Gå til innhold

Hvor mange dresser har en mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I 2008 var vi i 3 brylupper, 2 konfirmasjoner og 6 50-årsdager. I tillegg ble dressen brukt på 17.mai og blir igjen brukt på nyttårsaften. Det blir 13 ganger i løpet av et år det:-)

Neste år blir det forhåpentligvis ikke så mye, men det blir nok et par 50-års dager da også.

Det er 3 år til den første 50-årsdagen her, 4,5 år til konfirmasjon og såvidt jeg vet ingen som har bryllupsplaner...

• Svar 102
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• morsan

7

• Dorthe

4

• AneM1365380603

4

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Du bare _måtte_ komme med den nå? Ingen. Han har ingen. Han påstår selv at han har en dress, men den greia går ikke som dress for meg. Basta. Han påstår også at den er bare 5-6 år gammel, noe jeg heller ikke tror på så mye som ett sekund.

''Han påstår selv at han har en dress,''

Og den er kjøpt på FK, er grønn og med gule striper?

Skrevet

Sånn er min også - bortsett fra julaften, da pleier han ikke ha jakka på.

Og så har ham bunad, som han bruker av og til - men han liker den ikke så velidg godt. Foretrekker sin kjære dress :-)

Samme her. Uten dressjakka på julaften, men gjerne med slips. Han er oppvokst med en slips-pappa som alltid måtte ha slips på jobben ;) Faren min derimot..han hater slips og bruker det bare om det er tvingende nødvendig ;)

Bunad kan jeg bare drømme om å få på mannen min!

Skrevet

Kjæresten min har kun èn. Varierer med skjorter og slips. Veldig sjelden han bruker dress.

Skrevet

''Han påstår selv at han har en dress,''

Og den er kjøpt på FK, er grønn og med gule striper?

*Fnis* Neida, det er faktisk en slags dress, men jeg synes den er så grusom at jeg nekter ham å bruke den. *Hehe* Klarte en gang å sette sammen en "dress" av en mørk bukse, pen skjorte, slips og en jakke - noe jeg ikke skulle ha gjort, han ble så fornøyd at da trengte han i alle fall ikke kjøpe seg ny dress! *Tabbe*

Skrevet

Samme her. Uten dressjakka på julaften, men gjerne med slips. Han er oppvokst med en slips-pappa som alltid måtte ha slips på jobben ;) Faren min derimot..han hater slips og bruker det bare om det er tvingende nødvendig ;)

Bunad kan jeg bare drømme om å få på mannen min!

''Bunad kan jeg bare drømme om å få på mannen min!''

Menn i bunad er ofte veldig SEXY! Nemlig. Skulle ønske min hadde bunad.... *Sukk*

Skrevet

''Hvor mange dresser er det vanlig å ha?''

Har ikkje peiling!

Eg har èn og den arva eg etter far min i 1987 (smoking), den har sett sine beste dager men med varsom bruk så tipper eg at eg skal klare å bruke den i 10 år til.

Dressko har eg ikkje, det burde eg ha hatt.

Da vet du hvca du bør ønske deg av sønnen din til jul i år! :)

AneM1365380603
Skrevet

*Fnis* Neida, det er faktisk en slags dress, men jeg synes den er så grusom at jeg nekter ham å bruke den. *Hehe* Klarte en gang å sette sammen en "dress" av en mørk bukse, pen skjorte, slips og en jakke - noe jeg ikke skulle ha gjort, han ble så fornøyd at da trengte han i alle fall ikke kjøpe seg ny dress! *Tabbe*

Fantasien blir satt i sving av en slik beskrivelse ;)

http://www.vg.no/bilder/bildarkiv/1050215978.jpg

Skrevet

Gubben har, rent teknisk sett, 3 dresser. I praksis 2.

En "begravelsesdress", en mørk grå pendress (som han blir sikkelig stram og sexy i, altså!) - og en mørk burgunderrød med kort jakke.

Den sistnevnte har ikke vært på kroppen siden 80-tallet eller noe sånt, men trur du den skal fjernes???? Åneida...

Han burde hatt en mer sommerlig utgave også, men det kommer han _aldri_ til å kjøpe.

''og en mørk burgunderrød med kort jakke.

