brite Skrevet 26. juli 2001 Skrevet 26. juli 2001 Jeg har sunget i kor i snart 20 år og har hatt stor glede av det. Nå har det sneket seg inn en u-lyd i høyre øret. Denne arter seg som skurring når vi synger sterkt eller høyfrekvente lyder. Hva er dette? Det er svært ubehagelig. Jeg hører det ikke i det daglige og glad er jeg for det. 0 Siter
Gjest siss Skrevet 27. juli 2001 Skrevet 27. juli 2001 Kanskje tinnitus(øyresus)? Høyrdes ikkje ut som beskrivelsen av min eigen tinnitus, men likevel kan du jo sjekke ut www.hostad.net/tinnitus For tinnitus kan visst vere veldig forskjellig fra person til person. Forresten har eg sjølv oppdaga at tinnitusen plagar meg lite om eg let vere å bekymre meg. Eg har etterkvart lært meg å ikkje fokusere på han, og då høyrer eg han mykje sjeldnare. Eg har forstått at slike plager også kan komme av td. øyrevoks. Slikt er jo lett å ordne opp i, forhåpentlegvis er det noko slikt som plagar det! lykke til 0 Siter
Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi Skrevet 27. juli 2001 Skrevet 27. juli 2001 Du bør få sjekket øret for ørevoks og væske i mellomøret. Dersom det ikke er noe av dette, er det nok forandringer i hørecellene i det indre øre, og lite å gjøre med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.