Gå til innhold

Noen dyktige tegnere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at fagfolk skal få betalt for arbeidet sitt, hva enten det er illustratører, leger eller rørleggere:-)

Men som Ulvinnen sier tror jeg ikke du er i målgruppen. Jeg kunne godt ha "slengt sammen" en enkel tegning på 5 minutter og mailet over til trådstarter, hvis jeg hadde hatt scanner. Men jeg eier jo ikke yrkesstolthet - nettopp fordi illustrasjon ikke ER mitt yrke, men bare noe jeg sitter og drodler med på notisblokka under et kjedelig foredrag osv.;-)

Så blir resultatet deretter også;-)

Men å få til en enkel tegning som alle kan se er en kreps som spiser en løve, skulle jeg nok ha klart.

Jeg ville absolutt ikke sammenlignet en slik arbeidsinnsats med en hobbystrikker som sitter kveld etter kveld for å strikke en mariusgenser.

Da hra jeg nok så mye yrkesstolthet at jeg har det på vegne av alle hobbytegnere også;-) Jeg kan godt sitte kveld etter kveld for å få en tegning sånn som jeg vil ha den, ja, hvis det ikke var fordi livet mitt er skyldt ned i avløpet etter at jeg begynte på dol da..:-, Jeg kjenner også noen velvillige eldre damer som kan strikke en mariusgenser på tre kvelder...

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

28

• morsan

12

• cathlin

8

• adelie

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis man går til en illustratør må man selvfølge betale og vil ikke si at "man betaler dersom man blir fornøyd". Nå man slenger ut et spørsmål på dol kan man godt ai at man betaler dersom man bli fornøyd. Jeg kunne jo fått et resultat som var minst lik dårlig som det jeg er i stand til å prestere selv. At du aldri forsto at jeg ikke henvendte meg til illustratører på dol får nesten være ditt problem. Jeg skjønner at illustratører skal ha betalt, men jeg har altså bar lurt på om noen hobbytegnere kanskje kunn tenke seg å gjøre dette. Beklager virklig hvis du oppfattet det annerledes.

Du spurte etter en dyktig tegner, så jeg syns ikke det er rart at en illustratør henvender seg til deg.

Skrevet

Nemlig;-) Jeg tviler på at advokater og pedagoger f eks blir spurt om de kunne jobbe litt gratis på fritida si, det er ofte kunstnerne som får høre det, for jobben våres er jo bare "morsom".

Å jo da - det er utrolig mange juridiske problemstillinger som dukker opp på fest som folk gjerne vil ha min mening om.

Skrevet

Det er et helvette det der. Samme er det for oss leiemordere. "Kan du ikke bare kverke naboen min, kan du ikke bare knerte den og den.... " Veldig plagsomt og kjedelig.

Ja for dere må det være ekstra ille, ikkje bare skal du gjøre en vennetjeneste uten betaling men du kan også risikere å bli straffa for det attpåtil.

Skrevet

Trådstarteren spør etter en dyktig tegner, så jeg syns spørsmålet om betaling er helt relevant.

jo jo, men alt er relativt. mener man dyktig i forhold til Finn Graff eller dyktig i forhold til 6trådstarter? ;-)

Skrevet

jo jo, men alt er relativt. mener man dyktig i forhold til Finn Graff eller dyktig i forhold til 6trådstarter? ;-)

Spørsmålet kan selvfølgelig oppfattes på ulike måter, men jeg syns ikke det var klart at det spurtes etter en hobbytegner som ville gjøre en gratis tjeneste.

Skrevet

Å jo da - det er utrolig mange juridiske problemstillinger som dukker opp på fest som folk gjerne vil ha min mening om.

