Gå til innhold

Når

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Men-men, han kan jo ha vært utsatt for et komplott i avisa si, da, der de har kødda med oppskriftene før de gikk i trykken.''

Du tar høyde for alle eventualiteter!! ;-)

Jeg _kan_ jo være en mer ræva kokk enn jeg tror.

:-)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

21

• morsan

11

• tonie

7

• hidi, the scorpion

4

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Eg syns han burde holdt seg unna det offentlige, så kunne han heller spillt "klovn" på private forspill i Asker & Bærum.

Klovn i ordets rette betydning. Det opplegget han driver med, er et klasseeksempel på at man ikke automatisk kan smykke seg med en tittel fordi man har interesse for dette feltet.

Som kjæresten min sier: Man blir ikke misjonær selv om man har tilbragt mye tid i misjonærstilling.

;)

Skrevet

Det _kan_ se sånn ut. Ikke la meg starte fortellingen om appelsinanda... PJUK!

Haha, jo! La meg høre den! *vil ha vann på mølla*:)

Skrevet

Haha, jo! La meg høre den! *vil ha vann på mølla*:)

Huff. Altså, oppskriften fant jeg i avisa, og det var appelsinand. Anda skulle ligge i et bad av appelsinjuice i 2 døgn, og oppi juicen skulle det være ulike krydder som nellik, stjerneanis og gud-vet-hva.

Fulgte oppskrifta til punkt og prikke, hadde den på kjølerom disse to døgna, kikka oppi og fulgte med. Det lukta kanskje litt rart ut i døgn 2, men det kunne det jo gjerne gjøre for alt vi visste. (Ja, kjølerommet var _kjølig_.)

Etter nøyaktig 48 timer ble anda tatt ut av laken, og igjen - vi synes det luktet litt spesielt. Ikke råttent, nei, men noe annet. Men vi stekte, vi, etter anvist temperatur og lengde.

Da den skulle være ferdig, var den helt _rå_. Og vi lot den stå lenger, naturligvis, til den ble gjennomstekt. Men da vi skulle spise var den så jævlig på smak; en blanding av fordervet med nellik- og kanelsmak.

Ille!

Men morsomt var det, da, at jeg skrev jo inn til VG og spurte hva f... hadde gått galt, men det var bare vi som hadde gjort en eller annen feil mente han.

Har også prøvd ett eller annet med bacon en gang, det ble ramsalt. Og en gang noe kylling, som endte med en slags emmen smak.

Det har blitt for mye dill-dall nå, synes jeg, han skal liksom være så "spennende" og "fin", men det må jo smake godt også.

Det enkle er ofte det beste! :-)

Skrevet

Huff. Altså, oppskriften fant jeg i avisa, og det var appelsinand. Anda skulle ligge i et bad av appelsinjuice i 2 døgn, og oppi juicen skulle det være ulike krydder som nellik, stjerneanis og gud-vet-hva.

Fulgte oppskrifta til punkt og prikke, hadde den på kjølerom disse to døgna, kikka oppi og fulgte med. Det lukta kanskje litt rart ut i døgn 2, men det kunne det jo gjerne gjøre for alt vi visste. (Ja, kjølerommet var _kjølig_.)

Etter nøyaktig 48 timer ble anda tatt ut av laken, og igjen - vi synes det luktet litt spesielt. Ikke råttent, nei, men noe annet. Men vi stekte, vi, etter anvist temperatur og lengde.

Da den skulle være ferdig, var den helt _rå_. Og vi lot den stå lenger, naturligvis, til den ble gjennomstekt. Men da vi skulle spise var den så jævlig på smak; en blanding av fordervet med nellik- og kanelsmak.

Ille!

Men morsomt var det, da, at jeg skrev jo inn til VG og spurte hva f... hadde gått galt, men det var bare vi som hadde gjort en eller annen feil mente han.

Har også prøvd ett eller annet med bacon en gang, det ble ramsalt. Og en gang noe kylling, som endte med en slags emmen smak.

Det har blitt for mye dill-dall nå, synes jeg, han skal liksom være så "spennende" og "fin", men det må jo smake godt også.

Jepp. Det er akkurat det jeg mener med at maten han hoster opp er pretensiøs.

Men jeg håper det var Daglbadet og ikke VG, for han hobbykokken i vg er tross alt ikke sammenlignbar med nissen Viestad.

Skrevet

Jepp. Det er akkurat det jeg mener med at maten han hoster opp er pretensiøs.

Men jeg håper det var Daglbadet og ikke VG, for han hobbykokken i vg er tross alt ikke sammenlignbar med nissen Viestad.

Hm, det var sikkert Dagbladet, ja, jeg roter bare litt. Jo, det var Dagbladet. Sorry!

Kjøpte det faktisk en periode mest fordi han var morsom å lese. Det er det slutt på.

