Gå til innhold

Noen dyktige tegnere her?

Anbefalte innlegg

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Det slår meg stadig hvor mange flinke folk som finns her på dol, så jeg tar en sjanse på å spørre om noen kan hjelpe meg her.

Jeg er på jakt etter en tegning av en kreps som sluker/spiser opp en løve. Vet noen her om det finnes noe slikt her ute på det store internett? Eller finnes det eventuelt noen her som kan være i stand til å lage en slik tegning? Det ville jeg i alle fall sette umåtelig stor pris på.

Jeg vet det størrelsesmessig kan høres rart ut med en kreps som sluker en løve, men tegningen skal kun ha en symbolsk betydning, og størrelsesforholdet mellom krepsen og løven må slett ikke være riktig i forhold til virkeligheten. Krepsen skal liksom klare å sluke hele løven, (selv om det godt kan bli litt trangt for den, altså)

Så, noen som tar utfordringen? Enten til å klare å google opp et eksisternde bilde eller å lage et selv?

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

28

• morsan

12

• cathlin

8

• adelie

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Må innrømme at jeg blir nysgjerrig på hva du skal bruke den til, men tipper det har noe med stjernetegn å gjøre?

Kan ellers ikke hjelpe deg med tegninga.

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Må innrømme at jeg blir nysgjerrig på hva du skal bruke den til, men tipper det har noe med stjernetegn å gjøre?

Kan ellers ikke hjelpe deg med tegninga.

Helt korrekt. Det har med stjernetegn å gjøre. Og tegningen skal bare brukes privat for morro

Skrevet

Helt korrekt. Det har med stjernetegn å gjøre. Og tegningen skal bare brukes privat for morro

Kan du ikke ta et diger bilde av en kreps, og etlite bilde av en løve og plassere sammen så det ser ut slik du beskrev. Det burde kunne la seg gjøre i word til og med!

Skrevet

Det aner meg at det er du som er krepsen og mannen er løven? Er han til å spise opp?

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Kan du ikke ta et diger bilde av en kreps, og etlite bilde av en løve og plassere sammen så det ser ut slik du beskrev. Det burde kunne la seg gjøre i word til og med!

Med dine kreative ferdigheter går det kanskje, med mine ikke. Men takk for tips, altså :)

Apropos lønn vet jeg ikke om det er lov til å kjøpe å selge ting her på dol, men hvis det er lov og du har lyst til å stå åpent frem (jeg må jo vite hvem jeg betaler) kan du jo sikkert få et eller annet om resultatet blir bra. Men noe mye blir det ikke uansett. Dette skal som sagt bare brukes for gøy.

Skrevet

Med dine kreative ferdigheter går det kanskje, med mine ikke. Men takk for tips, altså :)

Apropos lønn vet jeg ikke om det er lov til å kjøpe å selge ting her på dol, men hvis det er lov og du har lyst til å stå åpent frem (jeg må jo vite hvem jeg betaler) kan du jo sikkert få et eller annet om resultatet blir bra. Men noe mye blir det ikke uansett. Dette skal som sagt bare brukes for gøy.

"Det blir ikke mye uansett".

Så oss illustratører, vi skal bare jobbe gratis vi da? Hm. Hvis du skulle ha meg til å tegne den tegninga di, måtte du betale det som de andre kundene mine betaler, og med tanke på det syns jeg din forespørsel er litt å undervurdere den jobben jeg gjør. Hva jobber du med da? Kanskje du skulle tilby en tjeneste tilbake innenfor ditt kompetensefelt?

Beklager at jeg kanskje høres litt krass ut, men når man er utdannet illustrator er det ganske irriterende å hele tiden få høre, "kan du ikke bare slenge sammen en tegning, det er fort gjort for deg, jeg mangler noen julekort til diverse". Jamen, så må man da for pokker betale for det som alle andre vel??

Skrevet

Uff nei, den siste der ble litt krass, beklager det, men sant er det. Jeg kunne nok godt ha skruet temperamentet litt ned.

Skrevet

Så oss illustratører, vi skal bare jobbe gratis vi da? Hm. Hvis du skulle ha meg til å tegne den tegninga di, måtte du betale det som de andre kundene mine betaler, og med tanke på det syns jeg din forespørsel er litt å undervurdere den jobben jeg gjør. Hva jobber du med da? Kanskje du skulle tilby en tjeneste tilbake innenfor ditt kompetensefelt?