Håper du får en drink for uttalelsene dine da, i det minste.-)

Skrevet

Da hra jeg nok så mye yrkesstolthet at jeg har det på vegne av alle hobbytegnere også;-) Jeg kan godt sitte kveld etter kveld for å få en tegning sånn som jeg vil ha den, ja, hvis det ikke var fordi livet mitt er skyldt ned i avløpet etter at jeg begynte på dol da..:-, Jeg kjenner også noen velvillige eldre damer som kan strikke en mariusgenser på tre kvelder...

For det første - det er mange som hjelper hverandre her på dol. Så du må ikke ta alle hobbyister med i din yrkesstolthet, eller hvordan jeg skal si det. Jeg fleipet bare, da jeg spurte om betaling, så føler meg nesten skyldig som satte igang hele greia, selv om det knaskej ikke var mitt innlegg som gjorde det uansett.

''fordi livet mitt er skyldt ned i avløpet etter at jeg begynte på dol ''

Ja, og så .. hvorfor velger du dol fremfor livet? Selv om du delvis spøkte?

Skrevet

Ja det var en rar kreps. Men du er en racer i å finne ting på nett. Du kunne gjøre det til din nye levevei?

;-)

trikset er ofte å søke på _engelsk_. Tror stikkordene her var cancer leo attack på billedgoogle..;-)

Skrevet

Ja for dere må det være ekstra ille, ikkje bare skal du gjøre en vennetjeneste uten betaling men du kan også risikere å bli straffa for det attpåtil.

Sånn er livet.

Skrevet

For det første - det er mange som hjelper hverandre her på dol. Så du må ikke ta alle hobbyister med i din yrkesstolthet, eller hvordan jeg skal si det. Jeg fleipet bare, da jeg spurte om betaling, så føler meg nesten skyldig som satte igang hele greia, selv om det knaskej ikke var mitt innlegg som gjorde det uansett.

''fordi livet mitt er skyldt ned i avløpet etter at jeg begynte på dol ''

Ja, og så .. hvorfor velger du dol fremfor livet? Selv om du delvis spøkte?

Nei, det der er altså min form for humor, jeg har jo brugt mange timer her på dol etterhvert, og noen ganger har jeg da satt tilside ting jeg burde gjort i stedet. Men det må jeg ta med litt humor da, syns jo det er morsomt, det er jo derfor jeg er her.

Jeg hadde spurt om lønna uansett om du hadde startet, det skal du ikke bekymre deg for. Jeg er illustratør, med andre ord faller jeg under gruppa "dyktige tegnere", det var hvertfall sånn jeg så det da jeg leste innlegget. Derfor følte jeg vel at trådstarter henvendte seg til bl a meg. Men det der er oppklart nå, og jeg har innrømmet at jeg kanskje ble litt hissig.

Med tanke på endel andre innlegg her, syns jeg likevel det er et interessant og aktuelt emne som blir omtalt, og det er mange som har dette "problemet", ikke bare kunstnere.

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Nå tror jeg ikke folk her på dol tørr å spørre sine kunstnervenner om det mere, etter mitt lille raseriutbrudd, kremt;-) Det skal nå sies at venner og familie får rabatt da, er jo ikke helt hysterisk heller:-D

Men det de egentlig burde bli redde for er jo å stille spørsmål her på dol, som omhandler helse, uten å betale for fagsvar. Tenk noe så frekt som å spørre om noe som har med helse å gjøre uten å ville betale for det. Det er tross alt folk som har det å svare på slike spørsmål som profesjon og lever av det, og da er det rimelig frekt å spørre noen om å svare på slikt gratis.

(Håper du har humor, og at du kan se det komiske i dette nå :-) )

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Spørsmålet kan selvfølgelig oppfattes på ulike måter, men jeg syns ikke det var klart at det spurtes etter en hobbytegner som ville gjøre en gratis tjeneste.

Når folk spør om helsespørsmål her inne, og ikke vil betale for fagsvar, synes du det også er galt? De kan da ende opp med at alle og enhver, uten noen som helst kompetanse på området, svarer, men det er kanskje også hensikten. Om det skulle være leger eller andre her inne som svarer er det selvfølglig en ekstra bonus, men det er da opp til de legen å svare og de vet de ikke får betalt.

