Gå til innhold

Noen dyktige tegnere her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

''"kan du ikke bare slenge sammen en tegning, det er fort gjort for deg, jeg mangler noen julekort til diverse". ''

Akkurat det samme var det når eg spillte i band, og samme greia når eg jobba som fotograf.

Kan du ikkje "nett" ta noen bilder av ungene mine, for gammelt vennskapsskyld os.....

Det er nok mange som har dette problemet. Jeg har en mann som er håndtverker, og jeg blir oppgitt over hvor frekke folk er.

Folk vi knapt kjenner kan ringe å spørre om div hjelp til alle døgnets tider. En ting er venner og familie, og også dersom det er en krise. Men mange ser ut til å tro at en håndtverker elsker å jobbe på kvelden, for betaling i form av en flaske sur hjemmelaget vinflaske.

Og at vi har hus og barn som skal prioriteres ser de ikke ut til å forstå. Blir skikkelig sure om de får et "nei det har jeg dessverre ikke tid til nå".

• Svar 94
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

28

• morsan

12

• cathlin

8

• adelie

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men det de egentlig burde bli redde for er jo å stille spørsmål her på dol, som omhandler helse, uten å betale for fagsvar. Tenk noe så frekt som å spørre om noe som har med helse å gjøre uten å ville betale for det. Det er tross alt folk som har det å svare på slike spørsmål som profesjon og lever av det, og da er det rimelig frekt å spørre noen om å svare på slikt gratis.

(Håper du har humor, og at du kan se det komiske i dette nå :-) )

Hva er poenget med å dra dette så langt, når henrikke har oppklart hvordan hun forstod spørsmålet? Du har lov til å spørre, og en utdannet illustratør har også lov til å spørre om lønn.

Skrevet

Det er vel ingen her på Dol, som visste at du arbeider som illustratør, og vil du ikke utføre tegningen, så går det an å la være å svare. Du trenger da ikke hisse deg opp over en slik forespørsel.

Jeg svarer da villig vekk på spørsmål som angår min profesjon, uten å forvente at noen skal betale for de svarene, jeg gir.

Du setter deg kanskje også ned og skriver en utfyllende rapport om emnet, for så å fakse det over til trådstarter, sånn uten videre?

Helt ærlig, jeg har forklart trådstarter hva det var som trigget meg, og jeg har sagt at jeg kanskje ble litt heftig og hissig, men skal jeg gjøre det en gang til overfor deg også?

Skrevet

Hva er poenget med å dra dette så langt, når henrikke har oppklart hvordan hun forstod spørsmålet? Du har lov til å spørre, og en utdannet illustratør har også lov til å spørre om lønn.

Takk:)

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Hun fikk da også svar på lønn. Jeg synes vel i grunn ikke det er _jeg_ som trekker det langt i denne tråden, et tilsvar må hun faktisk tåle når hun har tatt av som hun har, men jeg skal gi meg nå. Jeg har ingenting imot hensikke71 i det hele tatt, men jeg reagerer nok bittelitt på at du mener jeg trekker det langt etter _ett_ litt humoristisk tilsvar som bare virkelig sier det akkurat sånn det er.

Gjest høstløv
Skrevet

Du setter deg kanskje også ned og skriver en utfyllende rapport om emnet, for så å fakse det over til trådstarter, sånn uten videre?

Helt ærlig, jeg har forklart trådstarter hva det var som trigget meg, og jeg har sagt at jeg kanskje ble litt heftig og hissig, men skal jeg gjøre det en gang til overfor deg også?

Ja, til tider bruker jeg en del tid på å finne frem i lover og regler, som jeg henviser til i svaret mitt. Dette for at svaret skal bli så korrekt som mulig.

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Du har ikke gjort noe galt i å spørre. Men jeg syns du overregerer på henvendelsen du fikk om lønn. Det er ikke en selvfølge at du ser etter en hobbytegner.

