Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært inne med spørsmål før ang rask puls, ble henvist til utredning i mars, men får ikke time på sykehus før i august. Jeg har ikke vært bra i sommer. Mye smerte i brystet, sviende smerte som jeg våkner av om natta. De siste to ukene har jeg uregelmessige hjerteslag i en periode hver dag. I går kveld kjent jeg stikkende smerte i venstre bryst - litt lange stikk med noe tid immellom hvert stikk. En kort, rask smerte midt i brystet fikk pulsen min til å øke til over 100 og blodtrykket mitt ble 203/108 (kan måle det selv). Da dro jeg til legevakten, blodtrykket vart fortsatt høyt 180/90 og pulsen var 100. EKG var normal, og jeg ble sendt hjem med tre nitroglycerintab. Hadde smerter i brystet da jeg kom hjem også, men etter en nitrolycerin forsvant smertene og jeg sovnet. Neste morgen var blodtrykket mitt 115/75. Kan det være bra med så store svingninger i blodtrykket. Dette har gjentatt seg flere ganger. Kan smertene i brystet skyldes muskelsmerter når blodtrykket og pulsen øker så mye.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31994-blodtrykk-og-brystsmerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Smerter og angst kan gi så store økninger i puls og blodtrykk som det du beskriver. Det er således ingen ting i veien for at smertene kan skyldes muskelsmerter selv om de gir slike forandringer i blodtrykket og pulsen. Det er langvarig blodtrykksforhøyelse som er skadelig for kroppen. Disse blodtrykkene og pulsnivåene som du beskriver er derfor neppe i seg selv skadelige, men det er jo selvsagt grunn til å finne sikkert ut hva som er årsaken til disse brystsmertene dine, men det venter du jo på tid for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...