Gå til innhold

Mestringsfølelse (bella?)

Anbefalte innlegg

Jeg vil veldig gjerne dele noe med deg/dere som ga meg så mye lykkerus i går, at det faktisk ga meg problemer med nattesøvnen - dette var stort for meg! :o)

Jeg bare hoppet ut i noe for meg svært angstpreget på jobb i går - uten å tenke først, noe jeg fikk oppleve som viktig. En arbeidsoppgave jeg lenge har hatt lyst til å gjøre, men som jeg ikke trodde jeg skulle klare å gjennomføre - og ihvertfall ikke på årets travleste dag.

Og hva skjedde? Det gikk utrolig bra!! Mye mye bedre enn forventet - så lenge jeg ikke hadde indre, men ytre fokus.

Jobben betyr mye for meg, den gir meg så utrolig mye ift selvtillit og livskvalitet. Og jeg har lenge hatt lyst til å jobbe 20% mer, noe jeg føler er overkommelig ift helsa. Men fordi terskelen har vært så høy ift denne arb.oppgaven, har mulighetene for utvidet stilling vært små (og det er fullt forståelig).

Nå er mulighetene for 20% mer jobb store - de er svært fornøyd med meg og det jeg gjør, og de kjenner også til mine problemer - men også de ser fremgang.

I allefall skal jeg høre med NAV om det er mulighet for å få disse 20 % som en praksisplass, jeg går jo bare hjemme uansett (rehab.penger).

Jeg er så stolt og glad at du aner ikke ! :ø))) Mestringsfølelse er utrolig deilig. Og ikke minst et skritt i riktig retning.

Ville bare dele dette positive med deg og/eller andre. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/320961-mestringsf%C3%B8lelse-bella/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Sånt er jo stort :-) Kanskje det kan være en idè å se litt på de 20% og evt øke, mulig det kan være godt for deg. Det er 20% du har nå, ikke sant? Så en evt økning blir da 40%, tenk litt på det ihvertfall, ikke gap over alt på en gang, sørg for at du evt kan gå tilbake til det du har om det skulle bli for mye. Ble imponert over at du hoppet i det med en gang, gratulerer.

Gratulerer! Sånt er jo stort :-) Kanskje det kan være en idè å se litt på de 20% og evt øke, mulig det kan være godt for deg. Det er 20% du har nå, ikke sant? Så en evt økning blir da 40%, tenk litt på det ihvertfall, ikke gap over alt på en gang, sørg for at du evt kan gå tilbake til det du har om det skulle bli for mye. Ble imponert over at du hoppet i det med en gang, gratulerer.

Det blir økning fra 40 - 60 % :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230390305' post='4048963]

Veldig bra! :-)))

Ja, og det ga meg utrolig mye, noe jeg virkelig kan bygge videre på :-)

En herlig følelse som er herlig å "feire" med andre (godt å gi litt positivet tilbakemeldinger her inne og ikke bare negative).

Annonse

Ja, og det ga meg utrolig mye, noe jeg virkelig kan bygge videre på :-)

En herlig følelse som er herlig å "feire" med andre (godt å gi litt positivet tilbakemeldinger her inne og ikke bare negative).

Det er bra at du får det til! Dørstokkmila, vettu. Flinking :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230399388' post='4049118]

Det er bra at du får det til! Dørstokkmila, vettu. Flinking :-)

Ja, det er veldig gledelig.

Jeg oversteg en annen terskel i går også, og tok en tlf til en venninne som jeg ikke har snakket med på flere år.

Pga diverse ting som skjedde iforbindelse med bryllupet mitt brøt vi kontakten

(Jeg ble enten alkoholforgiftet, eller min drink tilsatt ghb; husker ikke politiets konklusjon. Dette førte til at jeg ble funnet ute langt unna festlokalet etterfulgt av full voldtektsundersøkelse, avhør osv osv).

Det er mer komplisert enn som så, men jeg vil ikke gå nærmere inn på det her. Iallefall følte hun nok mye skyld pga det som skjedde, og taklet det ikke.

Hun betydde veldig mye for meg, så jeg tok det veldig tungt. Jeg opplevde en stor sorg, og mareritt fulgte i flere måneder, men valgte likevel å la meg styre av andres meninger.