Jeg svarte at det ikke ble mye lønn, og så var det da faktisk noe andre som tok helt av etter det svaret. Har du egentlig fulgt med på tråden og rekkefølgen i ting her? Dette her blir bare alt for dumt. Skal ikke henrikke71 tåle _ett_ slikt svar etter nærmest å ha skjelt meg loddrett ut for å stille et spørmål? Forøvrig tror jeg henrikke71 tålte det svaret godt, men du gjorde det visst ikke.

Skrevet

Jeg svarte at det ikke ble mye lønn, og så var det da faktisk noe andre som tok helt av etter det svaret. Har du egentlig fulgt med på tråden og rekkefølgen i ting her? Dette her blir bare alt for dumt. Skal ikke henrikke71 tåle _ett_ slikt svar etter nærmest å ha skjelt meg loddrett ut for å stille et spørmål? Forøvrig tror jeg henrikke71 tålte det svaret godt, men du gjorde det visst ikke.

Jeg tror vi har fått alt på det rene her nå, syns nå Cathlin har svart ganske så nøkternt da, så overreagert har hun vel ikke. Jeg kan godt ta selvkritikk på at jeg burde ha tatt opp det emnet i en egen tråd, og ikke i denne, hvor kritikken blir rettet til deg personlig. Det beklager jeg.

Skrevet

Hun fikk da også svar på lønn. Jeg synes vel i grunn ikke det er _jeg_ som trekker det langt i denne tråden, et tilsvar må hun faktisk tåle når hun har tatt av som hun har, men jeg skal gi meg nå. Jeg har ingenting imot hensikke71 i det hele tatt, men jeg reagerer nok bittelitt på at du mener jeg trekker det langt etter _ett_ litt humoristisk tilsvar som bare virkelig sier det akkurat sånn det er.

Det er greit. Bra at saken er oppklart:-)

Skrevet

Nei, det der er altså min form for humor, jeg har jo brugt mange timer her på dol etterhvert, og noen ganger har jeg da satt tilside ting jeg burde gjort i stedet. Men det må jeg ta med litt humor da, syns jo det er morsomt, det er jo derfor jeg er her.

Jeg hadde spurt om lønna uansett om du hadde startet, det skal du ikke bekymre deg for. Jeg er illustratør, med andre ord faller jeg under gruppa "dyktige tegnere", det var hvertfall sånn jeg så det da jeg leste innlegget. Derfor følte jeg vel at trådstarter henvendte seg til bl a meg. Men det der er oppklart nå, og jeg har innrømmet at jeg kanskje ble litt hissig.

Med tanke på endel andre innlegg her, syns jeg likevel det er et interessant og aktuelt emne som blir omtalt, og det er mange som har dette "problemet", ikke bare kunstnere.

''og det er mange som har dette "problemet"'' Been there, done that! :) Føler det kommer an på hvor mye tid det er snakk om, noen råd kombinert med middagsinvitajson går jo greit, da :)

Skrevet

''og det er mange som har dette "problemet"'' Been there, done that! :) Føler det kommer an på hvor mye tid det er snakk om, noen råd kombinert med middagsinvitajson går jo greit, da :)

Tror det har vært litt forskjellige misfortåelser ute å gå i denne tråden, men det er da blitt en heftig diskusjon som er endt godt..i motsetning til enkelte andre tråder her;-)

Gjest hilsen også løve
Skrevet

Noe helt annet, jeg er selv løve, og var kjempeforelska i en kreps en gang, men vi var begge to så sjenerte at det ble ikke noe av. For sett bakspeilet var det jo ingen tvil om at vi var interesserte i hverandre. Og i og med at vi aldri ble kjærester, så fikk han heller ikke muligheten for å spise meg opp. Damn!

