Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil takke deg for hyggelig tilbakemelding. Det satte jeg stor pris på. Det gjør godt i sjelen å vite at andre tenker på en. Og det bidrar til å styrke selvtiliten.

Har vært innom her den siste tiden, fordi alt toppa seg. (Så ja, Bookworm, ditt forbehold var berettiget :o) men det betyr ikke at jeg kommer tilbake for fullt.

Det var en viktig avgjørelse jeg tok, hva gjelder det å forholde meg kun til min behandler. Det er det ingen tvil om. Men hva skjer så? Jo, han vil avslutte. Når jeg endelig begynte å føle meg så trygg.. men det har sine grunner, og som jeg har stor forståelse for. Jeg skal kansje fortsette på mitt lokale dps, og har allerde hatt en samtale med overlegen som jeg følte tok meg alvorlig.

Bla skal jeg nå ta en pause fra all terapi, og fokusere på å "leve". Og det er ikke så lett som det kansje høres ut som! Men en psykiatrisk sykepleier skal hjelpe meg med den biten, og jeg er nødt til å lære meg å akseptere at jeg kun klarer en ting i gangen (hvordan skal jeg få hodet mitt til å akseptere det?).

Eksen min har flytta langt vekk, og det å bli værende her og stabilisere et hjem for barna og meg her vi bor nå, veier mer og mer. Dessuten er det godt å kjenne at det er "ekte", og ikke bare noe en "bør". For første gang i livet begynner jeg å føle en ubeskrivelig ro, ift flere ting. Et eks er at jeg satte meg ned med datteren min og lærte henne noe hun har strevet med i matematikke. Det var en utrolig god følelse som ga oss begge mye. Ikke minst det å spille Yatsy sammen! Små, enkle, ting. Men for oss så store. Men har nok fortsatt en lang vei å gå.

Jeg har fått masse ros av behandleren vår på bup, for innsatsen. Jeg trodde ikke det var sant da hun sa det til meg. Den rosen har jeg forsøkt å leve på. For jeg har vært usikker på hvor jeg har hatt henne. Da gjør det ekstra godt. Vi skal faktisk avslutte der nå. Datteren min har ingen diagnose, og har heller ikke noen symptomer på en begynnende psykisk lidelse lenger, bortsett fra at hun er var på stress. Hennes utvikling er helt utrolig. Og det er mange som kommenterer det. Hennes adferd har vært så positiv, at sønnen min faktisk vil ha henne med til sine venner :o))

Sønnen min har imidlertid hatt en svært vond periode, hvor det tilslutt viste seg at han bekymret seg for meg, sin mor, følte seg som "mannen i huset", ville beskytte meg osv. Dette har vi bearbeidet masse, og det går igjen den andre veien.

Etter et nytt møte med skolen og deriblant helsesøster, viser det seg at det har skjedd store fremskritt. Jeg har slitt med store samvittighetskvaler lenge. For alt jeg ikke makter å gjennomføre, så enkle ting som feks å følge opp med lekser daglig.

Prøv å se for deg et beger som renner over... og at du så gjerne vil, men blir stående fast i sirup og ikke kommer deg noen sted. Sånn har jeg hatt det lenge i forhold til skolen. Men hva skjer? Bare ros å få fra skolen.. og full forståelse. God hjelp å få, leksetimer..

Det er helt utrolig deilig å kjenne på slike gode følelser. Føler at ting er iferd med å falle litt på plass. At jeg Høster frukter. Like deilig er det å se og oppleve disse resultatene via barnas utstrålning. Det er godt å se at barna er "barn".

Men jeg er ikke i mål enda. Jeg er fortsatt urolig innvendig (men har merket noen små lysglimt). Og jeg vil nok helt sikkert fortsette å få noen skikkelige nedturer.

Jeg håper at du har det bra? Er du ferdig med opppussing? Har du kommet igang med trimminga? Og sist men ikke minst; er du ferdig til jul?

:o))

Mange klemmer fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320000-wita/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''Jeg vil takke deg for hyggelig tilbakemelding. Det satte jeg stor pris på. Det gjør godt i sjelen å vite at andre tenker på en. Og det bidrar til å styrke selvtiliten''

Bare hyggelig, det vet du:-)

''Bla skal jeg nå ta en pause fra all terapi, og fokusere på å "leve".''

Det lyder som musikk i min ører;o) Kutt bare ut de apostrofene der. Å forkusere på å leve, tror jeg er det aller lureste du kan gjøre;o)

''Og det er ikke så lett som det kansje høres ut som! Men en psykiatrisk sykepleier skal hjelpe meg med den biten, og jeg er nødt til å lære meg å akseptere at jeg kun klarer en ting i gangen (hvordan skal jeg få hodet mitt til å akseptere det?)''