Dol er da ikke noe sted der man driver kjøp og salg av tjenester med unntak av når man betaler for et fagsvar. Alle andre spørsmål er det opp til hvem som helst å svare på - gratis.

Skrevet

Men det de egentlig burde bli redde for er jo å stille spørsmål her på dol, som omhandler helse, uten å betale for fagsvar. Tenk noe så frekt som å spørre om noe som har med helse å gjøre uten å ville betale for det. Det er tross alt folk som har det å svare på slike spørsmål som profesjon og lever av det, og da er det rimelig frekt å spørre noen om å svare på slikt gratis.

(Håper du har humor, og at du kan se det komiske i dette nå :-) )

Jeg har masse humor jeg, det tror jeg da at jeg viser i de innleggene jeg skriver. Mange undervurderer arbeidet som ligger bak en fin tegning, det er bare det jeg mener.

Det er veldig mange "hobby-psykologer" her inne som man ikke kan holde tilbake, de brenner etter å komme med sine råd. Og jeg håper faktisk at de mennesker som virkelig har behov for det, ikke nøyer seg med rådene herfra, men at de tar seg selv seriøst nok til å oppsøke profesjonelle, så de kan få den hjelpen de har bruk for.

Gjest tegneamøbe
Skrevet

;-)

trikset er ofte å søke på _engelsk_. Tror stikkordene her var cancer leo attack på billedgoogle..;-)

Tusen takk for et konstruktivt innspill :) Vil fortsette å prøve å søke med noen variasjoner over setningn din selv.

Gjest høstløv
Skrevet

Det kan godt være at jeg overreagerer litt, men det som du ber noen her gjøre gratis er det som jeg gjør som profesjon, og da forstår du sikkert at det kan være litt provoserende. Eller?

Det er vel ingen her på Dol, som visste at du arbeider som illustratør, og vil du ikke utføre tegningen, så går det an å la være å svare. Du trenger da ikke hisse deg opp over en slik forespørsel.

Jeg svarer da villig vekk på spørsmål som angår min profesjon, uten å forvente at noen skal betale for de svarene, jeg gir.

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Jeg har masse humor jeg, det tror jeg da at jeg viser i de innleggene jeg skriver. Mange undervurderer arbeidet som ligger bak en fin tegning, det er bare det jeg mener.

Det er veldig mange "hobby-psykologer" her inne som man ikke kan holde tilbake, de brenner etter å komme med sine råd. Og jeg håper faktisk at de mennesker som virkelig har behov for det, ikke nøyer seg med rådene herfra, men at de tar seg selv seriøst nok til å oppsøke profesjonelle, så de kan få den hjelpen de har bruk for.

Hehe, jada, jeg tror jo du har humor. Eller ville jeg aldri turt å post den siste postingen. Men så måtte jeg bare føre på den siste setningen for sikkerhets skyld, for man vet jo aldri. (Jeg kjenner deg ikke så godt her fra tidligere, bortsett fra denne tråden)

Skrevet

Når folk spør om helsespørsmål her inne, og ikke vil betale for fagsvar, synes du det også er galt? De kan da ende opp med at alle og enhver, uten noen som helst kompetanse på området, svarer, men det er kanskje også hensikten. Om det skulle være leger eller andre her inne som svarer er det selvfølglig en ekstra bonus, men det er da opp til de legen å svare og de vet de ikke får betalt.

Dol er da ikke noe sted der man driver kjøp og salg av tjenester med unntak av når man betaler for et fagsvar. Alle andre spørsmål er det opp til hvem som helst å svare på - gratis.

Du har ikke gjort noe galt i å spørre. Men jeg syns du overregerer på henvendelsen du fikk om lønn. Det er ikke en selvfølge at du ser etter en hobbytegner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...