thaimams Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Rømme med en dæsj pisket krem iblandet pepper, salt og litt sukker...smatt + agurksalaten selvfølgelig. Har aldri prøvd bacon til kveita, men det høres faktisk herlig ut 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 Rømme med en dæsj pisket krem iblandet pepper, salt og litt sukker...smatt + agurksalaten selvfølgelig. Har aldri prøvd bacon til kveita, men det høres faktisk herlig ut Jeg er ikke glad i rømme, men jeg skal sjekke hva min kjære pleier å ha. Diskusjonen går høyt ang. tilbehør her nå! :-D 0 Siter
thaimams Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg er ikke glad i rømme, men jeg skal sjekke hva min kjære pleier å ha. Diskusjonen går høyt ang. tilbehør her nå! :-D Da foreslår jeg en miks av begges ønsker. Når to møtes i et sammensurium av tradisjoner, smaker, dufter... er det viktig å finne sin egen tradisjon. Barna dine vil sikkert si som voksne: Hos oss spiste vi alltid wok-grønnsaker til kveita ;-) 0 Siter
....AV Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Vi pleier å ha samme tilbehør som til laks. Dvs. hasselbackpoteter eller ovnsbakte poteter, agurksalat og sandefjordsmør. Det hender vel også at vi har brokkoli, jeg tror egentlig at de fleste grønnsaker vil passe til kveite. Stekte cherrytomater er f.eks. sikkert godt. 0 Siter
Tralla Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Eggesmør? Kokte eggeplommer blandet med mykt smør? Og evt. gressløk eller persille? Eller...? Nei, kokte hele egg, som blir delt i eggedeler "begge veier", dvs du snur de en halv gang etter å ha delt de i skiver., Da får du små eggebiter. Dette blandes med smeltet smør. Er helt nydelig, og uunnværlig til kveite. 0 Siter
henrikke71 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Kokt asparges med smør, stekt bacon og kokte poteter ville vært deilig, syns jeg 0 Siter
adelie Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg skjønner ikke alle forslagene om bacon. Mulig det er vanlig, men det overdøver jo den fine smaken som kveiten har. 0 Siter
Gjest matmonsen Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Vi pleier å bruke gulrøtter, blomkål og broccoli til kveite, i tillegg til poteter og smelta smør. Bacon har vi aldri brukt, men det er sikkert godt det også. 0 Siter
Gjest matmonsen Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Nei, kokte hele egg, som blir delt i eggedeler "begge veier", dvs du snur de en halv gang etter å ha delt de i skiver., Da får du små eggebiter. Dette blandes med smeltet smør. Er helt nydelig, og uunnværlig til kveite. Mmm, ja kjempegodt! Og enda bedre med gressløk og evt persille i også, syns jeg. 0 Siter
Gjest matmonsen Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Eggesmør! Noe må man jo spise for å holde kolesterolet oppe. Ellers skal alle få det de har lyst på til julemiddager, så om du har lyst på wokblanding eller salat, så ville det hos oss blitt satt fram slik at de som har lyst på kan forsyne seg. Det kan du si, men det er ikke enighet blant de lærde hvorvidt egg påvirker kolesterol-innholdet i blodet. Selv elsker jeg egg, og har spist egg daglig fra jeg var liten. Noen ganger flere egg i løpet av dagen. Kolesterol-nivået mitt har alltid ligget i nedre del av normalområdet. Dette til tross for at jeg er overvektig. 0 Siter
ariadne Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Det kan du si, men det er ikke enighet blant de lærde hvorvidt egg påvirker kolesterol-innholdet i blodet. Selv elsker jeg egg, og har spist egg daglig fra jeg var liten. Noen ganger flere egg i løpet av dagen. Kolesterol-nivået mitt har alltid ligget i nedre del av normalområdet. Dette til tross for at jeg er overvektig. Det var en spøk. 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 Vi pleier å bruke gulrøtter, blomkål og broccoli til kveite, i tillegg til poteter og smelta smør. Bacon har vi aldri brukt, men det er sikkert godt det også. Jeg får trumfe gjennom broccoli og blomkål eller noe annet, for jeg vil ha mer grønnsaker enn bare gulrot! Ikke for at det skal bli så sunt, men fordi jeg synes det er så godt. ) 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Skrevet 6. desember 2008 Jeg skjønner ikke alle forslagene om bacon. Mulig det er vanlig, men det overdøver jo den fine smaken som kveiten har. En ting er helt sikkert - jeg trenger ikke engang prøve meg på å si at flesk/bacon er unødvendig. ;o) Gubben her kunne levd på bacon alene tror jeg! Dessuten synes jeg selv det er godt også, selv om jeg aldri har spist det til kveite da, kun til torsk når det er snakk om fisk + til fiskeboller. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.