen også, men sikkert vanselig å oppdrive rett før jul. 0 Siter
morsan Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Fire timer hørtes mye ut. Men på den annen side, så blir det kanskje bare to timer hver kveld på hver av oss, og det hadde det kanskje vært verdt. Eller tre på mannen min, og en på meg...? Han påstår iallefall at det alltid er han som ender opp med å male. Jeg kunne godt betalt noen også, men sikkert vanselig å oppdrive rett før jul. Dere er jo selv de nærmeste til å vurdere om dette er noe dere har tid og ork til, både generelt og spesielt nå i førjulstiden. 0 Siter
Gjest før jul Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag, så skulle dere bli ferdige med god margin (litt forbehold mht størrelsen på rommet..). Puss ned gulvet før dere begynner å male. Tørrmopp vegger og tak for å få bort støv etter pussingen. Dekk godt til, masker etc. og start å male. Malingen går kjapt unna når det er store flater som skal males (og det er moro!) Tror muligen vi går for ferdigmalt juksepanel. Blir vel en del herk med utforing av dører og vinduer, men skal tro at man bør kunne spare litt arbeid på det. Egentlig burde vi lagt panel i taket også, for det er litt stygt. Men det tror jeg ikke vi orker, så vi heller ha et ikke helt glatt tak i TV-stua. 0 Siter
petter smart Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Så lenge dere ikke trives med rommet så ser jeg ikke noe problem i å starte oppussing nå. Jeg tviler sterkt på at dere må bruke 4 timer hver dag fram til jul, med mindre det er et kjempestort rom. Sparkling tar 2-3 dager fordi sparkeltet må tørke og pusses mellom hver påføring. Tapet går på en dag. Maling tar en dag. Pussing av gulvet tar 1 dag. Male tak og vinduskarmer tar 1 dag. Men da må du jobbe til dels langt utover kveldene. Men dere er ferdige i god tid før jul. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Takk skal du ha for tips. Har du pusset ned parkettgulv selv noen gang? Jeg tror jeg tar sjansen. Skjærer det seg får vi bare legge nytt. Legge nytt er jo veldig fristende, muligens en god del dyrere, men akk så mye enklere og raskere. Det er nok ikke bare å begynne å male veggene. Det er strie som skal av først. Og det bruker ikke alltid å være lett. Nei, har ikke pusset ned før..... Enig i at det virker enklere å legge nytt gulv oppå, ja Må dere ta av strien før dere maler? Jeg har malt direkte oppå strietapet, men da får du jo en litt annen effekt enn du kanskje hadde tenkt. Det skal iallefall gå bra å male på strie tror jeg... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 ''Hvis dere baserer dere på å jobbe med oppussingsprosjektet i ca fire timer hver kveld i tillegg til en hel lørdag og søndag,'' Herrejemini!! Skjønner hvorfor jeg aldri har blitt bitt av oppussingsbasillen når det kreves noe slikt! Og når det så er juleforberedelser _i tillegg_ hadde saken vært helt opplagt for mitt vedkommende, ja:-) Hehe, jeg vet ikke om jeg hadde orka det selv heller, men måtte jo være ærlig mht arbeidsmengden, så får trådstarter vurdere om dette er aktuelt ;-) (forresten..Jeg tror jeg hadde orka Jeg blir lett gira på slike prosjekter. Er sååå moro å se forandringene underveis ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Nei, har ikke pusset ned før..... Enig i at det virker enklere å legge nytt gulv oppå, ja Må dere ta av strien før dere maler? Jeg har malt direkte oppå strietapet, men da får du jo en litt annen effekt enn du kanskje hadde tenkt. Det skal iallefall gå bra å male på strie tror jeg... Det går fint å male på strie, men enten må man grunne først eller så suuuuuuger stria til seg maling! Jeg brukte en gang 12 liter maling på to strøk på et rom på 7-8 m2... 0 Siter
Gjest togli Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Det går fint å male på strie, men enten må man grunne først eller så suuuuuuger stria til seg maling! Jeg brukte en gang 12 liter maling på to strøk på et rom på 7-8 m2... Det stemmer, ja! Mange år siden jeg malte på strie og jeg husker nå at vi brukte ganske mye grunning før vi kunne begynne å male... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.