Gjest gutt21 Skrevet 26. juli 2001 Del Skrevet 26. juli 2001 Hei. Jeg er en gutt på 21 år. Jeg har noen spørsmål angående kjønnsvorter, eller kondylomer som jeg har lært at det heter. Slik jeg har forstått det er dette et virus, og det finnes mange forskjellige typer av dette viruset, hvor bare noen utvikler vorter??Kjæresten min fikk påvist kjønnsvortevirus ved hjelp av mikroskop ved en gynokologisk undersøkelse, men hun har ikke hatt noen vorter. Jeg gikk selv til legen, men han undersøkte ingen ting, bare sa at jeg sansynligvis hadde viruset og gav meg meg en resept på et middel i tilfelle jeg skulle få vorter, noe jeg ikke har fått. Jeg lurer på hvordan og om dette fortsatt smitter;kjønsorganer?Munn? Jeg lurer også på hvor lenge jeg bærer på dette viruset,og om det finnes noen metode for å bekrefte om det fortsatt er der eller ikke?Har lett mye etter disse svarene, kjønsvorter er nevnt mange steder, men det står ikke særlig omfattende om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32209-kj%C3%B8nnsvorter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sigurd Kulseng-Hanssen, gynekolog Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 Kjønnsvortevirus kan gi vorter som synes som små fyrstikkhode store trær, men kan også gi flate forandringer i huden som knapt kan sees med det blotte øye. Hos kvinner kan vortene sitte i skjedemunningen, innover i skjeden og på livmortappen. Hos manned sitter det oftest på penishodet eller forhuden. Har man først blitt smittet lever man sannsynligvis med viruset. Har man viruset i seg kan man i prinsippet være smittefarlig. At din venninne har fått påvist virus forandringer behøver ikke å bety at du har det. Det er ikke vanlig å ha vorter i munnen. Kondom beskytter mot kjønnsvorter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32209-kj%C3%B8nnsvorter/#findComment-127178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.