Gjest kvinne 39 Skrevet 23. juli 2001 Skrevet 23. juli 2001 Øynene mine renner ofte - det skjer gjerne etter at jeg har kommet borti dem såvidt. Når jeg kjører bil må jeg alltid ha solbriller for ellers begynner øynene å renne pga den svake trekken (selv om vinduene er lukket og alle vifter er slått av). Dette er veldig slitsomt. Det har vært sånn i mange år. Er det noe jeg kan gjøre? 0 Siter
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 25. juli 2001 Skrevet 25. juli 2001 Jeg vet dessverre ikke noe spesiellt du kan gjøre selv, men du kan vurdere å få tårekanalene undersøkt hos øyelege om de er for trange. Dersom dette er svært plagsomt kan det i så fall kunne hjelpe med en gjennomskylling. 0 Siter
Tenkende Skrevet 25. juli 2001 Skrevet 25. juli 2001 Hei, Jeg så innlegget ditt, og det ligner litt på slik jeg har det. Bruker du sminke? renner det like mye hele året? Hvis du bruker øye sminke, har du flere i familien som kan ha brukt den? På meg så ser det ut til at det renner mest på sommeren. Og hvis noen har lånt sminken min blir det det ille. Uansett hvem som har lånt den (mor / søster) de har ikke noen øyensykdommer, og plages heller ikke med rennende øyner. En sminke kan være bedre en andre. Noen renner det ikke av i det heletatt, men det tok tid før jeg fant den rette sminken. Det renner av og til selv om jeg ikke har sminke, men da altså mest på sommeren. Mvh 0 Siter
passat86 Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Jeg vet dessverre ikke noe spesiellt du kan gjøre selv, men du kan vurdere å få tårekanalene undersøkt hos øyelege om de er for trange. Dersom dette er svært plagsomt kan det i så fall kunne hjelpe med en gjennomskylling. Hei, Jeg opplever også stadig øyne som renner kraftig når jeg er ute og særlig når det er kaldt. Det renner skjelden om sommeren men svært mye om vinteren. Er det noe som kan gjøres ? Er det litt vind tillegg blir det problemer med å se fordi man må drive å tørke tårer hele tiden. Folk som møter meg må tro jeg griner hele tiden. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.