Gå til innhold

smerter ved omskjæring


25-år-gammel-gutt

Anbefalte innlegg

25-år-gammel-gutt

Jeg er en gutt på 25 år som sliter med for mye/for trang forhud. Jeg tror også strengen min er for kort. Dette medfører at jeg ikke får dratt forhuden ordentlig tilbake når penis er erigert. Jeg har derfor vurdert å bli operert, men er usikker på hvordan dette er. Er det noen som har blitt omskjært og kan gi meg en beskrivelse?. Gjør det vondt under/etter etter operasjonen? Hvordan var det å gå til lege med dette problemet?

Jeg er takknemlig for alle svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Berthold Grünfeld

Omskjæring gir til å begynne med smerter og hevelse i penis, men det går fort over.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

Berthold Grünfeld

psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke full omskjæring.

Gå til en urolog og få undersøkt saken.

Jeg hadde også for trang forhud og det måtte en enkel operasjon til. Men pass på så ikke urologen fjerner hele forhuden. Det beste er bare å åpne den trange delen av forhuden. Du får noen sting og må regne med ømhet i 3-4uker og full seksuell aktivitet etter ca 2-3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nåløyet

Har selv lurt på det samme, selv om sex fungerer bra for meg. Problemet er rensligheten, da jeg ikke engang kan trekke forhuden skikkelig tilbake når den er slapp.

Er det sant dette med at det tar 3 måneder før man kan ha normal sex igjen?!? Det må vel være en spøk. Et sår gror vel fortere enn dette.

Hva med infeksjoner og slikt.?Det er jo et ganske bakteriefylt område skulle jeg tro?

Og til slutt, denne strengen har ikke hatt noe funksjon hos meg enda. Etter en operasjon (ikke full omskjæring) så vil vel det være stor sjanse for at denne ryker under sex. Er det normalt? Det må gjøre svært ondt. Hvordan helbredes noe slikt? Kan man fungere uten strengen festet foran på penis?

Angående selve operasjonen. Jeg ser det er en del blodårer som går helt ut til tuppen. Vil det ikke bli et blodig griseri å skjære over disse? Uaææh.

Mye spørsmål. Håper noen har svarene da det er svært lite informasjon å finne på dette området. Skulle tro trang forhud er ganske normalt, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berthold Grünfeld

Har selv lurt på det samme, selv om sex fungerer bra for meg. Problemet er rensligheten, da jeg ikke engang kan trekke forhuden skikkelig tilbake når den er slapp.

Er det sant dette med at det tar 3 måneder før man kan ha normal sex igjen?!? Det må vel være en spøk. Et sår gror vel fortere enn dette.

Hva med infeksjoner og slikt.?Det er jo et ganske bakteriefylt område skulle jeg tro?

Og til slutt, denne strengen har ikke hatt noe funksjon hos meg enda. Etter en operasjon (ikke full omskjæring) så vil vel det være stor sjanse for at denne ryker under sex. Er det normalt? Det må gjøre svært ondt. Hvordan helbredes noe slikt? Kan man fungere uten strengen festet foran på penis?

Angående selve operasjonen. Jeg ser det er en del blodårer som går helt ut til tuppen. Vil det ikke bli et blodig griseri å skjære over disse? Uaææh.

Mye spørsmål. Håper noen har svarene da det er svært lite informasjon å finne på dette området. Skulle tro trang forhud er ganske normalt, eller?

Nei, det tar ikke tre mnd. å bli ok på. Men du må regne med et par uker i hvert fall før du er helt i form til seksuell utfoldelse.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen

B.Grünfeld

lege/psykiater

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...