Gjest samlivsbrudd Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Hvor mye er det vanlig å betale når de ene skal kjøpe den andre ut av møblene som ble kjøpt for to år siden? Alt er like fint som den gang, hvis man ser bort fra en overmadrass og en sofa. Det er snakk om kvalitetsmøbler (treseters sofa til 10 000,-, seng til 10 000,- og i den prisklasse på resten av møblene også). 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Sjekk priser på tilsvarende møbler på Finn etc. 0 Siter
Nikki Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Alternativet hadde vært å selge det til en utenforstående, så den som overtar møblene må betale halvparten av det man ville fått for salg i et slik tilfelle. 0 Siter
Gjest Ebbas Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Ved skilsmisse er det ikke uvanlig at den som beholder huset, beholder møblene. Den andre, som må skaffe alt på nytt, kjøper nye ting til seg selv (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig), og de to deler på utgiftene til dette nye. Dette krever at man er noenlunde venner og har litt rettferdighetssans begge to. Den som sitter igjen i huset har jo *alt* på stell, alt er ferdig lagt opp med nettverk og strøm og møbler og ting, så selvom det kan høres dyrt ut å splitte regningen på nye ting til den som flytter ut, så trenger det ikke akkurat å være urettferdig hvis man tenker etter. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Jeg ville tenkt at vedkommende skulle betale 25% (halvparten av halv pris), men mulig det er litt lite. 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Ved skilsmisse er det ikke uvanlig at den som beholder huset, beholder møblene. Den andre, som må skaffe alt på nytt, kjøper nye ting til seg selv (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig), og de to deler på utgiftene til dette nye. Dette krever at man er noenlunde venner og har litt rettferdighetssans begge to. Den som sitter igjen i huset har jo *alt* på stell, alt er ferdig lagt opp med nettverk og strøm og møbler og ting, så selvom det kan høres dyrt ut å splitte regningen på nye ting til den som flytter ut, så trenger det ikke akkurat å være urettferdig hvis man tenker etter. ''Ved skilsmisse er det ikke uvanlig at den som beholder huset, beholder møblene.'' Er det? Vi gjorde ikke det. Delte dem mellom oss, det var jo ikke alt han som satt igjen med huset ville ha av møbler og innbo. 0 Siter
laban Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 ''Ved skilsmisse er det ikke uvanlig at den som beholder huset, beholder møblene.'' Er det? Vi gjorde ikke det. Delte dem mellom oss, det var jo ikke alt han som satt igjen med huset ville ha av møbler og innbo. "Ikke uvanlig" er ikke synonymt med "det normale". * erter Lillemus * 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 "Ikke uvanlig" er ikke synonymt med "det normale". * erter Lillemus * :-P 0 Siter
Gjest anna k Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Ved skilsmisse er det ikke uvanlig at den som beholder huset, beholder møblene. Den andre, som må skaffe alt på nytt, kjøper nye ting til seg selv (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig), og de to deler på utgiftene til dette nye. Dette krever at man er noenlunde venner og har litt rettferdighetssans begge to. Den som sitter igjen i huset har jo *alt* på stell, alt er ferdig lagt opp med nettverk og strøm og møbler og ting, så selvom det kan høres dyrt ut å splitte regningen på nye ting til den som flytter ut, så trenger det ikke akkurat å være urettferdig hvis man tenker etter. Har aldri hørt at det er vanlig at man deler på utgiftene til de nye møblene. Det blir jo opp til den personen hvor dyre møbler en vil investere i. Vi satte pris på det gamle, og så ble jeg kjøpt ut. For en rimelig penge for hans vedkommende. Det var ikke plass til våre gamle møbleri den leiligheten jeg da flyttet til. Så jeg hadde ikke store valget. Det ble ganske dyrt å lage nytt hjem for meg da ja, særlig også fordi alt må skje så raskt når du skal lage nytt hjem til barn som også flytter med. 0 Siter
Elis31 Skrevet 15. desember 2008 Skrevet 15. desember 2008 Tror heller jeg hadde delt møblene mellom oss. Dersom det er noe den ene ikke vil ha, kan man jo bli enig om pris. Men det må jo være enklere hvis man kan dele møblene mellom seg. Eks du tar flatskjermen, jeg tar den bærbare pc-en. osv. Du tar vaskemaskinen, jeg tar tørketrommelen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.