Forsøke å kvitte deg med dårlig samvittighet over det du ikke klarer.

''Eksen min har flytta langt vekk, og det å bli værende her og stabilisere et hjem for barna og meg her vi bor nå, veier mer og mer. Dessuten er det godt å kjenne at det er "ekte", og ikke bare noe en "bør". For første gang i livet begynner jeg å føle en ubeskrivelig ro, ift flere ting. Et eks er at jeg satte meg ned med datteren min og lærte henne noe hun har strevet med i matematikke. Det var en utrolig god følelse som ga oss begge mye''

Det klarer ikke jeg. Bare henne på 7, kan jeg hjelpe i matte, men hun klarer det jo stort sett selv da;o)

''Ikke minst det å spille Yatsy sammen! Små, enkle, ting. Men for oss så store. Men har nok fortsatt en lang vei å gå''

Jada, men slike små ting betyr så utrolig mye:-)

''Jeg har fått masse ros av behandleren vår på bup, for innsatsen. Jeg trodde ikke det var sant da hun sa det til meg. Den rosen har jeg forsøkt å leve på. For jeg har vært usikker på hvor jeg har hatt henne. Da gjør det ekstra godt. Vi skal faktisk avslutte der nå. Datteren min har ingen diagnose, og har heller ikke noen symptomer på en begynnende psykisk lidelse lenger, bortsett fra at hun er var på stress. Hennes utvikling er helt utrolig. Og det er mange som kommenterer det. Hennes adferd har vært så positiv, at sønnen min faktisk vil ha henne med til sine venner :o))''

HÆRLIG;o))

''Sønnen min har imidlertid hatt en svært vond periode, hvor det tilslutt viste seg at han bekymret seg for meg, sin mor, følte seg som "mannen i huset", ville beskytte meg osv. Dette har vi bearbeidet masse, og det går igjen den andre veien''

Veldig flott at du skjønner hvor viktig dette er:-)

''Prøv å se for deg et beger som renner over... og at du så gjerne vil, men blir stående fast i sirup og ikke kommer deg noen sted. Sånn har jeg hatt det lenge i forhold til skolen. Men hva skjer? Bare ros å få fra skolen.. og full forståelse. God hjelp å få, leksetimer.''

Det er deilig med gode tilbakemedinger. Det gir en god følelse og du vet at du gjør noe riktig:-)

''Det er helt utrolig deilig å kjenne på slike gode følelser. Føler at ting er iferd med å falle litt på plass. At jeg Høster frukter. Like deilig er det å se og oppleve disse resultatene via barnas utstrålning. Det er godt å se at barna er "barn".''

Det betyr alt faktisk:-)

''Men jeg er ikke i mål enda. Jeg er fortsatt urolig innvendig (men har merket noen små lysglimt). Og jeg vil nok helt sikkert fortsette å få noen skikkelige nedturer''

Ja, det er litt av det å være menneske det. Det vil alltid komme nedturer, så få man heller forsøke å fokusere på at det går som regel over.

''Jeg håper at du har det bra? Er du ferdig med opppussing? Har du kommet igang med trimminga? Og sist men ikke minst; er du ferdig til jul? ''

Jeg har det veldig bra. Selvfølgelig litt opp og ned her også, men nå går det bra:)

Oppussinga er vi ferdig med for lenge siden og det er DEILIG:-)

Om jeg er ferdig til jul? Ha ha ha, men jeg stresser ikke. Alt under kontroll (tror jeg)

Jeg baker ikke skjønner du. Vi lager bare pepperkakehus og triller marsipan. Ellers er det jo så mye godt å få kjøpt i butikkene. Har ikke dårlig samvittighet en gang jeg.

Ellers har vi pratet en del sammen de siste dagene, under et litt annet nick. Du får selv prøve å finne hva slags nick, men det er hemmelig altså;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320000-wita/#findComment-2639969
Del på andre sider

''Jeg vil takke deg for hyggelig tilbakemelding. Det satte jeg stor pris på. Det gjør godt i sjelen å vite at andre tenker på en. Og det bidrar til å styrke selvtiliten''

Bare hyggelig, det vet du:-)

''Bla skal jeg nå ta en pause fra all terapi, og fokusere på å "leve".''

Det lyder som musikk i min ører;o) Kutt bare ut de apostrofene der. Å forkusere på å leve, tror jeg er det aller lureste du kan gjøre;o)

''Og det er ikke så lett som det kansje høres ut som! Men en psykiatrisk sykepleier skal hjelpe meg med den biten, og jeg er nødt til å lære meg å akseptere at jeg kun klarer en ting i gangen (hvordan skal jeg få hodet mitt til å akseptere det?)''

