Gå til innhold

svulst på hypofysen?

Anbefalte innlegg

Nå er jeg blitt virkelig engstelig... har i 3 år (siden første fødsel )kunnet klemme en melkedråpe ut fra hvert bryst + at jeg like lenge har hatt synsforstyrrelser som legen min mener er uregelmessigheter i glasslegeme. Jeg ser dansende prikker og buede dalende linjer konstant. ettersom jeg har lest endel her er jeg redd dette kan være svulst på hypofysen... Kan også nevne at jeg nylig har vært og tatt en rekke hormonprøver pga at jeg ikke blir gravid med nr2 (har prøvd 1 år). har pco og 60 dager mellom hver mens,ellers fine prøver men jeg har ikke nevnt dette med melk i brystene til legen.Ville han kunne sett på prøvene om noe var galt? Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32220-svulst-p%C3%A5-hypofysen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lengtende colombiamamma

Hei Reni!

Jeg har fått konstatert at jeg har "et lite korn" på hypofysen. Ikke noe farlig, sier legen. Men det gjør at jeg ikke kan få egne barn (se nickname) pga. hormonforstyrrelser.

Min lege sendte meg til CT, som er en slags trommel som røntgenfotograferer hjernen. Der fant de som sagt dette lille ufarlige kornet. Jeg har ingen plager med det, men jeg har dansende prikker for øynene. Som sagt, ikke plagsomt.

Jeg har ikke noe bedre svar enn dette å gi deg, men det kan gjerne være et sted å begynne, altså med CT. Hvis du ikke allerede har vært på det, så ville jeg tatt kontakt med legen og spurt om du kunne fått en henvisning.

Lykke til!

mvh.

Gjest Ottar Grimstad, spesialist i allmennmedi

Du bør absolutt nevne dette med melken for legen din. Det kan ha betydning for utredningen. CT eller MR-undersøkelse av hypofysen kan nok også være aktuellt slik at du får et sikkert svar på den uroen du har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...