Gjest anna k Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Når vi snakker om alkohol og promille. Et glass med rødvin,(ca en og en halv dl.) Hvor mye promille tilsvarer det. Hvis man drikker to glass rødvin om kvelden, når kan man kjøre om morgenen og være sikker på å ikke bli tatt med for høy promille? Jeg håper og tror jeg aldri har kjørt med morgenpromille eller dagenderpåpromille, men sannheten er vel at mange av oss kan ha vært i faresonen. Hvis man må vente 15 timer etter tre øl for å være bombesikker. Ja da kan en ikke kjøre bil før klokka tre om ettermiddagen selv om en sluttet øldrikkinga klokka tolv. De fleste slutter drikkinga senere enn det. 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Dette er ganske vanskelig å svare på, fordi mange faktorer spiller inn. Alkoholprosenten på drikkevaren, kjønn og vekt på konsumenten. Det er ulikt hvor lang tid mennesker bruker på å bryte ned alkoholen. 0 Siter
morsan Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 jeg tror ett glass rødvin regnes som én alkoholenhet, og deretter kan du benytte NHDs regnestykke i den andre tråden. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 På Vinmonopolets sider finner du en formel for beregning av alkoholmengde i blodet. http://www.vinmonopolet.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-vmp-Site/no_NO/-/NOK/viewCMS-Start?id=134 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Mannen min har en alkotester. Vi var på julebord i går, og han blåste i alkotesteren da han sto opp kl 1200. Den viste 0,7. Da var det 10 timer siden han tok den siste drinken. Først kl 1400 var den i null. Jeg vet at noen på julebordet skulle på jobb i dag, så det har nok vært et par promillekjørere. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Mannen min har en alkotester. Vi var på julebord i går, og han blåste i alkotesteren da han sto opp kl 1200. Den viste 0,7. Da var det 10 timer siden han tok den siste drinken. Først kl 1400 var den i null. Jeg vet at noen på julebordet skulle på jobb i dag, så det har nok vært et par promillekjørere. Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik en. Ikke at jeg er spesielt sid på flaska, men det blir nå et par glass rødvin av og til. Greit å være helt på den sikre siden. Men kan man være rimelig trygg på disse alkotesterne? Vet du hvor dere kjøpte deres? 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Jeg lurer på om jeg skal kjøpe meg en slik en. Ikke at jeg er spesielt sid på flaska, men det blir nå et par glass rødvin av og til. Greit å være helt på den sikre siden. Men kan man være rimelig trygg på disse alkotesterne? Vet du hvor dere kjøpte deres? Mannen min kjøpte denne fordi den kom godt ut i flere tester. Den måler stort sett samme prosent som ved en blodprøve: http://www.nettavisen.no/motor/article835510.ece Det er kommet en nyere utgave som heter CA 5000 PRO. Hvis ikke vi hadde hatt denne er det ikke usannsynlig at vi hadde kjørt ut før promillen var i null. Vi skulle hente barna som var på overnatting, og kjørte ikke før den var null. Grensen er 0,2, men det kan jo være en liten feilmargin som vi ikke tok sjansen på. Julebordtider vettu De ble litt mer en normalt for hans del. 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 6. desember 2008 Skrevet 6. desember 2008 Mannen min kjøpte denne fordi den kom godt ut i flere tester. Den måler stort sett samme prosent som ved en blodprøve: http://www.nettavisen.no/motor/article835510.ece Det er kommet en nyere utgave som heter CA 5000 PRO. Hvis ikke vi hadde hatt denne er det ikke usannsynlig at vi hadde kjørt ut før promillen var i null. Vi skulle hente barna som var på overnatting, og kjørte ikke før den var null. Grensen er 0,2, men det kan jo være en liten feilmargin som vi ikke tok sjansen på. Julebordtider vettu De ble litt mer en normalt for hans del. Tusen takk for svar og link. Dette er et område det kan være greit å være litt på tuppa på. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.