Gå til innhold

AD/HD please svar meg NHD

Anbefalte innlegg

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Dette står det bl.a om AD/HD: Dette er meg!

Det indre kaoset er der uansett, selv om det ikke synes på overflaten. Noen kompenserer for sitt indre kaos ved være overstrukturerte og ha det sykelig ryddig rundt seg. Ekstrem vasking og kontroll er vanlige symptomer hos voksne kvinner.

Kvinners samvittighet kan imidlertid føre til større skamfølelse hos kvinner, fordi de ofte strever med å få organisert husarbeid og rollen som en god mor.

Andre ting som var nevnt:

Krever mye oppmerksomhet.

Reagerer ofte med sterke følelser.

Munndiare til tider og avbryter ofte andre i samtaler

Unormalt stor tankevirksomhet

Fikler mye

Alt dette stemmer med meg + mye mer, kanskje jeg skulle hatt en dose av østrogen for å blitt roligere??

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hva spør du om?

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Kan det være ADD?

Ka e ADD?

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Hva spør du om?

Skrev et innlegg tidligere på dagen i går som du svarte på der jeg lurer på om jeg har AD/HD fordi jeg sliter sånn.

Du svarte meg at det ikke hørtes sånn ut men du svarte meg ikke etter det.

Tusen takk hvis du har tid til å svare.

Gjest Moffedille
Skrevet

Ka e ADD?

ADD er i samme gata som ADHD,bare at da er man ikke hyperaktiv,det går mer på det indre. Indre uro og tanker!

Problemer med konsentrasjonen.

Og det er ikke alltid like lett å oppdage det hos jenter som hos gutter,flere har det uten å vite om det.

Og endel går hele barndommen med diagnosen,blir først oppdaget når man er voksen.

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

ADD er i samme gata som ADHD,bare at da er man ikke hyperaktiv,det går mer på det indre. Indre uro og tanker!

Problemer med konsentrasjonen.

Og det er ikke alltid like lett å oppdage det hos jenter som hos gutter,flere har det uten å vite om det.

Og endel går hele barndommen med diagnosen,blir først oppdaget når man er voksen.

Ok, takk for svar.

Ikke vet jeg, får liksom ikke svar på noe fra fastlegen. Han mener bare at jeg er sliten etter brudd og turbulent forhold.

Vet bare at jeg sliter for tida å har alltid hatt en indre uro og dårlig selvbilde.

Det hemmer meg på så mange måter, synes egentlig jeg har blitt værre.

Trives ikke på jobb å har sykmelding å alt e egentlig kaos for tida.

Lurer på ka jeg gjøre om et halvt år?? Kan ikke fortsette på denne måten.

Gjest Moffedille
Skrevet

Ok, takk for svar.

Ikke vet jeg, får liksom ikke svar på noe fra fastlegen. Han mener bare at jeg er sliten etter brudd og turbulent forhold.

Vet bare at jeg sliter for tida å har alltid hatt en indre uro og dårlig selvbilde.

Det hemmer meg på så mange måter, synes egentlig jeg har blitt værre.

Trives ikke på jobb å har sykmelding å alt e egentlig kaos for tida.

Lurer på ka jeg gjøre om et halvt år?? Kan ikke fortsette på denne måten.

Men du kan jo be om å bli testet for ADHD og ADD,si at du har lest om det og at du kjenner deg igjen.

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Men du kan jo be om å bli testet for ADHD og ADD,si at du har lest om det og at du kjenner deg igjen.

Ja kanskje jeg må gjøre det.

Va bare så kjedelig når jeg nevnte det sist å da sa han nei det får du ikke plutselig å du e nok bare sliten etter alt du har vært gjennom.

Virker som det e veldig lettvint å bare gi meg ny sykmelding, du trenger bare tid sier han.

Jeg vet egentlig ikke ka det e m meg, kanskje jeg prøver å finne en diagnose så jeg vet ka som feiler meg. Men passer faktisk mye m ad/hd sånn jeg har det.

Ska faktisk til en healer for å se ka han kan finne ut. Dumt kanskje men... ka gjør man ikke.

Gjest Moffedille
Skrevet

Ja kanskje jeg må gjøre det.

Va bare så kjedelig når jeg nevnte det sist å da sa han nei det får du ikke plutselig å du e nok bare sliten etter alt du har vært gjennom.

