Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg vil kontakte dr. Anker. Du har kanskje hørt om rettsaken mot Arthur Janov som sto bak primalterapien. Den etablerte psykiatri følte seg truet og fikk noen til å starte prosesss mot han, men han hjalp mange før han ble saksøkt. Har du tenkt på alle de som har fått tardive dyskinesier av den tradisjonelle psykiatri, og hvorfor er dere så dødsredd de som tenker annerledes, Blir du og som resten av Akershus sponset av Ely-Lilly. Nb! ER godt orientert!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32153-det-g%C3%A5r-ikke-an-%C3%A5-svare-slikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg! Det var et tilsvar til NHD om primalterapi, og personlig kjenner jeg amerikanere etter Vietnamtreumer som har fått terapi på hans senter utenfor Los Angeles i 1970-årene, og han har skrevet tre tykke bøker, men ble for truende for the establishment. Soterie house, et annet miljø som drev medikamentfri behandling ble og skviset ut i Statene, men i Tyskland og Sveits har Soteria Houseideen bitt seg fast og overlever ved hjelp av myndighetene, og for spesielt interesserte, vil jeg gi dere en link ved å gå inn på http://www.atelierlivskraft.no

thinkerbell

de som kjenner NHD vet at han ikke er en person som tusler rundt grøten i det uendelige, -personlig må jeg si jeg setter stor pris på akkurat den egenskapen... ..

han ble spurt om å gi sin mening og han ga den...

riktignok kunne han kanskje utdypet sin mening, men hadde der og da liten tid.... han tar sikkert tråden opp når han kommer tilbake...

de som kjenner NHD vet at han ikke er en person som tusler rundt grøten i det uendelige, -personlig må jeg si jeg setter stor pris på akkurat den egenskapen... ..

riktignok kunne han kanskje utdypet sin mening, men hadde der og da liten tid.... han tar sikkert tråden opp når han kommer tilbake...

Jeg er enig med NHD at primalterapi ikke er til å anbefale spesielt for folk med alvorlige psykiske lidelser. De slik terapi passer for er robuste personer som f. eks bearbeider sin livssmerte uten å risikere å pådra seg tilleggsproblemer. Mange etterligninger av primalterapien har vært spekulative greier. Jeg vil selv ikke prøve slik terapi, men å stemple en annerledes terapi som humbug uten begrunnelse, synes jeg er for primitivt, og da burde han ventet med å svare til han kunne begrunne sin mening noe!

thinkerbell

Jeg er enig med NHD at primalterapi ikke er til å anbefale spesielt for folk med alvorlige psykiske lidelser. De slik terapi passer for er robuste personer som f. eks bearbeider sin livssmerte uten å risikere å pådra seg tilleggsproblemer. Mange etterligninger av primalterapien har vært spekulative greier. Jeg vil selv ikke prøve slik terapi, men å stemple en annerledes terapi som humbug uten begrunnelse, synes jeg er for primitivt, og da burde han ventet med å svare til han kunne begrunne sin mening noe!

enig i den der ja

Annonse

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg er enig i at konklusjonen min skulle ha vaert begrunnet.

Jeg skal svare mer utfyllende naar jeg kommer tilbake fra ferie.

Dog vil konklusjonen min ikke bli endret.

Hintet om sponsing fra firmaet Eli-Lilly har ingen rot i virkeligheten.

Gjest (Anonymous)

Takk skal du ha Signy for at du tok opp denne tråden igjen.Jeg er glad andre er enige i at den måten NHD svarte på er helt uakseptabel. Jeg er bare så glad for at jeg ikke brukte mitt vanlige nikk, men var anonym. For jeg følte meg latterliggjort og uthengt av svaret til NHD.Jeg ville bare vite hva primalterapi var. Svaret fra NHD gjorde meg ikke noe klokere. Han får mene hva han vil, men i dette forumet synes jeg han bør gi en forklaring og begrunnelse når han dømmer noe til å være humbug.

Gjest (Anonymous)

Jeg ser du har stor forståelse for NHD sitt svar til meg vedr. primalterapi. Jeg vil bare påpeke at jeg IKKE spurte om meninga hans, eller noen andres. Jeg spurte hva primalterapi ER.

thinkerbell

Jeg ser du har stor forståelse for NHD sitt svar til meg vedr. primalterapi. Jeg vil bare påpeke at jeg IKKE spurte om meninga hans, eller noen andres. Jeg spurte hva primalterapi ER.

heisann... nhd`s rett på sak opplegg har jeg sansen for... det jeg derimot ikke har sansen for er å si noe uten begrunnelse... og om du leste hele tråden ville du sett det :))

Jeg er enig i at konklusjonen min skulle ha vaert begrunnet.

Jeg skal svare mer utfyllende naar jeg kommer tilbake fra ferie.

Dog vil konklusjonen min ikke bli endret.

Hintet om sponsing fra firmaet Eli-Lilly har ingen rot i virkeligheten.

Hei! Det med Ely-Lilly var et stygt sleivspark. Munnpartiet har desverre en tendens til å løpe litt løpsk når en føler seg provosert, og det er ikke unnskyldning for å være primitiv. Beklager den!

Jeg er med i LPP, og har der fått info om at flere sykehus i Aker sektor har vært utsatt for massive salgsfremstøt fra dette firmaet. Medikamentfrie tilbud har dårlige kår for folk som ikke kan betale flesk til dyre privatklinikker og til spesialister uten avtale med kommunene. Derfor blir jeg provosert når medikamentfrie terapier møtes med avfeiing. Når det gjelder primalterapi er jeg enig i at en må være forsiktig da denne terapien er krevende og meget tøff, og en blir både utsatt for total isolasjon og en konversasjon som åpner ens treumer fort og brutalt. Soldater med voldsproblemer etter krigstreumer har profittert på denne, men et følsomt menneske som ikke har penger til å gjennomføre hele programmet, altså hele terapien under overvåking av kyndige må gjennomføres, ellers vil terapien i seg selv påføre et individ større skade. En kan si det slik at en blir mentalt avkledt og mister sitt forsvarsverk. Blir terapien avbrudt grunnet pengetørke, er det som å sende en person naken ut i vinterkulden før nye klær er sydd. Resultatet kan bli psykose, og derfor ble også Arthur Janov saksøkt og gav opp klinikken. Likevel finner jeg mange av hans ideer interessante, og jeg vil skrive en saklig artikkel om primalterapi på mitt nettsted Atelier Livskraft, og den vil bli gjennomlest av helsepersonell før den legges ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...