Gå til innhold

Julegavestyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det at du har fått pepperbøsse 3. året på rad er da ikke noe å ta på vei for? Hvis du får barn en gang så vil du oppleve å få f.eks lys og lysestake år etter år..Og selvsagt blir man glad for det!

Det at noen har tenkt på meg og brukt pengene sine på meg, eller laget en ting til meg, det er det som bør telle.Om det er gjennomtenkt har ikke noe å si, noen mennesker klarer ikke å treffe 100% hva som passer for hvem.

DET ER TANKEN SOM GJELDER!

Her tror jeg at alder har noe å si for oppfattelsen. Når man blir eldre setter man pris bare på å få en pakke! Det er ingen selvfølge. Og jeg takker og bukker for ALT som jeg får selvom jeg har 5 fra før i skapet.

Jeg har både alder og barn ;)

Poenget er at det bare er bare å spørre, så får man ønsker fra meg.

• Svar 49
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Elis31

12

• morsan

7

• Lillemus

5

• adelie

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg har både alder og barn ;)

Poenget er at det bare er bare å spørre, så får man ønsker fra meg.

Jeg spør om ønsker hos barn og ungdom i nær familie, og evt hos mine søsken.

Til venner og annen voksen familie så kjøper jeg etter hjerte og hva jeg tror vedkommende vil sette pris på.

Kunne ikke falt meg inn å spørre etter ønskeliste (får assosiasjoner til huskeliste).

Skrevet

Til venner og annen voksen familie så kjøper jeg etter hjerte og hva jeg tror vedkommende vil sette pris på.

Kunne ikke falt meg inn å spørre etter ønskeliste (får assosiasjoner til huskeliste).

Enig.

Skrevet

Det synes jeg er litt lavmål. Men ok å gi til Fretex og andre. Men har hørt om folk som har fått gaven i retur året etterpå, ikke pent.

Jeg mente ikke å gi den i retur da, men å gi den videre til noen andre. Om den ikke har vært pakket ut av originalemballasjen engang så er det da ingenting i veien for det?

Skrevet

Jeg mente ikke å gi den i retur da, men å gi den videre til noen andre. Om den ikke har vært pakket ut av originalemballasjen engang så er det da ingenting i veien for det?

Jo det synes jeg er litt billig. Ihvertfall hvis du får det til å fremstå som om du har lagt ned tid og kjærlighet for å finne noe til vedkommende.

AneM1365380603
Skrevet

Det synes jeg er litt lavmål. Men ok å gi til Fretex og andre. Men har hørt om folk som har fått gaven i retur året etterpå, ikke pent.

Jeg leste i et blad om en dame som var så fornærmet. Hun oppdaget nemlig at gjenstanden hun hadde kjøpt på bruktbutikk og gitt i gave var blitt gitt videre i gave til en felles venn.

Jeg stusset litt over hele innlegget, he he.

Skrevet

Jeg synes det er bedre, enn at man får mye man ikke trenger. Det trenger ikke å være skrevet ned heller. Men bare å spørre og få noen svar. Vi gjør det blant mine venner, og det fungerer helt ok. I år har jeg kjøpt noe de ikke har ønsket seg, men jeg har sørget for at det evt kan byttes.

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å spørre mottaker om hva de ønsker seg, også faktisk kjøpe akkurat det. De blir informert om prisklassen en skal holde seg på. Begynn med det i din familie også, kjempepraktisk!

I dag har jeg fått kjøpt masse gaver og har tre stk igjen å finne til. Det tror jeg blir enkelt siden to av dem skal ut på reise, og de har alt, derfor kjøper vi euro. De har nevnt det som et av ønskene. Den siste er ei jente 22år, og hun skal jeg klare å finne noe greit til.

Skrevet

Jeg liker å gi gaver som ev kan byttes. Ikke gaver jeg ikke vil ha selv, og som heller ikke kan byttes.

Skrevet

Jeg leste i et blad om en dame som var så fornærmet. Hun oppdaget nemlig at gjenstanden hun hadde kjøpt på bruktbutikk og gitt i gave var blitt gitt videre i gave til en felles venn.

Jeg stusset litt over hele innlegget, he he.

For en rar historie!!

Og hvem kjøper gaver i en bruktbutikk, da?? Med mindre man vet at mottakeren samler på noe spesielt, som f eks et servise som ikke lenger finnes i butikkene.

Skrevet

For en rar historie!!

Og hvem kjøper gaver i en bruktbutikk, da?? Med mindre man vet at mottakeren samler på noe spesielt, som f eks et servise som ikke lenger finnes i butikkene.

