Gå til innhold

Tilbehør til kveite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal muligens servere kveite på en familiemiddag i jula, men hva serverer man til??

Min kjære mener at gulrot, potet, agurksalat og flesk holder. Jeg er veldig glad i grønnsaker og vil gjerne ha masse grønnsaker til, men man kan vel ikke akkurat smelle en pose wok-blanding fra Findus på bordet i en julemiddag heller?

Min kjære mente at "grønnsaker kan du spise hele året ellers".... *Himler med øynene*

Aliza1365380759
Skrevet

Enig med din kjære! Grønnsakblanding og sånt hører ikke hjemme til kveite, kun potet, gulrot og bacon! (jeg synes egentlig ikke man trenger bacon heller, men så er jeg veldig glad i fisk da..) Hva den agurksalaten har med kveite å gjøre vet jeg ikke ;-)

Skrevet

Vi pleier å ha bacon pluss gulrot og kålrotstuing. Jeg synes kveite uten tilbehør med mye smak blir temmelig tamt.

Skrevet

Jeg vet at noen bruker pisket rømme sammen med det du allerede har nevnt. Men jeg er mest vant til pisket rømme (bløtkremaktig konsistens) ammen med kokt laks.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Min kjære mener at gulrot, potet, agurksalat og flesk holder.''

Bortsett fra flesket, så er jeg enig med din kjære. Ikke flesk, men meierismør.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Enig med din kjære! Grønnsakblanding og sånt hører ikke hjemme til kveite, kun potet, gulrot og bacon! (jeg synes egentlig ikke man trenger bacon heller, men så er jeg veldig glad i fisk da..) Hva den agurksalaten har med kveite å gjøre vet jeg ikke ;-)

''Hva den agurksalaten har med kveite å gjøre vet jeg ikke ;-)''

Lurte litt på dette jeg også, men tenkte at sida det er godt til laks er det kanskje godt til kveite også? Vi spiser kveite med potet, gulrot og meierismør til, ikke noe annet.

Aliza1365380759
Skrevet

''Hva den agurksalaten har med kveite å gjøre vet jeg ikke ;-)''

Lurte litt på dette jeg også, men tenkte at sida det er godt til laks er det kanskje godt til kveite også? Vi spiser kveite med potet, gulrot og meierismør til, ikke noe annet.

Akkurat sånn er menyen hjemme hos oss også - kveite, potet, gulrot og smør! Holder i massevis! Nam! :-D

Gjest ChiengMai
Skrevet

Akkurat sånn er menyen hjemme hos oss også - kveite, potet, gulrot og smør! Holder i massevis! Nam! :-D

Å guri, nå fikk jeg lyst på kveite!

Skrevet

Eggesmør! Noe må man jo spise for å holde kolesterolet oppe. :)

Ellers skal alle få det de har lyst på til julemiddager, så om du har lyst på wokblanding eller salat, så ville det hos oss blitt satt fram slik at de som har lyst på kan forsyne seg.

Skrevet

Jeg er vant til gulrot og flesk. Guri meg, det har jeg ikke spist på mange år.

Skrevet

Vi bruker poteter, gulrot, rømme og smør til kveite. Kjempegodt :)

Skrevet

Eggesmør er et must, det gjør hele kveita. Så poteter og gulerøtter.

Skrevet

Her:

http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=41619

eller

http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=29454

eller omtrent som kjæresten foreslo

http://www.godfisk.no/page?id=2626&key=20527

Jeg hadde nok havnet på sistnevnte (ikke veldig glad i å lage mat..)

De vaniljeglaserte grønnsakene så skikkelig spennende ut! Det må jeg prøve en gang før jul for å sjekke før jeg tar sjansen på servere det. :o) Tusen takk!

Skrevet

Vi pleier å ha bacon pluss gulrot og kålrotstuing. Jeg synes kveite uten tilbehør med mye smak blir temmelig tamt.

Kålstappe til kveite? Hm.... Vi er veldig glad i kålstappe begge to så det kan jeg foreslå ja! Takk!

Skrevet

Eggesmør er et must, det gjør hele kveita. Så poteter og gulerøtter.

Eggesmør? Kokte eggeplommer blandet med mykt smør? Og evt. gressløk eller persille? Eller...?

candyqueen_83
Skrevet

Eggesmør? Kokte eggeplommer blandet med mykt smør? Og evt. gressløk eller persille? Eller...?

Eggeplommene blir vel blandet i smeltet smør tror jeg.

Skrevet

Kålstappe til kveite? Hm.... Vi er veldig glad i kålstappe begge to så det kan jeg foreslå ja! Takk!

Ikke stappe, stuing!:) Vi lager stuing med biter gulrot og kålrot i. Kanskje det kan passe med kålrotstappe også, hvem vet. Du får prøve:)

Skrevet

Ikke stappe, stuing!:) Vi lager stuing med biter gulrot og kålrot i. Kanskje det kan passe med kålrotstappe også, hvem vet. Du får prøve:)

Aha! Altså tykk hvit saus med biter av gulrot og kålrot? Min kjære fikk nesten krampe da jeg nevnte kålstappe her isted så det ble visst ikke aktuelt. ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...