Gå til innhold

Kongo (quiz)

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Flinke morsan! *S*

Var selv overrasket over at jeg fikk såpass som 11/15! :)

Men det offisielle navnet på Kongo er da vitterlig Mogatu? ;)

Skrevet

Flinke morsan! *S*

Var selv overrasket over at jeg fikk såpass som 11/15! :)

Men det offisielle navnet på Kongo er da vitterlig Mogatu? ;)

...må innrømme at jeg ikke tok'an....;-)

Gjest Elextra
Skrevet

...må innrømme at jeg ikke tok'an....;-)

Ah, du har ikke fulgt med på Hunter?

Skrevet

Ah, du har ikke fulgt med på Hunter?

Nei, det har jeg ikke;-) Hva er det de mener med Mogatu?

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, det har jeg ikke;-) Hva er det de mener med Mogatu?

I Hunter er det mye snakk om fredsprosessen mellom rivaliserende grupper og opprørsledere i Mogatu, som har svært mange fellestrekk med dagens Kongo.

Forøvrig er Hunter en kjempebra serie du burde få med deg! *S* Den går på fredager, men nå i julebordssesongen har jeg sett et flertall av episodene her: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/438701

Gjest Kwanzambi
Skrevet

Jeg har bodd i det andre Kongo, og tok selvsagt denne testen ;) Men jeg syns det er misvisende å spørre om hva Kongo egentlig heter - om det er Rep du Congo eller Demokratisk rep du congo, for begge deler er faktisk korrekt. Det er navnene på de to land som i dag heter Kongo...så dette ble tullete syns jeg. Særlig fordi dersom jeg hadde valgt å skrive at det korrekte navn på Kongo er Republikken Kongo (hvor jeg har bodd), så var neste spørsmål om hovedstaden som i dette Kongo er Brazza....hvilket var et av alternativene.

Duste-misvisende test synes jeg..

Skrevet

Jeg har bodd i det andre Kongo, og tok selvsagt denne testen ;) Men jeg syns det er misvisende å spørre om hva Kongo egentlig heter - om det er Rep du Congo eller Demokratisk rep du congo, for begge deler er faktisk korrekt. Det er navnene på de to land som i dag heter Kongo...så dette ble tullete syns jeg. Særlig fordi dersom jeg hadde valgt å skrive at det korrekte navn på Kongo er Republikken Kongo (hvor jeg har bodd), så var neste spørsmål om hovedstaden som i dette Kongo er Brazza....hvilket var et av alternativene.

Duste-misvisende test synes jeg..

Jeg er enig, og problemet skyldes at Aftenposten har fjernet en introduksjon jeg skrev til quizen om at quizen handler om det landet Kongo som vi leser om daglig på nyhetene for tiden (eller noe i den dur), nettopp for å få fram at det nettopp var DRC som quizen gjelder og ikke nabolandet.

Aftenposten har vel sett på det som undøvendig informasjon ettersom de ikke var klar over at det var to land med nesten samme navn.

Gjest lilatu_28
Skrevet

9/15

Endelig har jeg full oversikt over mitt forbedringspotensiale når det gjelder kunnskap om Den demokratiske republikken Kongo, tidligere Zaire.

Takk, morsan! :-)

Skrevet

9/15

Endelig har jeg full oversikt over mitt forbedringspotensiale når det gjelder kunnskap om Den demokratiske republikken Kongo, tidligere Zaire.

Takk, morsan! :-)

Glad for å kunne hjelpe:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...