Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I dag skriver du dette:

''Eg har dårlig råd, ca. 85% av minstepensjon har eg å rutte med''

For noen dager siden skriver du dette:

''Eg har (nesten) alltid hatt hobbyer som eg har brukt mye både tid og penger på, det har variert med alderen og begynte med musikk (LP plater), fortsatte med motorsykler og gitarer.

De siste 10 åra har eg brukt mye penger på film/fotoutstyr, mens eg den siste tiden har brukt mye penger på vedlikehold/oppussing av bolig''

Jeg har absolutt ingenting med hva du bruker pengene på. Bare så det er sagt. Men nå gjør du selv et poeng av du er sprø og spør samtidig psykiateren om du bør tvangsinnlegges. Samtidig har du flere ganger klaget over dårlig råd og sier at du gleder deg til å komme ovenpå økonomisk.

Derfor var det på sin plass og spørre om du kanskje burde sperret kontoen? Noen kommer seg aldri ovenpå økonomisk og ja siden du spør. Det _er_ galskap og bruke 5000 på en konsert. Det er ikke mindre galskap om det foregår på en låve, når du har så lite penger å rutte med.

Jeg skjønner at dette skulle være et morsomt innlegg, men jeg vet ikke helt jeg:-)

Bra skrevet VKF - Jeg er enig!

Jeg var litt rask, og tenkte ikke tilbake til andre innlegg da jeg svarte. Det er faktisk galskap å kjøpe en så dyr billett. Hvertfall hvis man fra før har dårlig råd. Heretter vil vi ikke høre Geir klage på økonomien sin...

Fortsetter under...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• mrxx

5

• Janna

4

• candyqueen_83

4

Mest aktive i denne tråden

I dag skriver du dette:

''Eg har dårlig råd, ca. 85% av minstepensjon har eg å rutte med''

For noen dager siden skriver du dette:

''Eg har (nesten) alltid hatt hobbyer som eg har brukt mye både tid og penger på, det har variert med alderen og begynte med musikk (LP plater), fortsatte med motorsykler og gitarer.

De siste 10 åra har eg brukt mye penger på film/fotoutstyr, mens eg den siste tiden har brukt mye penger på vedlikehold/oppussing av bolig''

Jeg har absolutt ingenting med hva du bruker pengene på. Bare så det er sagt. Men nå gjør du selv et poeng av du er sprø og spør samtidig psykiateren om du bør tvangsinnlegges. Samtidig har du flere ganger klaget over dårlig råd og sier at du gleder deg til å komme ovenpå økonomisk.

Derfor var det på sin plass og spørre om du kanskje burde sperret kontoen? Noen kommer seg aldri ovenpå økonomisk og ja siden du spør. Det _er_ galskap og bruke 5000 på en konsert. Det er ikke mindre galskap om det foregår på en låve, når du har så lite penger å rutte med.

Jeg skjønner at dette skulle være et morsomt innlegg, men jeg vet ikke helt jeg:-)

''Det _er_ galskap og bruke 5000 på en konsert.''

Poenget var ikkje å _diskutere_ om dette er galskap eller ikkje.

Eg vet nemlig at NHD er _svært_ interessert i klassisk musikk, derfor var dette i utgangspunktet en intern greie (med et selvironisk "glimt i øyet") lagt inn til NHD.

''Det er ikke mindre galskap om det foregår på en låve, når du har så lite penger å rutte med.''

Eg _må_ låne de pengene, men her var det bare å hive seg på når tjangsen først var der, eg skal betale tilbake 12 juni.

Da får eg mer å rutte med.

Ps! Eg synes ikkje det er galskap, men at de fleste andre "steiler" når de hører billettprisen det forstår eg godt!

Gjest høstløv

Dette innlegg er ikke noe å ta seriøst i det hele tatt.

For et par dager skrev han dette:

Sitat: "Eg jobber 100% (minst) i Fylkeskommunen, innen undervisningssektoren og tjener Kr. 306 000.- i året. – Geir"

Så innkomsten til Geir varierer visst etter humøret.

''Det _er_ galskap og bruke 5000 på en konsert.''

Poenget var ikkje å _diskutere_ om dette er galskap eller ikkje.

Eg vet nemlig at NHD er _svært_ interessert i klassisk musikk, derfor var dette i utgangspunktet en intern greie (med et selvironisk "glimt i øyet") lagt inn til NHD.

''Det er ikke mindre galskap om det foregår på en låve, når du har så lite penger å rutte med.''

Eg _må_ låne de pengene, men her var det bare å hive seg på når tjangsen først var der, eg skal betale tilbake 12 juni.

Da får eg mer å rutte med.

Ps! Eg synes ikkje det er galskap, men at de fleste andre "steiler" når de hører billettprisen det forstår eg godt!

Det blir selvsagt mindre galskap når du må låne pengene :-)

Sitat: "Eg jobber 100% (minst) i Fylkeskommunen, innen undervisningssektoren og tjener Kr. 306 000.- i året. – Geir"

''Dette innlegg er ikke noe å ta seriøst i det hele tatt.''