Virker som det e veldig lettvint å bare gi meg ny sykmelding, du trenger bare tid sier han.

Jeg vet egentlig ikke ka det e m meg, kanskje jeg prøver å finne en diagnose så jeg vet ka som feiler meg. Men passer faktisk mye m ad/hd sånn jeg har det.

Ska faktisk til en healer for å se ka han kan finne ut. Dumt kanskje men... ka gjør man ikke.

Men du har jo rett på en utredning,så det må du få.

Og gå til healer er vel ikke så dumt,selv har jeg fått god hjelp via healing : )

Lykke til!

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Men du har jo rett på en utredning,så det må du få.

Og gå til healer er vel ikke så dumt,selv har jeg fått god hjelp via healing : )

Lykke til!

Har du?

Jeg kjenner ikke så mange som har det men ei her på jobb som har anbefalt meg det, vet ikke helt ka ho sleit med men ho e blitt bra etter behandling fra han.

Ska neste uke.

Kanskje han kan hjelpe meg så jeg slipper tenke på ka som feiler meg.

Jeg har også prøvd rosenterapeut men synes ikke jeg kom meg noe videre.

Gjest Moffedille
Skrevet

Har du?

Jeg kjenner ikke så mange som har det men ei her på jobb som har anbefalt meg det, vet ikke helt ka ho sleit med men ho e blitt bra etter behandling fra han.

Ska neste uke.

Kanskje han kan hjelpe meg så jeg slipper tenke på ka som feiler meg.

Jeg har også prøvd rosenterapeut men synes ikke jeg kom meg noe videre.

Ja,jeg har prøvd ulike healere,til jeg fant den rette.

Men det er mye jobbing med det også og man blir ikke bra med en gang,det var masse saker inni meg som måtte opp og ut av systemet,derfor ble jeg dårligere før jeg ble bedre. Var kvalm også veldig lenge!

Gikk også til psykolog samtidig som jeg gikk og fikk healing,healeren var veldig jordnær og mente jeg trengte psykolog i tilegg. Og det var bra,for å få healing betyr "å gjøre hel",og det er ikke gjort på en to tre. Får fremdels healing,men er kvitt mange av mine plager heldigvis.

Lykke til i neste uke : )

Hadde vært gøy å høre hvordan det går med deg fremover!

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Ja,jeg har prøvd ulike healere,til jeg fant den rette.

Men det er mye jobbing med det også og man blir ikke bra med en gang,det var masse saker inni meg som måtte opp og ut av systemet,derfor ble jeg dårligere før jeg ble bedre. Var kvalm også veldig lenge!

Gikk også til psykolog samtidig som jeg gikk og fikk healing,healeren var veldig jordnær og mente jeg trengte psykolog i tilegg. Og det var bra,for å få healing betyr "å gjøre hel",og det er ikke gjort på en to tre. Får fremdels healing,men er kvitt mange av mine plager heldigvis.

Lykke til i neste uke : )

Hadde vært gøy å høre hvordan det går med deg fremover!

Tusen takk for svar. :o)

Ja jeg skal skrive til deg hvordan det går etter møtet.

Har veldig troa på healeren å både gleder og gruer meg.

Går også til psykiatrisk sykepleier men synes liksom ikke jeg kommer noe videre.

Får øst ut av meg ka som e problemet å får noen svar men uroen inni meg e jo konstant uansett.

Gjest Moffedille
Skrevet

Tusen takk for svar. :o)

Ja jeg skal skrive til deg hvordan det går etter møtet.

Har veldig troa på healeren å både gleder og gruer meg.

Går også til psykiatrisk sykepleier men synes liksom ikke jeg kommer noe videre.

Får øst ut av meg ka som e problemet å får noen svar men uroen inni meg e jo konstant uansett.

Bare hyggelig : )

Håper du får utbytte av å gå til healer,de seriøse er virkelig flinke og noe å satste på. Du får jobbet med deg selv fra a til å!

Kan bli tøft men det er jo vanlig terapi også,så er det verdt det for man blir jo bedre etterhvert.

Jeg skrev masse til healeren,og det hjalp veldig.

Hadde også sykepleier,men det var ikke noe for meg.

Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Bare hyggelig : )

Håper du får utbytte av å gå til healer,de seriøse er virkelig flinke og noe å satste på. Du får jobbet med deg selv fra a til å!

Kan bli tøft men det er jo vanlig terapi også,så er det verdt det for man blir jo bedre etterhvert.

Jeg skrev masse til healeren,og det hjalp veldig.

Hadde også sykepleier,men det var ikke noe for meg.

E forberedt på at det blir tøft.

Det jeg gruer meg for e jo all grininga men det må jo til hvis man skal åpne seg, hvertfall for meg. Håper bare det kan gi resultat den gangen her når jeg åpner meg så fullstendig. Pyton å gå ut fra et kontor helt kjøttkake i ansiktet, utskrekke.

Det har kommet mange tårer både til rosenterapeuten og til sykepleieren, såogsi tvert jeg kommer inn døra. Griner å griner, snakker om følelser, om alt, ska det noen gang bli slutt, ska jeg noen gang føle at jeg har d bra m meg sjøl, finne roen?

Har du funnet den?

Gjest Moffedille
Skrevet

E forberedt på at det blir tøft.

Det jeg gruer meg for e jo all grininga men det må jo til hvis man skal åpne seg, hvertfall for meg. Håper bare det kan gi resultat den gangen her når jeg åpner meg så fullstendig. Pyton å gå ut fra et kontor helt kjøttkake i ansiktet, utskrekke.

Det har kommet mange tårer både til rosenterapeuten og til sykepleieren, såogsi tvert jeg kommer inn døra. Griner å griner, snakker om følelser, om alt, ska det noen gang bli slutt, ska jeg noen gang føle at jeg har d bra m meg sjøl, finne roen?

Har du funnet den?

Har grått mye jeg også men nå griner jeg så og si nesten aldri,har vel grått fra meg hehe : )

Ja jeg har funnet roen,og der vil du finne også,bare ha tolmodighet!

• 4 uker senere...
Gjest Kan dette løses?
Skrevet

Har grått mye jeg også men nå griner jeg så og si nesten aldri,har vel grått fra meg hehe : )

Ja jeg har funnet roen,og der vil du finne også,bare ha tolmodighet!

Hei igjen.

Da har jeg vært til healeren min tre ganger allerede. E spent på å se korsen det blir.

Han har satt fingeren på mesteparten av det jeg sliter med så nå må vi jobbe. Håper bare han kan få meg på rett kjøl, må forandre tankegangen min og kravene mine til meg sjøl drastisk tror jeg nok.

E mye grining med det e det jo hver gang jeg skal prate om hvordan jeg har det inni meg.

Ganske utmatta etterpå.

Skremmende at han ser så mye å skremmende at mitt nye forhold gir meg så mye hodebry...

Tenkte jeg skulle gi lyd fra meg.

Gjest Moffedille
Skrevet

Hei igjen.

Da har jeg vært til healeren min tre ganger allerede. E spent på å se korsen det blir.

Han har satt fingeren på mesteparten av det jeg sliter med så nå må vi jobbe. Håper bare han kan få meg på rett kjøl, må forandre tankegangen min og kravene mine til meg sjøl drastisk tror jeg nok.

E mye grining med det e det jo hver gang jeg skal prate om hvordan jeg har det inni meg.

Ganske utmatta etterpå.

Skremmende at han ser så mye å skremmende at mitt nye forhold gir meg så mye hodebry...

Tenkte jeg skulle gi lyd fra meg.

Hei på deg.

Fint å høre hvordan det går med deg : )

Blir mye grining når man jobber med seg selv i begynnelsen,men det blir bedre etterhvert når man har fått tømt seg. Lykke til videre!

• 1 måned senere...
Gjest Noen som har råd?
Skrevet

Hei på deg.

Fint å høre hvordan det går med deg : )

Blir mye grining når man jobber med seg selv i begynnelsen,men det blir bedre etterhvert når man har fått tømt seg. Lykke til videre!

Er noen uker siden jeg var hos healeren nå men jeg har rett å slett ikke råd. Skal til psykolog gjennom bedriftshelsetjenesten i dag.

Føler at ingenting er noe bedre enn det var før. Forholdet på bruddets rand å psyken min mye ned. Kunne ønske jeg kunne slå av tankegangen!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...