Gå til innhold

Til LEGEN!/ trenger svar, fort!

Anbefalte innlegg

Gjest fortviletogredd18

Hei. Mamman min påstår jeg har anoreksi, selv mener jeg at jeg ikke innfrir kravene til diagnosen. Er 18, veier 45kg og er 167 høy. Jeg har store problemer med maten, og har gått ned ca 15-16 kg til sammen. Har begrenset inntak av mat og kaster ofte opp i tillegg. Eneste jeg tenker på er at jeg vil ned i vekt, vil heller dø enn å legge på meg. Mener selv jeg ikke kan ha anoreksi, jeg spiser jo noe, anoreksi pasienter spiser jo ikke i det hele tatt.... Mamma vil ha meg til lege, men selv nekter jeg. TØr ikke. Vil ikke. Mamma har truet med å ta meg med på legevakten og nekte å ta meg med hjem igjen. Men jeg er jo 18, og kan gjøre som jeg vil.

Er så forvirret, kan du gi meg et svar?

På forhånd: takk

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32120-til-legen-trenger-svar-fort/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ei som har hatt spiseforstyrrelser men b

hei du er klart undervektig!

Du har helt klart spiseforstyrrelser. Selv om du får i deg noe så kan du faktisk ha anoreksi. Du burde veie rundt 60 kilo for å ikke være undervektig. Hvordan er kreftene dine? du må jo bli utmattet av ingenting slik du er i ferd med å utsulte deg selv hva om du blir syk da vil det ikke være mye igjen før du bukker under. Hadde jeg vært deg vill jeg faktisk ha blitt med mammaen min. du innfrir helt klart til diagnosen anorexi spør du meg.

Jeg tror nok mammaen din har rett, og hun er nok også både fortvilet og redd, slik som deg.

Søk hjelp du, av og til trenger man hjelp uten at man kanskje føler det selv. Anorektikere spiser selvfølgelig, men de kaster opp maten av redsel for å legge på seg. Akkurat som deg.

Ikke ødelegg deg selv og livet ditt, få noen til å hjelpe deg tilbake til et godt liv igjen!

Lykke til!

mvh

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Du har fått gode svar fra andre her, men siden du spesiellt spurte etter legen, så mener jeg også at du har anoreksi og trenger hjelp. La moren din få lov til å hjelpe deg og ta deg med til legen.

Gjest fortviletogredd18

hei du er klart undervektig!

Du har helt klart spiseforstyrrelser. Selv om du får i deg noe så kan du faktisk ha anoreksi. Du burde veie rundt 60 kilo for å ikke være undervektig. Hvordan er kreftene dine? du må jo bli utmattet av ingenting slik du er i ferd med å utsulte deg selv hva om du blir syk da vil det ikke være mye igjen før du bukker under. Hadde jeg vært deg vill jeg faktisk ha blitt med mammaen min. du innfrir helt klart til diagnosen anorexi spør du meg.

Vet ikke hva som skjer nå, men uansett TAKK for de fine svarene *gråte*.

varme klemmer fra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...