Skrevet

Hm, det var sikkert Dagbladet, ja, jeg roter bare litt. Jo, det var Dagbladet. Sorry!

Kjøpte det faktisk en periode mest fordi han var morsom å lese. Det er det slutt på.

Jeg liker Magasinet godt. Men kokke-wannabe Viestad burde vært bytta ut.

Skrevet

Jeg liker Magasinet godt. Men kokke-wannabe Viestad burde vært bytta ut.

Synes Magasinet tapte seg voldsomt etter at de hadde en stor opptur rundt en omlegging for flere år siden. Nedturen ble større enn oppturen, liksom.

Nå rekker jeg aldri å lese disse avisene gubben drar hjem på helga, det gjør ikke han heller - så hvorfor han på død og liv skal kjøpe de skjønner jeg ikke. Men-men.

Skrevet

Synes Magasinet tapte seg voldsomt etter at de hadde en stor opptur rundt en omlegging for flere år siden. Nedturen ble større enn oppturen, liksom.

Nå rekker jeg aldri å lese disse avisene gubben drar hjem på helga, det gjør ikke han heller - så hvorfor han på død og liv skal kjøpe de skjønner jeg ikke. Men-men.

Jeg likte heller ikke den glossy stilen de la om til. :(

Når jeg har ungene, skal jeg ha en halvtimes stilletid med kaffe og avis når vi kommer hjem fra lørdagshandel. Det er rutine. ;)

Når det bare er kjæresten og jeg, har vi to timers stilletid med kaffe og aviser. Og vafler, dersom kjæresten våkner først. Varme kanelboller dersom jeg står opp en time eller to før han. ;)

Skrevet

Jeg likte heller ikke den glossy stilen de la om til. :(

Når jeg har ungene, skal jeg ha en halvtimes stilletid med kaffe og avis når vi kommer hjem fra lørdagshandel. Det er rutine. ;)

Når det bare er kjæresten og jeg, har vi to timers stilletid med kaffe og aviser. Og vafler, dersom kjæresten våkner først. Varme kanelboller dersom jeg står opp en time eller to før han. ;)

Mmm, høres herlig ut, ja!

Jeg tror jeg trener i den tiden jeg før brukte på aviser, jeg. Er jo ikke så mye annet jeg gjør annerledes.

Skrevet

Hold opp du, a! Pizzaen på Villa Paradiso er helt konge. For ikke å snakke om lunsjsalatene de har der.

Eneste pizzaen i by'n som kan måle seg med den, er på Hell's Kitchen, og den er visst nedlagt. :(

Nei, neste gang du kommer skal vi gå på den rundt hjørnet, den er bedre, pepperoni, kapers og chili mmmmm. Vi har bare drukket kaffe der en gang tror jeg.

Skrevet

Nei, neste gang du kommer skal vi gå på den rundt hjørnet, den er bedre, pepperoni, kapers og chili mmmmm. Vi har bare drukket kaffe der en gang tror jeg.

Åh, DER, ja! :) Ja, den er kjempegod! Jeg har spist pizza der en gang, og vi har drukket kaffe der en gang for lenge sida, det stemmer. :) Men jeg synes likevel at Villa Paradiso ruler. Ikke bare pizzaen, men de har masse annet godt på menyen også. For ikke å snakke om at vinkartet er MEGET bra. :)

Skrevet

Åh, DER, ja! :) Ja, den er kjempegod! Jeg har spist pizza der en gang, og vi har drukket kaffe der en gang for lenge sida, det stemmer. :) Men jeg synes likevel at Villa Paradiso ruler. Ikke bare pizzaen, men de har masse annet godt på menyen også. For ikke å snakke om at vinkartet er MEGET bra. :)

Vin er ikke min spesialitet, dessuten drikker jeg cola eller øl til pizza. Jeg drakk forresten et glass rødvin i går

Skrevet

Klovn i ordets rette betydning. Det opplegget han driver med, er et klasseeksempel på at man ikke automatisk kan smykke seg med en tittel fordi man har interesse for dette feltet.

Som kjæresten min sier: Man blir ikke misjonær selv om man har tilbragt mye tid i misjonærstilling.

;)

*he he*

Skrevet

Ille!

Jammen glad jeg aldri har brydd meg om å prøve oppskriftene hans. Jeg har fått mer enn nok av han bare ved å lese overskrift og ingress .

hidi, the scorpion
Skrevet

Han har ihvertfall matprogrammer på BBC food/BBC lifestyle....;)

Skrevet

Han har ihvertfall matprogrammer på BBC food/BBC lifestyle....;)

Hvem? Andreas Viestad? Narr meg ikke til å le.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvem? Andreas Viestad? Narr meg ikke til å le.

Det er sant! Han viser frem Norge og norsk mat, og prater rimelig bra engeslk i tillegg;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...