''

Åhuff! :((

Skrevet

Menn i bunad er ofte veldig SEXY! Nemlig. Skulle ønske min hadde bunad.... *Sukk*

I studietida hang det på lesesalen et bryllupsbilde av en medstudent og mannen som hadde bunader på. Dette bildet ble hyppig kommentert av oss jenter, med i fhd til det at menn er utrolig flotte i bunad. Det endte opp med at to av ungkarsgutta bestilte seg bunad :)

Skrevet

Jeg synes det er barskt med bunadskledde menn :)

Skrevet

2 og klager ikke.

Hvor mange kjoler madammen har vet jeg ikke, men det tyter godt ut av det store skapet hennes. Hun klager over at hun ikke har noe å ha på seg - men når alt kommer til alt går hun ikke naken på fest...

Skrevet

Da vet du hvca du bør ønske deg av sønnen din til jul i år! :)

Sko?

Gjest ChiengMai
Skrevet

LOL

Syns dress er oppskrytt, men syns det er greit at mannen i alle fall har en som er grei og ikke helt utdatert.

Skrevet

Mannen min har 4 dresser, pluss kjole og hvitt og herrebunad.

I tillegg har han flere dressjakker som han bruker til forskjellige typer bukser.

Skrevet

''og en mørk burgunderrød med kort jakke.

''

Åhuff! :((

Nemlig - og du trenger bare å forholde deg til den dressen her på DOL! Så da kan du sjøl tenke, da...

(Den henger nå i et skap, helt innerst-bakerst, til og med bak min brudekjole. Så nå trur jeg nesten ikke han aner hvor den er en gang!)

Skrevet

Omtrent 15 har min mann. Og de er forskjellige, noen i ull, noen stripete, noen brune, noen grå, noen lyse sommerdresser, en smoking, en helt svart osv. Noen er hverdagslige, noen kule, noen er festfine. Mannen min liker å gå i dress og kler det, men bruker det ikke daglig på jobb. Å ha kun en dress er jo som å ha kun en kjole eller skjørt, det GÅR jo bare ikke. Går mennene deres i den ene dressen hele jula da? På julebord, på julaften og på nyttårsaften har da alle dress (?), og hvis det er noen selskaper til, går de da i én dress fra 1994 hver gang??!

Til og med brødrene mine som ikke er klesinteressert overhodet har sikkert fire dresser, det hender da de kjøper en ny når de skal i bryllup eller lignende.

''Å ha kun en dress er jo som å ha kun en kjole eller skjørt, det GÅR jo bare ikke. Går mennene deres i den ene dressen hele jula da? På julebord, på julaften og på nyttårsaften har da alle dress (?), og hvis det er noen selskaper til, går de da i én dress fra 1994 hver gang??! ''

He he, har tenkt det samme selv:-)

Skrevet

''Går mennene deres i den ene dressen hele jula da? På julebord, på julaften og på nyttårsaften har da alle dress (?), og hvis det er noen selskaper til, går de da i én dress fra 1994 hver gang??!''

Dress brukes av min mann i begravelse, på 17. mai og på julebord. Og i bryllup, da, men det er jo ikke akkurat hvert år lenger.

Julekvelden og i jula ellers - inkludert nyttårsaften - er vi ikke riktig såååå stivpynta. Julekvelden er vi hjemme bare vi i familien, og "tillater" således litt ledigere antrekk. Dessuten er det gubben som lager all julematen, og det er kjipt å få spruta fett på dressen.

Selskapeligheter i romjula/nyttårsaften er ikke så "fine" at det er påkrevd med dress.

OM han skal bruke dress flere ganger i jula, så bytter han bare skjorte og slips. Går visst helt fint, gitt.

:-)

(Min er ingen dresselsker, altså, han viker unna om han kan.)

''Dessuten er det gubben som lager all julematen, og det er kjipt å få spruta fett på dressen.''

Da tar man av seg jakka og har på seg forkle! :-) Et slikt et som knytes bak nakken.

Skrevet

Jeg tror samboeren min har flere dresser, men det er fordi han må kle seg i minst dressbukse, skjorte og slips på jobb. Han har sikkert en del matchende jakker også.

Han har kun en "pendress", så vidt meg bekjent.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...