Gå til innhold

Sjukdommer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg har inntrykk av at det blir mer og mer sjukdomsprat her på Dol, det syns eg er deprimerende.

Noen som vet nøyaktig kor mange forskjellige sjukdommer vi har her i landet? (antall diagnoser altså)

Skrevet

Så rart at det er sykdomsprat på et helsenettsted...

Måtte bare erte litt. Men det er jo ofte en grunn til at folk har havna på disse sidene, da, og siden mange blir syke, eller får forverra symptomer om vinteren, så blir det gjerne økt fokus.

Aner ikke hvor mange diagnoser som finnes. Men en annen ting som hadde vært morsomt å vite er: Hvem har flest forskjellige diagnoser, og hvor mange diagnoser kan ett enkelt, stakkars menneske ha?

Skrevet

Det er helt naturlig at det er sjukdomsprat på DOL, og jeg synes det er bra da det betyr at forumet får et fokus etter det som er hovedintensjonen. Så lenge fokuset er positivt i at folk søker hjelp, og i det siste synes jeg det har vært rimelig konstruktivt her. Det druknet litt i matopskrifter og slikt en stund, som for all del også har med trivsel og helse å gjøre, men det har vært lite destruktivt sykdomsprat synes jeg. Og det virker som om flere skriver inn for å søke råd i perioder hvor det allerede er mange andre som gjør det samme.

Med andre ord har det vært bedre enn på lenge, spør du meg.

Skrevet

''Eg har inntrykk av at det blir mer og mer sjukdomsprat her på Dol, det syns eg er deprimerende.''

Hihi, her kommer en liten oversettelse:

DOL=Doktor Online:-) med trykk på DOKTOR;-)

Jeg skjønner hva du mener altså, Geir - men nå har jeg også sett "klaging" fra andre (fagpersoner) om at det er så mye prat om "ikke-sykdomsting", at det at det blir så mye sykdomsprat, egentlig er intensjonen med hele nettstedet..

Skrevet

''Eg har inntrykk av at det blir mer og mer sjukdomsprat her på Dol, det syns eg er deprimerende.''

Jeg skjønner hva du mener altså, Geir - men nå har jeg også sett "klaging" fra andre (fagpersoner) om at det er så mye prat om "ikke-sykdomsting", at det at det blir så mye sykdomsprat, egentlig er intensjonen med hele nettstedet..

Men jeg synes altså at det ikke har vært så mye destruktiv syting og klaging i det siste jeg. Det har vært lite av disse innleggene med bare destruktivitet, og mange innlegg med direkte spørsmål.

Skrevet

Men jeg synes altså at det ikke har vært så mye destruktiv syting og klaging i det siste jeg. Det har vært lite av disse innleggene med bare destruktivitet, og mange innlegg med direkte spørsmål.

Nå har jo ikke jeg klaget over at det har vært noen destruktiv klaging her, heller da:-) Jeg sier jo bare at sykdomsprat tross alt er intensjonen med nettstedet Doktor Online:-)

Skrevet

Nå har jo ikke jeg klaget over at det har vært noen destruktiv klaging her, heller da:-) Jeg sier jo bare at sykdomsprat tross alt er intensjonen med nettstedet Doktor Online:-)

Neida:o) Det var bare en kommentar:o)

Gjest gurimeg
Skrevet

Hvis det gjør deg deprimert, synes jeg du skal finne deg et annet sted å tilbringe fritiden.

Det er i grunnen merkelig at folk som anser seg som "friske" tilbringer så mye tid på et sykdomsforum at de blir syke av det???

Øke dosen kanskje :)

Skrevet

'' Noen som vet nøyaktig kor mange forskjellige sjukdommer vi har her i landet? (antall diagnoser altså) ''

Det tror jeg blir ganske vanskelig å svare på. Du kan jo ta ICD-10 som spesialistne bruker, å telle alle diagnosene der. Og så kan du ta ICPC-2 som allmennleger osv bruker, og telle alle diagnosene der. Men så er jo mange av de dosene tilsvarende hverandre, og da har du et problem. For en diagnose i et system kan tilsvare flere i et annet, og sikkert omvendt, og hva gjør du da?