''hvem kjøper gaver i en bruktbutikk'' jeg vet noen som gjør det, for å finne noe helt spesielt utenom det vanlig. (smør på flesk, jaja..)

Skrevet

''hvem kjøper gaver i en bruktbutikk'' jeg vet noen som gjør det, for å finne noe helt spesielt utenom det vanlig. (smør på flesk, jaja..)

Hmmmm.... joda, jeg kan skjønne det, men det kommer helt an på hva slags type "brukt" det er snakk om da. Er det mer på grensen til å være "antikvitet" så er det OK, men forleden var jeg på en gjenbruksbutikk, og der var jo tingene omtrent av samme standard som på loppemarked;-)

Skrevet

Hmmmm.... joda, jeg kan skjønne det, men det kommer helt an på hva slags type "brukt" det er snakk om da. Er det mer på grensen til å være "antikvitet" så er det OK, men forleden var jeg på en gjenbruksbutikk, og der var jo tingene omtrent av samme standard som på loppemarked;-)

OK, det var antikvariat-aktig.

hehe...fretex, liksom ...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg synes det er bedre, enn at man får mye man ikke trenger. Det trenger ikke å være skrevet ned heller. Men bare å spørre og få noen svar. Vi gjør det blant mine venner, og det fungerer helt ok. I år har jeg kjøpt noe de ikke har ønsket seg, men jeg har sørget for at det evt kan byttes.

''Det trenger ikke å være skrevet ned heller. Men bare å spørre og få noen svar''

Ikke skrive ned? Om man spør 2 søsken, 10 tantebarn, 8 ungdom som hver har 3-5 ulike ønsker så har i alle fall ikke jeg hukommelse til huske på alt. Det blir huskeliste ut av det der- akkurat som når man skal handle inn stort mht mat.

Og så skal man spørre sine venner, tanter og onkler også? Nei takk.

Ingen av mine venner eller slekninger i periferien spør meg heller, og jeg har aldri vært misfornøyd med gaver.

Skrevet

Jeg får ikke mange gaver, det er stort sett barna som får i vår familie. Vi får av foreldrene mine, og de spør heldigvis etter ønsker. Ellers liker jeg å få bøker, CDer, fin te / kaffe eller noe fra polets vinhyller.

Pepperbøsse nr. X og tilsvarende ting som ikke kan byttes, legger jeg i en eske med framtidige lotterigevinster, uten å åpne emballasjen. Idrettslaget liker sånt.

Er de helt heslige, går de i esken ved siden av, som inneholder framtidige lopper. Sånt er det skolekorpset som liker.

Og jeg har egentlig så jeg klarer meg :-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Jeg får ikke mange gaver, det er stort sett barna som får i vår familie. Vi får av foreldrene mine, og de spør heldigvis etter ønsker. Ellers liker jeg å få bøker, CDer, fin te / kaffe eller noe fra polets vinhyller.

Pepperbøsse nr. X og tilsvarende ting som ikke kan byttes, legger jeg i en eske med framtidige lotterigevinster, uten å åpne emballasjen. Idrettslaget liker sånt.

Er de helt heslige, går de i esken ved siden av, som inneholder framtidige lopper. Sånt er det skolekorpset som liker.

Og jeg har egentlig så jeg klarer meg :-)

Du løser julegave-opplegg helt fint. Det kommer noe godt ut av uansett hva folk gir deg. :-)

Skrevet

Du løser julegave-opplegg helt fint. Det kommer noe godt ut av uansett hva folk gir deg. :-)

Ja - egentlig burde jeg få fler, synes du ikke? :-))

* pusser glorien *

"Det lønte seg ikke i år heller", sier alltid mannen min på julaften når haugen er pakket ut. Men det er ikke så alvorlig ment...

Gjest sjøstjerna
Skrevet

* pusser glorien *

"Det lønte seg ikke i år heller", sier alltid mannen min på julaften når haugen er pakket ut. Men det er ikke så alvorlig ment...

:-)

Skrevet

* pusser glorien *

;-) det "lønner" seg sjelden når man er i den aldersgruppa og familiegruppa der man er giver og sjelden mottaker.

Skrevet

;-) det "lønner" seg sjelden når man er i den aldersgruppa og familiegruppa der man er giver og sjelden mottaker.

Nei, avgjort ikke.

Og gaveønskene til egne barn og de man er onkel / tante til, blir ikke akkurat rimeligere med årene.

Men det er hyggelig allikevel. Det kommer sikkert tider da det blir både få rundt bordet og lite under treet på julaften...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...