dada Skrevet 22. juli 2001 Del Skrevet 22. juli 2001 Jeg har vært inne med spørsmål før ang rask puls, ble henvist til utredning i mars, men får ikke time på sykehus før i august. Jeg har ikke vært bra i sommer. Mye smerte i brystet, sviende smerte som jeg våkner av om natta. De siste to ukene har jeg uregelmessige hjerteslag i en periode hver dag. I går kveld kjent jeg stikkende smerte i venstre bryst - litt lange stikk med noe tid immellom hvert stikk. En kort, rask smerte midt i brystet fikk pulsen min til å øke til over 100 og blodtrykket mitt ble 203/108 (kan måle det selv). Da dro jeg til legevakten, blodtrykket vart fortsatt høyt 180/90 og pulsen var 100. EKG var normal, og jeg ble sendt hjem med tre nitroglycerintab. Hadde smerter i brystet da jeg kom hjem også, men etter en nitrolycerin forsvant smertene og jeg sovnet. Neste morgen var blodtrykket mitt 115/75. Kan det være bra med så store svingninger i blodtrykket. Dette har gjentatt seg flere ganger. Kan smertene i brystet skyldes muskelsmerter når blodtrykket og pulsen øker så mye. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31994-blodtrykk-og-brystsmerter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 24. juli 2001 Del Skrevet 24. juli 2001 Smerter og angst kan gi så store økninger i puls og blodtrykk som det du beskriver. Det er således ingen ting i veien for at smertene kan skyldes muskelsmerter selv om de gir slike forandringer i blodtrykket og pulsen. Det er langvarig blodtrykksforhøyelse som er skadelig for kroppen. Disse blodtrykkene og pulsnivåene som du beskriver er derfor neppe i seg selv skadelige, men det er jo selvsagt grunn til å finne sikkert ut hva som er årsaken til disse brystsmertene dine, men det venter du jo på tid for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31994-blodtrykk-og-brystsmerter/#findComment-126088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.