Gå til innhold

nyrebetennelse

Anbefalte innlegg

Gjest siona

Min datter har fått diagnose henoch schønlein nefritt. (Nyrebetennelse) Hun blir behandlet med kortison, cellegift og blodtrykksmedisin. Rensefunksjonen har bedret seg, men albumin i blodet er alt for lavt ( 21). I tillegg har hun eggehvite i urin på 7.

Behandling startet den 290301.

Hvordan er prognosene for å bli helt bra?

Finnes det alternative medisiner som ikke er så skadelig for kroppen?

Hun har fått strekkmerker på baken av medisinen. Vil dette komme bort? Er det noe jeg kan gjøre for å forebygge flere hudforandringer?

Det hele startet med kyssesyken.

Kunne tenke meg å komme i kontakt med flere i samme situasjon - finnes det et forum for folk med nyreproblemer?

MVH

Bekymret mor

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32137-nyrebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

De aller fleste pasientene blir helt bra i løpet av noen uker. Noen kan få et tilbakefall etter en symptomfri periode og noen ganske få kan få kronisk nyresvikt.

Det er dessverre ikke så mye å gjøre med strekkmerkene og jeg har ingen personlig erfaring med sykdommen, men det høres ut som hun får den beste behandlingen.

Vi har dessverre ikke et eget forum for nyresykdommer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32137-nyrebetennelse/#findComment-126285
Del på andre sider

Gjest lupusen

Hei! jeg er en jente på 20 år med sykdommen Lupus, som er en kronisk bindevevssykdom. Sykdommen går på ledd, sener, hjerne, hudforandringer, og alle indre organer. (jeg er for det meste frisk da.. )

Jeg var så uheldig å få nyrebetennelse. Tok biopsi av nyra, og synes alt var et rent helvete!

Siden jeg har lupus, har jeg tatt kortison i 3 år - uten opphold! jeg ser derfro ut som et stort strekkmerke hele meg! ; )

De går ikke bort, men hun kan trøste seg med at de blir blekere, og derme mindre synlige etterhvert. Og sol hjelper, eller de synes mindre da.

Det er nok kortisonen hun får strekkmerker av. Si dette til legen hennes. For de kommer fort som f.. Jeg fikk ført et lite et ved hofta, etter noen uker hadde det spredd seg nedover lårene.

Jeg ble frisk etter 2 uker husker jeg, og jeg har ikke hatt nyreproblemer siden.

Ønsker dattera di god bedring, og få henne av kortison-gifta! hvis det er mulig..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32137-nyrebetennelse/#findComment-126435
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...