''Noe helt annet, jeg er selv løve,''

-derav stoltheten! ;-)

Gjest tegneamøbe
Skrevet

Noe helt annet, jeg er selv løve, og var kjempeforelska i en kreps en gang, men vi var begge to så sjenerte at det ble ikke noe av. For sett bakspeilet var det jo ingen tvil om at vi var interesserte i hverandre. Og i og med at vi aldri ble kjærester, så fikk han heller ikke muligheten for å spise meg opp. Damn!

Hmm... Jeg er også løve. Og også kjempesjenert. Jeg trodde oppriktig ikke det var så mange av oss...? Hehe... Har du peiling på astrologi og slikt?

Gjest hilsen også løve
Skrevet

- hun er mest sansynlig en jomfru (bedreviter, -kjenner lusa på gangen)

Skrevet

Da hra jeg nok så mye yrkesstolthet at jeg har det på vegne av alle hobbytegnere også;-) Jeg kan godt sitte kveld etter kveld for å få en tegning sånn som jeg vil ha den, ja, hvis det ikke var fordi livet mitt er skyldt ned i avløpet etter at jeg begynte på dol da..:-, Jeg kjenner også noen velvillige eldre damer som kan strikke en mariusgenser på tre kvelder...

''Jeg kan godt sitte kveld etter kveld for å få en tegning sånn som jeg vil ha den,''

Og det er jo noe ganske annet enn de 5 minuttene med MIN eventuelle arb.innsats som jeg ikke ville sammenlignet med strikkinga...;-)

Skrevet

''Noe helt annet, jeg er selv løve,''

-derav stoltheten! ;-)

Der sa du noe:-)))

Skrevet

Hmm... Jeg er også løve. Og også kjempesjenert. Jeg trodde oppriktig ikke det var så mange av oss...? Hehe... Har du peiling på astrologi og slikt?

Nei, har ikke så mye peiling på det, men syns nok ikke alltid min personlighet stemmer overens med det jeg har lest om løven tidligere. Men en annen løve her minnet meg da om stoltheten, som selvsagt ble nevnt flere ganger underveis;-)

Jeg har hvertfall lest at løver går godt overens med kreps og vannmann, og det er overraskende riktig i de fleste tilfeller for mitt vedkommende! Og jeg er ikke av dem som er mest opptatt av stjernetegn ellers...

Skrevet

Jeg fakser ikke over svar, nei, men jeg ville ikke hisset meg opp om noen skrev et innlegg der de hadde bedt hvemsomhelst på dol om å bidra med noen som hører til min profesjon. ;-)

Kanskje med et lite unntak for dager der jeg er ekstremt premenstruell, da.

AneM1365380603
Skrevet

Det er nok mange som har dette problemet. Jeg har en mann som er håndtverker, og jeg blir oppgitt over hvor frekke folk er.

Folk vi knapt kjenner kan ringe å spørre om div hjelp til alle døgnets tider. En ting er venner og familie, og også dersom det er en krise. Men mange ser ut til å tro at en håndtverker elsker å jobbe på kvelden, for betaling i form av en flaske sur hjemmelaget vinflaske.

Og at vi har hus og barn som skal prioriteres ser de ikke ut til å forstå. Blir skikkelig sure om de får et "nei det har jeg dessverre ikke tid til nå".

Sånn har vi hatt det her også. Det har til og med hendt at noen kommer med både vindusviskere og dekk som skal skiftes. Snekkeroppdrag og annet har det vært utrolig mye mas med, men litt roligere har det vært etter han begynte å si nei klart og tydelig :) Vi har plenty med ting som skal gjøres hjemme.

Skrevet

''Jeg kan godt sitte kveld etter kveld for å få en tegning sånn som jeg vil ha den,''

Og det er jo noe ganske annet enn de 5 minuttene med MIN eventuelle arb.innsats som jeg ikke ville sammenlignet med strikkinga...;-)

Skulle likt å se den super granny som strikka en mariusgenser på fem minutter, knis, ville nok ikke akkurat vært husfliden quality;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...