Forsøke å kvitte deg med dårlig samvittighet over det du ikke klarer.

''Eksen min har flytta langt vekk, og det å bli værende her og stabilisere et hjem for barna og meg her vi bor nå, veier mer og mer. Dessuten er det godt å kjenne at det er "ekte", og ikke bare noe en "bør". For første gang i livet begynner jeg å føle en ubeskrivelig ro, ift flere ting. Et eks er at jeg satte meg ned med datteren min og lærte henne noe hun har strevet med i matematikke. Det var en utrolig god følelse som ga oss begge mye''

Det klarer ikke jeg. Bare henne på 7, kan jeg hjelpe i matte, men hun klarer det jo stort sett selv da;o)

''Ikke minst det å spille Yatsy sammen! Små, enkle, ting. Men for oss så store. Men har nok fortsatt en lang vei å gå''

Jada, men slike små ting betyr så utrolig mye:-)

''Jeg har fått masse ros av behandleren vår på bup, for innsatsen. Jeg trodde ikke det var sant da hun sa det til meg. Den rosen har jeg forsøkt å leve på. For jeg har vært usikker på hvor jeg har hatt henne. Da gjør det ekstra godt. Vi skal faktisk avslutte der nå. Datteren min har ingen diagnose, og har heller ikke noen symptomer på en begynnende psykisk lidelse lenger, bortsett fra at hun er var på stress. Hennes utvikling er helt utrolig. Og det er mange som kommenterer det. Hennes adferd har vært så positiv, at sønnen min faktisk vil ha henne med til sine venner :o))''

HÆRLIG;o))

''Sønnen min har imidlertid hatt en svært vond periode, hvor det tilslutt viste seg at han bekymret seg for meg, sin mor, følte seg som "mannen i huset", ville beskytte meg osv. Dette har vi bearbeidet masse, og det går igjen den andre veien''

Veldig flott at du skjønner hvor viktig dette er:-)

''Prøv å se for deg et beger som renner over... og at du så gjerne vil, men blir stående fast i sirup og ikke kommer deg noen sted. Sånn har jeg hatt det lenge i forhold til skolen. Men hva skjer? Bare ros å få fra skolen.. og full forståelse. God hjelp å få, leksetimer.''

Det er deilig med gode tilbakemedinger. Det gir en god følelse og du vet at du gjør noe riktig:-)

''Det er helt utrolig deilig å kjenne på slike gode følelser. Føler at ting er iferd med å falle litt på plass. At jeg Høster frukter. Like deilig er det å se og oppleve disse resultatene via barnas utstrålning. Det er godt å se at barna er "barn".''

Det betyr alt faktisk:-)

''Men jeg er ikke i mål enda. Jeg er fortsatt urolig innvendig (men har merket noen små lysglimt). Og jeg vil nok helt sikkert fortsette å få noen skikkelige nedturer''

Ja, det er litt av det å være menneske det. Det vil alltid komme nedturer, så få man heller forsøke å fokusere på at det går som regel over.

''Jeg håper at du har det bra? Er du ferdig med opppussing? Har du kommet igang med trimminga? Og sist men ikke minst; er du ferdig til jul? ''

Jeg har det veldig bra. Selvfølgelig litt opp og ned her også, men nå går det bra:)

Oppussinga er vi ferdig med for lenge siden og det er DEILIG:-)

Om jeg er ferdig til jul? Ha ha ha, men jeg stresser ikke. Alt under kontroll (tror jeg)

Jeg baker ikke skjønner du. Vi lager bare pepperkakehus og triller marsipan. Ellers er det jo så mye godt å få kjøpt i butikkene. Har ikke dårlig samvittighet en gang jeg.

Ellers har vi pratet en del sammen de siste dagene, under et litt annet nick. Du får selv prøve å finne hva slags nick, men det er hemmelig altså;o)

Ahh... jeg skjønner - det hadde jeg ikke trodd! :o)))

Er du ikke ferdig til jul altså??! Baker du virkelig ikke 7 sorter til jul heller??? Og så har du ikke dårlig samvittighet engang???

;o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320000-wita/#findComment-2640010
Del på andre sider

Ahh... jeg skjønner - det hadde jeg ikke trodd! :o)))

Er du ikke ferdig til jul altså??! Baker du virkelig ikke 7 sorter til jul heller??? Og så har du ikke dårlig samvittighet engang???

;o)

Nei gitt, det har jeg ikke ;o)

Men jeg er veldig julete av meg altså, så jeg tror det skal bli bra læll ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320000-wita/#findComment-2640038
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...