Skrevet

Så rart at det er sykdomsprat på et helsenettsted...

Måtte bare erte litt. Men det er jo ofte en grunn til at folk har havna på disse sidene, da, og siden mange blir syke, eller får forverra symptomer om vinteren, så blir det gjerne økt fokus.

Aner ikke hvor mange diagnoser som finnes. Men en annen ting som hadde vært morsomt å vite er: Hvem har flest forskjellige diagnoser, og hvor mange diagnoser kan ett enkelt, stakkars menneske ha?

''Men en annen ting som hadde vært morsomt å vite er: Hvem har flest forskjellige diagnoser, og hvor mange diagnoser kan ett enkelt, stakkars menneske ha?''

Helt enig! :-)

Skrevet

Det er helt naturlig at det er sjukdomsprat på DOL, og jeg synes det er bra da det betyr at forumet får et fokus etter det som er hovedintensjonen. Så lenge fokuset er positivt i at folk søker hjelp, og i det siste synes jeg det har vært rimelig konstruktivt her. Det druknet litt i matopskrifter og slikt en stund, som for all del også har med trivsel og helse å gjøre, men det har vært lite destruktivt sykdomsprat synes jeg. Og det virker som om flere skriver inn for å søke råd i perioder hvor det allerede er mange andre som gjør det samme.

Med andre ord har det vært bedre enn på lenge, spør du meg.

Joda, du er inne på noe der.

Skrevet

''DOL=Doktor Online:-) med trykk på DOKTOR;-)''

Å jasså du, men eg har inntrykk av at doktorene (med trykk på DOKTOR) her inne er for det meste Offline, med unntak av Nils Håvard Dahl.

Så kanskje de burde skifte navn til Doktor Offline? :-)

Skrevet

Hvis det gjør deg deprimert, synes jeg du skal finne deg et annet sted å tilbringe fritiden.

Det er i grunnen merkelig at folk som anser seg som "friske" tilbringer så mye tid på et sykdomsforum at de blir syke av det???

Øke dosen kanskje :)

Skal si du er frekk lillemor! :-)

Eg blir ikkje deprimert, det er det de "andre" som blir.

Ps! Nå har eg allerede glemt resten av det du skreiv, så dosen er sikkert høy nok. :-)

Skrevet

'' Noen som vet nøyaktig kor mange forskjellige sjukdommer vi har her i landet? (antall diagnoser altså) ''

Det tror jeg blir ganske vanskelig å svare på. Du kan jo ta ICD-10 som spesialistne bruker, å telle alle diagnosene der. Og så kan du ta ICPC-2 som allmennleger osv bruker, og telle alle diagnosene der. Men så er jo mange av de dosene tilsvarende hverandre, og da har du et problem. For en diagnose i et system kan tilsvare flere i et annet, og sikkert omvendt, og hva gjør du da?

''For en diagnose i et system kan tilsvare flere i et annet, og sikkert omvendt, og hva gjør du da?''

Da trekker eg på skuldrene og sier: "Who cares?"

Skrevet

''For en diagnose i et system kan tilsvare flere i et annet, og sikkert omvendt, og hva gjør du da?''

Da trekker eg på skuldrene og sier: "Who cares?"

Sikkert det mest fornuftige å gjøre også, men det gjør det jo vanskelig å telle hvor mange diagnoser som finnes :)

Skrevet

''DOL=Doktor Online:-) med trykk på DOKTOR;-)''

Å jasså du, men eg har inntrykk av at doktorene (med trykk på DOKTOR) her inne er for det meste Offline, med unntak av Nils Håvard Dahl.

Så kanskje de burde skifte navn til Doktor Offline? :-)

''Så kanskje de burde skifte navn til Doktor Offline? :-)''

Hehe, du er nok inne på noe der - kanskje derfor sykdomspraten her inne blir så destruktiv, siden det bare blir en sammenligning over hvem som har det verst:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...