Gå til innhold

Bokanbefaling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil kjøpe noen bøker i julepresang til min bror. Han leser mye, men det går mest i krim. Jeg kunne tenke meg å kjøpe et par romaner som ikke i første rekke er krim - har noen en fin anbefaling å komme med?

Skrevet

Jeg holder på å lese "Ut å stjæle hester" av Per Petterson. Fin bok - og jeg ønsker meg den nyeste til jul - tror den heter "Jeg forbanner tidens elv"

Skrevet

"Vindens skygge" av Zafón.

Nydelig bok, og dessuten også litt spennende, med tanke på din mors sans for krim.

"Ut å stæle hester", som prust anbefaler, er også en veldig god bok.

Kan også anbefale "Mors og fars historie" av Edvard Hoem.

Skrevet

Døh, hvis han bare digger krim, så blir det kanskje litt nedtur å få _romaner_?

Skrevet

Døh, hvis han bare digger krim, så blir det kanskje litt nedtur å få _romaner_?

Hehe, det er mulig du er inne på noe der, ja...

Skrevet

"Vindens skygge" av Zafón.

Nydelig bok, og dessuten også litt spennende, med tanke på din mors sans for krim.

"Ut å stæle hester", som prust anbefaler, er også en veldig god bok.

Kan også anbefale "Mors og fars historie" av Edvard Hoem.

Vindens Skygge vet jeg at han har lest og likt, så kanskje oppfølgeren til den boken hadde vært en god idé.

Skrevet

Jeg holder på å lese "Ut å stjæle hester" av Per Petterson. Fin bok - og jeg ønsker meg den nyeste til jul - tror den heter "Jeg forbanner tidens elv"

Jeg har den boken stående i hyllen min, men har liksom aldri kommet så langt som til å begynne på den. Jeg syns den virker litt treg - er det bare fordommer?

Skrevet

Hehe, det er mulig du er inne på noe der, ja...

Jeg er slik krimleser, sjø, og jeg hadde ikke satt voldsomt stor pris på å få noe annet...

Men det er nå bare meg, da.

:-)

Skrevet

Vindens Skygge vet jeg at han har lest og likt, så kanskje oppfølgeren til den boken hadde vært en god idé.

Ja, den er også god, om enn ikke fullt så god som den første.

Skrevet

Jeg er slik krimleser, sjø, og jeg hadde ikke satt voldsomt stor pris på å få noe annet...

Men det er nå bare meg, da.

:-)

Har du noen saftige krimanbefalinger å komme med, da?

Gjerne noe litt "uvanlig", han leser enormt mye og har vel god peiling på alle de "vanlige" forfatterne.

Skrevet

Gjerne noe litt "uvanlig", han leser enormt mye og har vel god peiling på alle de "vanlige" forfatterne.

Johan Theorin "Skumringstimen", kjempegod krim fra Åland (eller var det Gotland?).

Skrevet

Johan Theorin "Skumringstimen", kjempegod krim fra Åland (eller var det Gotland?).

Og hva het de islandske igjen..? Et eller annet -son-navn, men det har jo nesten alle der oppe :-)

Skrevet

Og hva het de islandske igjen..? Et eller annet -son-navn, men det har jo nesten alle der oppe :-)

Arnaldur Indridason. :o) Skulle vært noen islandske d'er der, men jeg gidder ikke lete etter dem.

Skrevet

Arnaldur Indridason. :o) Skulle vært noen islandske d'er der, men jeg gidder ikke lete etter dem.

Det var det nok, ja! Husker den som het "Vannet" eller noe sånt - utrolig bra.

Skrevet

Det var det nok, ja! Husker den som het "Vannet" eller noe sånt - utrolig bra.

Skrevet

Niks, jeg er ultraenkel, liker all krim som er "i skuddet".

Den mest skumle boka jeg har lest kan jeg jo anbefale: "Kall meg bare Max". Vet ikke hvem som er forfatter, men det er en oversatt bok. Satt i senga og leste på natta mens gubben lå ved siden av, ble så vettaskremt at jeg måtte vekke han. He-he. Skikkelig krimbok!

Den Max-boka er det år siden jeg leste, altså, så den er ikke ny. Tipper den kom gjennom en eller annen bokklubb.

Alternativt kan du gi et gavekort på bokhandlen, så kan han velge sjøl.

Skrevet

Bøkene til Robert Goddard er veldig gode og spesielle, alle uten den som herer Sirkler av stein. Annerledes og gode plot. Mange garvede krimlesere liker dem.

Skrevet

"Buzz Aldrin - hvor ble det av deg i alt mylderet" av Johan Harstad.

En varm og god, lettlest oppvekstskildring. Tar bla opp tema om å finne seg selv som voksen og finne balansen mellom nærhet og distanse. Ønske om å bli sett, men samtidig få lov å være i fred..

Har ikke hørt om noen, verken menn eller kvinner som ikke har likt denne boka.

Har forresten lest de skal lage tv serie også av denne boka til våren.

Skrevet

Jeg har den boken stående i hyllen min, men har liksom aldri kommet så langt som til å begynne på den. Jeg syns den virker litt treg - er det bare fordommer?

Jeg har lest den. Den *er* litt treig :) Ikke noe for en som i utgangspunktet liker krim og spenning, i alle fall.

Skrevet

Du skriver at du lurer på å kjøpe noen bøker..

Da kan du tenke på Millenium serien til Stieg Larsson.

Det er en serie på 3 (?) bøker, og er godt lesbare om han liker krim ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...