Beklager at jeg kanskje høres litt krass ut, men når man er utdannet illustrator er det ganske irriterende å hele tiden få høre, "kan du ikke bare slenge sammen en tegning, det er fort gjort for deg, jeg mangler noen julekort til diverse". Jamen, så må man da for pokker betale for det som alle andre vel??

Hvor mye er vanlig å ta i betaling for en tegning? Tar dere timepris, eller stk pris?

Om jeg kan spør..Er bare nyskjerrig. :0)

Skrevet

hehh... hva er timelønna du tilbyr da ;))

Jeg fikk tegnet et "portrett" av hesten til kjæresten til jul for to år siden av ei som tegnet litt for salg, men hun var amatør. Tror jeg betalte 800,-, men det ble en nyyydelig tegning!

Skrevet

Hvor mye er vanlig å ta i betaling for en tegning? Tar dere timepris, eller stk pris?

Om jeg kan spør..Er bare nyskjerrig. :0)

Det som mange ikke forstår, er at kunden må kunne kommunikere ut hva han er ute etter. Noen ganger vet ikke kunden helt hva han vil ha, og så må man gjerne lage noen eksempler for å komme fram til et godt sluttresultat. Når tegneamøbe her sier at hun betaler "hvis hun blir fornøyd med det", er det veldig langt fra hvordan mine kunder forholder seg til meg. De vet at de skal betale for de skissene som ligger til grunn for den finale tegningen. Jeg tar ikke under 450 kr per time for mitt arbeide, eks moms. Men tegnere er forskjellige og jobber innenfor forskjellige grener. En teknisk tegner tror jeg ikke tjener så mye som fast ansatt. Jeg er selvstendig.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Nå har ikke tegneamøbe sagt at hun er ute etter en illustratør.

Hun håper på å finne noen som har tegning som hobby, og som kunne få lyst til å tegne det hun skisserer.

Jeg tror ikke du er i målgruppen.

Skrevet

Hun håper på å finne noen som har tegning som hobby, og som kunne få lyst til å tegne det hun skisserer.

Jeg syns faktisk det er litt småfrekt å si at man betaler hvis man blir fornøyd, selv om man henvender seg til folk som har det som hobby. Man ville da ikke be noen om å strikke en Mariusgenser til seg, heller, ville man?

Skrevet

Det som mange ikke forstår, er at kunden må kunne kommunikere ut hva han er ute etter. Noen ganger vet ikke kunden helt hva han vil ha, og så må man gjerne lage noen eksempler for å komme fram til et godt sluttresultat. Når tegneamøbe her sier at hun betaler "hvis hun blir fornøyd med det", er det veldig langt fra hvordan mine kunder forholder seg til meg. De vet at de skal betale for de skissene som ligger til grunn for den finale tegningen. Jeg tar ikke under 450 kr per time for mitt arbeide, eks moms. Men tegnere er forskjellige og jobber innenfor forskjellige grener. En teknisk tegner tror jeg ikke tjener så mye som fast ansatt. Jeg er selvstendig.

Takk for svar. Man må jo ta betaling om man skal leve av det, og da er det klart man må ta så det holder. 450 syns jeg var en helt grei pris!

Men det er vel et yrke som ikke er så godt kjent, og kanskje ikke blir verdsatt så mye som det burde.

:0)

Skrevet

Samme skjer med oss musikere. "Kan du ikke spille litt/kompe litt, det er så koselig" -er vi da på fest er det ikke alltid like gøy å plutselig skulle jobbe...

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Men jeg mente jo aldri at en utdannet illustratør skulle gjøre jobben. Da ville jeg jo henvendt meg til en illustratør og ikke slengt ut et spørsmål her på dol.

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Akkurat

Skrevet

Takk for svar. Man må jo ta betaling om man skal leve av det, og da er det klart man må ta så det holder. 450 syns jeg var en helt grei pris!

Men det er vel et yrke som ikke er så godt kjent, og kanskje ikke blir verdsatt så mye som det burde.

:0)

Nemlig;-) Jeg tviler på at advokater og pedagoger f eks blir spurt om de kunne jobbe litt gratis på fritida si, det er ofte kunstnerne som får høre det, for jobben våres er jo bare "morsom".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...