Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 20 år.Har en stund vært bekymret for urinveiene.Begynte med, tror jeg, en litt slappere urinstråle, samt hyppig vannlating. Hvis jeg har drukket mye er det noen ganger slik at jeg ikke blir ferdig på do. Kan stå å presse ut litt og litt en god stund. I det siste har også sæden begynt å komme tregt. Før var det en god sprut og mengde, men nå er det mindre, en del tykkere og det nesten bare renner ut. Det er nesten slik at jeg klemmer ut det siste. Ellers er det ingen smerter, bortsett fra at området mellom pungen og anus, der penis liksom fortsetter kan være litt ømt, f.eks. ved sykling. Har vært hos lege, avga urinprøve, men har ikke hørt noe. Men et eller annet er det, lurer på hva?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32098-tette-urinveiers%C3%A6dleder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Dette kan skyldes en forsnevring i urinrøret. Dette vil kunne bremse på farten både for urinen og for sæden. Det vanligste stedet for en slik forsnevring er i området som ligger bak pungen.

Dette vil man ikke finne ut av ved urinprøve. En undersøkelse av kraften på urinstrålen eller røntgenundersøkelse vil gi diagnosen. Snakk med legen din - eller urolog - om dette.

Dette kan skyldes en forsnevring i urinrøret. Dette vil kunne bremse på farten både for urinen og for sæden. Det vanligste stedet for en slik forsnevring er i området som ligger bak pungen.

Dette vil man ikke finne ut av ved urinprøve. En undersøkelse av kraften på urinstrålen eller røntgenundersøkelse vil gi diagnosen. Snakk med legen din - eller urolog - om dette.

Vet ikke om du har tid til å svare på dette, men hvis det nå skulle vise seg at jeg har en innsnevring på urinrøret, kan det gjøres noe for å rette opp dette?

Trygve Talseth, Urolog

Vet ikke om du har tid til å svare på dette, men hvis det nå skulle vise seg at jeg har en innsnevring på urinrøret, kan det gjøres noe for å rette opp dette?

Det vanligste inngrepet er at innsnevringen spaltes via et instrument inn i urinrøret (under bedøvelse). Det hender at forsnevringen kommer tilbake, og noen trenger mer omfattende operasjon for dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...