Gå til innhold

Tør ikke mer..


jera

Anbefalte innlegg

Hei:)

Kjæresten min bor i et annet land og kommer snart på besøk og skal være i nesten en måned.Jeg vil ikke at han skal komme..på en måte vil jeg,for jeg er jo glad i han,men jeg tør ikke og samtidig misliker jeg han..

For snart tre måneder siden var jeg i det landet,hvor han bor,i nesten et år.Vi har vært sammen hele tiden fordi ingen har blitt å gjøre det slutt.Jeg gjorde det ikke slutt fordi jeg hele tiden har håpet at han skal forandre seg og fordi jeg følte meg avhengig av han og fordi jeg var(er..)glad i han.Han er sykelig sjalu og har beskyldt meg for å ligge med omtrent alle vennene hans eller prøvd å ligge med dem.Han har beskyldt meg for å ha hatt seksuell omgang med lillebroren hans på 14 år som har en liten hjerneskade.Han f.eks."ser" at jeg kommer ut fra do sammen med en annen gutt og har derfor hatt omgang med han på do eller hatt oralsex.Han kaller(kalte)meg ofte hore,horemamma eller andre ting,Vi hadde bare samleie etter at vi hadde drukket på grunn av at han er flau over at han kommer for fort når han er edru..dette har også gjort at han tror han er ikke er bra nok i senga og at jeg da har sex med andre.Vi var sammen hele tiden fra han var ferdig på jobb til klokken to-tre på natta.I begynnelsen var det normal tid,sånn ca.elleve-tolv på natta og vi møttes sånn åtte på kvelden,men det forandret seg ettersom han mente jeg var utro når vi ikke var sammen.Jeg har aldri vært utro mot han,aldri gjort noe som kan mistenkes heller..iallefall sånn som jeg ser det.Han har fiket til meg noen ganger og en del ganger har han låst døra slik at jeg ikke kan komme meg ut når vi har kranglet og jeg ville hjem.På grunn av at vi bare hadde samleie etter at vi hadde drukket,så SKULLE vi ha samleie da..Han kunne prøve å tvinge meg helt til jeg ga opp,eller så ble han utrolig agressiv og kunne finne på å legge ei pute eller hånda over ansiktet mitt slik at jeg skulle bli redd o.l.Hvis jeg ikke le med han hjem,eller dra dit hvor han vile dra,kunne han true med å ta livet sitt.Han brukte ofte eks-kjæresten mot meg for å gjøre meg sjalu..Osv.Alle kjenner han som den snilleste personen og vennen i hele verden og han er veldig populær blant jentene.Han er egentlig utrolig koselig og er ganske sjenert..

Nå har vi ikke sett hverandre på snart tre måneder,og alt har kommet på avstand,noe som har fått meg til å innse at han aldri kommer til å forandre seg.Jeg ga han en siste sjanse før jeg dro,noe jeg angrer på nå.Han sier han har forandret seg..helt sikkert,men jeg tviler.Jeg føler avsky når jeg tenker på å ha seksuell kontakt med han..Jeg er glad i han,men tror ikke jeg takler det.Og hvis jeg ikke vil når han kommer,er jeg redd han klikker igjen.Hvis han er syk,blir det jo bare verre,eller?Han har kjøpt billett og alt og han gleder seg.Jeg tør ikke at han kommer,vil ikke være sammen med han lenger..men jeg vil heller ikke såre han.OM jeg sier at dette,har jeg jo på en måte lurt han fordi jeg har ikke turt å si akkurat hvordan jeg føler det før.Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre..Kanskje har han forandret seg..men jeg tror ikke det forandrer hva jeg føler likevel..jeg vet ikke.Tenker at det bare er i tre uker han skal være her..det er jo ikke lenge,kan hende det går,også kan jeg snakke med han etterpå når han har reist igjen..Men jeg gruer meg til han kommer..og tre uker kan være veldig lenge likvel..Noen som kan hjelpe meg med å finne ut hva jeg skal gjøre?

Uansett,på forhånd,takk for svar:)Og hyggelig hvis noen har tålmodighet til å lese et så langt innlegg:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest (Anonymous)

Jeg synes det er helt naturlig at du er redd for å treffe en sånn "kjæreste" igjen. En sånn behandling er jo ikke bare nedverdigende og ydmykende, men direkte skadelig for alt som heter selvfølelse. Han må ha store, store problemer med seg selv. Når han behandler deg på den måten er det ikke rart at all kjærligheten du følte for ham har gått over i redsel. Det virker jo ikke som han vil deg godt i det hele tatt - .

Det er ikke helt uvanlig hos noen mennesker at de er sjarmerende og hyggelige i en sammenheng, men driver terror mot mennsker som på en måte er i deres maktsfære, når de er hjemme og ingen andre ser hva de driver med. Sånne mennsker kalles psykopater, og de kan gjøre mye skade!

Jeg sier ikke at din kjærste er psykopat, men sånn du beskriver hans oppførsel mot deg, syns jeg du skal være veldig på vakt mot å fortsette å være hans "huggestabbe" Kanskje han trenger hjelp for å lære å beherske seg mer, men at du skal finne deg i slike ting, det syns jeg ikke det er noe grunn til. Du kommer jo bare til å bli utslitt. Det er ikke lett å være avhengig av mennesker, og man er ofte redd for å frigjøre seg. Men det er det eneste fornuftige å gjøre.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Gi han snarest beskjed om at du ikke ønsker å treffe han igjen. Bruk telefon, SMS, mail, brev.

Han kommer aldri til å endre seg, og slike menn er direkte farlige både for ens psykiske og fysiske helse.

Søk hjelp hos slekt, venner , hvem det skal være. Sørg for at han ikke kommer hit for å treffe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...