''For et par dager skrev han dette:

Sitat: "Eg jobber 100% (minst) i Fylkeskommunen, innen undervisningssektoren og tjener Kr. 306 000.- i året. – Geir.''

''Så innkomsten til Geir varierer visst etter humøret.''

Mi årsinntekt ER kr. 306 000.-!!

Men, eg har gjeldsordning og får da 85% av minstepensjon til egen disposisjon, resten fordeles mine kreditorer.

''''Stortinget har vedtatt at gjeldsordningssatsene bør utgjøre et beløp tilsvarende 85 % av minstepensjonen.''''

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/rundskriv/2007/Gjeldsordningsloven---regulering-av-veil.html?id=475450&epslanguage=NO

Annonse

;o))

''Kos deg masse, og nyt kvelden du, det har du fortjent! :0)''

Takk, det skal eg virkelig gjøre! :-)

Vurderer faktisk en øreskylling før konserten..he.he...Må få med alt vet du, konserten er ikkje før 4 juni.

Men det er nesten så eg må "klype meg sjøl i armen", eg kan vanskelig forestille meg denne musikken og den fantastiske lyriske sopranen synge:

Puccini - Vissi d'arte from Tosca - Kiri te Kanawa

Inni denne løa:

http://www.bt.no/bergenpuls/kultur/article671630.ece

For meg høres det helt merkelig ut...*gruble, gruble*

Oi, det var litt av sangstemme!

Blir spennede å høre hvordan lyden blir i en låve da.

:0)

Sitat: "Eg jobber 100% (minst) i Fylkeskommunen, innen undervisningssektoren og tjener Kr. 306 000.- i året. – Geir.''

Men, eg har gjeldsordning og får da 85% av minstepensjon til egen disposisjon, resten fordeles mine kreditorer.

''''Stortinget har vedtatt at gjeldsordningssatsene bør utgjøre et beløp tilsvarende 85 % av minstepensjonen.''''

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/rundskriv/2007/Gjeldsordningsloven---regulering-av-veil.html?id=475450&epslanguage=NO

''Men, eg har gjeldsordning og får da 85% av minstepensjon til egen disposisjon, resten fordeles mine kreditorer''

Og nå ble det selvsagt ikke galskap å bruke 5000 kr. på en konsert i det hele tatt lissom ;o)

''Men, eg har gjeldsordning og får da 85% av minstepensjon til egen disposisjon, resten fordeles mine kreditorer''

Og nå ble det selvsagt ikke galskap å bruke 5000 kr. på en konsert i det hele tatt lissom ;o)

Eg er ferdig med gjeldsordningen 14 dager før konserten!

Gjeldsordning?

Javel. Det betyr at du faktisk har vært i økonomisk uføre, og at du ikke er flink med penger. Faktisk ingen overraskelse med tanke på at du kjøper konsertbilletter til 5000.

Kanskje det er på tide å skjerpe seg? Legge av seg dyre vaner?

Gjest høstløv

De som er under gjeldsordning har mye flere penger til disposisjon enn en minstepensjonist

Annonse

Gjeldsordning?

Javel. Det betyr at du faktisk har vært i økonomisk uføre, og at du ikke er flink med penger. Faktisk ingen overraskelse med tanke på at du kjøper konsertbilletter til 5000.

Kanskje det er på tide å skjerpe seg? Legge av seg dyre vaner?

"Dyre vaner" slutta eg med for 12 år siden!

Konserter til 5000.- blir ingen hverdagskost, for å si del mildt...

"Dyre vaner" slutta eg med for 12 år siden!

Konserter til 5000.- blir ingen hverdagskost, for å si del mildt...

''Konserter til 5000.- blir ingen hverdagskost, for å si del mildt''

Hvor ofte bruker du dette argumentet?

Det sier du sikkert den dagen det nyoppussa huset ditt går på tvangssalg også.

Gjest høstløv

Det var jo det rundskrivet jeg leste, og som jeg kan sitere fra:

Sitat: "2.3 Nærmere om hvilke utgifter som inngår i gjeldsordningssatsen

Gjeldsordningssatsene for voksne skal dekke alle husholdets nødvendige og rimelige forbruksutgifter. Det er gjort unntak for boutgifter, utgifter til barn – herunder underholdsbidrag – samt gjeldsbetjening. Utgifter til fagforeningskontingent er også ment å skulle dekkes innenfor satsen, men ikke såkalt tvungen pensjonsforsikring. Kjerneutgiftene i satsen blir således utgifter til mat, klær, transport, lege og helsestell og personlig pleie, samt nødvendige dagligvarer og husholdsartikler."

Boutgifter kommer utenom beøpet, som en får disponere etter gjeldsordningen. og hvem kan betale husleie, strøm og ved på 15% av minstepensjon?

Derfor sier jeg at du har det mye bedre økonomisk enn det en minstepensjonist har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...