Jeg tok imidlertid initiativet og kontaktet henne via julekort, og det var en utrolig god følelse, både å ha tatt en avgjørelse helt på egenhånd (det er nemlig flere i min nærmeste omgangskrets som ikke har så mye til overs for henne ) mestret dette godt og det å ta en slik tlf som jeg har grudd meg til i hele jula.

Og det også gikk mye bedre enn forventet. Min erfaring er altså at det ofte er bedre å krype i det, enn å hoppe i det (noe en kunde forøvrig sa i går også).

Så ja, jeg er kjempestolt av det. Dette var et stort skritt for meg.

Ja, det er veldig gledelig.

Jeg oversteg en annen terskel i går også, og tok en tlf til en venninne som jeg ikke har snakket med på flere år.

Pga diverse ting som skjedde iforbindelse med bryllupet mitt brøt vi kontakten

(Jeg ble enten alkoholforgiftet, eller min drink tilsatt ghb; husker ikke politiets konklusjon. Dette førte til at jeg ble funnet ute langt unna festlokalet etterfulgt av full voldtektsundersøkelse, avhør osv osv).

Det er mer komplisert enn som så, men jeg vil ikke gå nærmere inn på det her. Iallefall følte hun nok mye skyld pga det som skjedde, og taklet det ikke.

Hun betydde veldig mye for meg, så jeg tok det veldig tungt. Jeg opplevde en stor sorg, og mareritt fulgte i flere måneder, men valgte likevel å la meg styre av andres meninger.

Jeg tok imidlertid initiativet og kontaktet henne via julekort, og det var en utrolig god følelse, både å ha tatt en avgjørelse helt på egenhånd (det er nemlig flere i min nærmeste omgangskrets som ikke har så mye til overs for henne ) mestret dette godt og det å ta en slik tlf som jeg har grudd meg til i hele jula.

Og det også gikk mye bedre enn forventet. Min erfaring er altså at det ofte er bedre å krype i det, enn å hoppe i det (noe en kunde forøvrig sa i går også).

Så ja, jeg er kjempestolt av det. Dette var et stort skritt for meg.

Det er kjempebra at du føler at du kommer deg videre! Å overvinne terskler er bra. Men jeg er veldig forundret over alle de vonde ting du har opplevd i ditt liv. Du har virkelig måttet takle mye! Men nå viser du deg å være veldig sterk. Fortsett sånn! :-)

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230402349' post='4049179]

Det er kjempebra at du føler at du kommer deg videre! Å overvinne terskler er bra. Men jeg er veldig forundret over alle de vonde ting du har opplevd i ditt liv. Du har virkelig måttet takle mye! Men nå viser du deg å være veldig sterk. Fortsett sånn! :-)

Takk :-)

Fikk en veldig gledelig beskjed i dag... og det er ift det økonomiske. Boliglånet mitt/vårt (som han ikke betaler sin del på) forfalt i sin helhet og gikk til innkasso om jeg ikke innfridde hele lånet innen i går. Jeg gjorde alt som sto i min makt før det gikk så langt, men mislyktes.

I dag ringte bankkontakten min, og banken kunne gå med på å gi meg lån slik at det dekker ubetalte avdrag. dette har ligget tungt på meg. Tror du jeg ble lettet eller?? Det var litt av en nyttårsgave det!

Kansje ikke så rart det topper seg innimellom.. har levd med minus på kontoen pga han, lenge nå :-(

Derfor blir jeg så glad hver gang jeg får til noe, og så er det så godt å dele gleden med noen :-)

Godt nytt år til deg! :o))

Annonse

Takk :-)

Fikk en veldig gledelig beskjed i dag... og det er ift det økonomiske. Boliglånet mitt/vårt (som han ikke betaler sin del på) forfalt i sin helhet og gikk til innkasso om jeg ikke innfridde hele lånet innen i går. Jeg gjorde alt som sto i min makt før det gikk så langt, men mislyktes.

I dag ringte bankkontakten min, og banken kunne gå med på å gi meg lån slik at det dekker ubetalte avdrag. dette har ligget tungt på meg. Tror du jeg ble lettet eller?? Det var litt av en nyttårsgave det!

Kansje ikke så rart det topper seg innimellom.. har levd med minus på kontoen pga han, lenge nå :-(

Derfor blir jeg så glad hver gang jeg får til noe, og så er det så godt å dele gleden med noen :-)

Godt nytt år til deg! :o))

Veldig bra J31! Godt nytt år til deg! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...