Gjest Beate Skrevet 23. juli 2001 Del Skrevet 23. juli 2001 Hei Jeg er en jente på 20 år somlurer på et par ting. Jeg har ikke hatt mensen nå på en og en halv måned. Jeg har brukt p-piller i omlag fire år, men har de to siste månedene klart å glemme pillen noen ganger. Jeg har tatt en graviditetstest, men den viste seg å være negativ. Kan jeg likevel være gravid? Jeg har ikke overdrevet noen form for trening, eller slanket meg. Jeg har heller ikke merket noe til de "vanlige symptomene" som jeg får ved mensen; ømem bryster og magevonde. Jeg begynenr å bli meget bekymret, fordi mensen har aldri vært sen før. Dessuten blødde jeg uvanlig lite sist gang. En annen ting jeg lurer på er hvordan jeg kan komme meg til lege. Jeg bor nemlig i Oslo, hvor fastlegeordningen akkurat er kommet i gang. Jeg er registrert i folkeregisteret med bostedsadresse i trosmø, grunnet studier i oslo, og har da min fstlege i tromsø. Jeg har da altså ikek fått tildelt noen lege her nede, og vet rett og slett ikke hvor jeg skal henvende meg for å komme meg til lege. Håper dere vet noe mer. Mvh Beate 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32060-uteblivende-mens-og-fastlegeordning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 24. juli 2001 Del Skrevet 24. juli 2001 Dersom graviditetstesten er tatt en uke etter uteblitt menstruasjon eller senere, så er det helt usannsynlig at du er gravid. Du kan bare fortsette med p-pillen som vanlig. Når det gjelder legehjelp i Oslo, så har du mulighet for å be om fastlege i Oslo selv om du står i Folkeregisteret i Tromsø. Det er bare å kontakte Oslo trygdekontor. Ellers er det bare å ringe rundt for å høre om det er et kontor som har ledig kapasitet til å ta mot deg selv om du ikke står på listene deres. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32060-uteblivende-mens-og-fastlegeordning/#findComment-126110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.