Gå til innhold

NHD

Gjest (anonym denne gang)

Anbefalte innlegg

Gjest (anonym denne gang)

Jeg sliter veldig. Har vert innlagt frivillig en gang på psykiatrisk etter en overdose. Det kom ikke noe bedre utav det. Jeg har det like dan nå. Jeg turte ikke jobbe med problemene. Problemene mine har strekt seg over flere år no. Ca 4 år kanskje. Og jeg er fortsatt ung. Er ikke fylt 18 enda. Fremtida ser håpløs ut for meg. Alt er negativt. Ser ikke noe positivt. Har tanker om å dø eller å leve. Jeg klarer ikke leve stort lengre slik nå. Er forferdelig langt nede. Ingenting betyr noe for meg lengre. Har ikke glede av noen ting.

Jeg vil ikke ta medisin (mot depresjon). Og jeg vil ikkke jobbe meg ut av alt. Jeg orker ikke og jeg tør ikke og jeg vil ikke. Er så redd. Også er jeg så redd for hva jeg skal finne på etter hvert. Jeg kan legge meg inn. Men jeg ser ikke poenget i det og jeg tør ikke liksom. Men jeg kan jo ikke leve slik heller. et skjønner også jeg. Hva kan skje? Kan foreldra mine tvangsinnlegge meg? Eller noen andre? Jeg tør ikke å gå å legge meg inn. Selv om jeg skjønner egentlig at jeg trenger det. Føler på e n måte jeg ikke har krefter igjen til det på en måte. Jeg veit ikke helt.. Alt er så vansklig.

Håper på svar.

Vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31966-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det du halst slulle hatt, er en langvarig, regelmessig samtalebehandling. I tillegg muligens medisiner. All slik hjelp begynner hos fastlegen din. All hjelp for psykiske problemer er gratis for personer under 18 år.

Om tilstanden din blir for ille, kan foreldrene dine få deg tvangsinnlagt. Innleggelser kan gi en utredning og en diagnose, det kan føre til oppstart av behandling og det kan forhindre at en skader seg. Men storparten av all behandling bør skje ved de psykiatriske poliklinikker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31966-nhd/#findComment-125770
Del på andre sider

Gjest (annonym denne gang)

Det du halst slulle hatt, er en langvarig, regelmessig samtalebehandling. I tillegg muligens medisiner. All slik hjelp begynner hos fastlegen din. All hjelp for psykiske problemer er gratis for personer under 18 år.

Om tilstanden din blir for ille, kan foreldrene dine få deg tvangsinnlagt. Innleggelser kan gi en utredning og en diagnose, det kan føre til oppstart av behandling og det kan forhindre at en skader seg. Men storparten av all behandling bør skje ved de psykiatriske poliklinikker.

Jeg har store problemer med å ta imot hjelp. Jeg er så redd. Jeg klarer ikke å ta imot den hjelpa de vil gi meg. De vil jeg skal gå til samtaler på poliklinikken, men jeg meldte avbud.... Er redd for hva som kommer til å skje i fremtiden nå......

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31966-nhd/#findComment-126688
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...