Gå til innhold

- Leger strør om seg med piller og medisiner


Faure

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette er nok bare noe han sier fordi han snart skal gå av med pensjon, ellers hadde han nok holdt kjeft.

Dessuten er dette noe alle har visst i 30 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturvitenskapen bør oppgi sin gudestatus, sier han. Og at det å lese Dostojevskij lærer en mer enn en lærebok i psykiatri.

Nå synes jeg forresten at han har et litt for rosenrødt syn på det med å seponere medisin. At da vil liksom den skjønne, friske, egentlige personligheten "tre frem". Det var da voldsomt!

Det er viktig å anerkjenne at piller ikke nødvendigvis løser problemet, av og til kan de til og med skape problemer.

Men herregud, følgende scenario er dessverre velkjent: En tvangsinnlagt pasient oppfører seg som om han har en blanding av rusutløst psykose, adhd, mani og antisos PF. Avdelingen har ikke kapasitet til å ha to utdanna/erfarne miljøpersoner "på" vedkommende til enhver tid (som er behovet) - nei, en salig blanding av ekstravakter, studenter, fast personale i en saus av inkonsekvent opplegg. Pasienten blir verre, personalet blir mer og mer utmatta. Man pøse på med medisin, flere sykemelder seg. Hvis jeg hadde vært lege i en sånn situasjon, så hadde jeg jammen pøst på med medisiner jeg også! I pur desperasjon! For crying out loud, jeg hadde sikkert borra hull i skallen på folk dersom det var det som (en autoritetsperson hadde sagt) var en løsning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok bare noe han sier fordi han snart skal gå av med pensjon, ellers hadde han nok holdt kjeft.

Dessuten er dette noe alle har visst i 30 år.

Godt sagt Geir!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok bare noe han sier fordi han snart skal gå av med pensjon, ellers hadde han nok holdt kjeft.

Dessuten er dette noe alle har visst i 30 år.

Akkurat! Han har ingenting å tape, dvs. penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...